بازدید 3996

ابوترابی: دولت در معرفی وزیر با مجلس تعامل کند

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در رابطه با معرفی وزیر کشور با مجلس رایزنی صورت گرفته است یا خیر بیان داشت: تا این لحظه و تا این تاریخ تا جایی که من در جریان هستم با هیئت رئیسه و کمیسیونها گفتگویی صورت نگرفته است.
کد خبر: ۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۵ 05 November 2008
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای اجتناب از تکرار اتفاق رخ داده در رابطه با وزیر کشور و با توجه به اهمیت این وزارتخانه ضرورت دارد دولت در معرفی وزیر پیشنهادی کشور با مجلس تعامل داشته باشد.

به گزارش مهر، حسن ابوترابی فرد که در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران سخن می گفت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر ضرورت رایزنی دولت با مجلس در معرفی وزیر جدید کشور با توجه به استیضاح وزیر کشور قبلی بیان داشت: معرفی وزرا به مجلس یکی از مهمترین وظایف دولت و رای اعتماد به آنان از مهتمرین وظایف مجلس است بنابراین باید در چارچوب تفاهم و گفتگوی منطقی این کار صورت بگیرد تا بهترین افراد به مجلس معرفی شوند و با بالاترین رای و با حمایت مجلس مسئولیت خود را آغاز کنند.

نماینده مردم قزوین در خانه ملت تاکید کرد: اصولا تعامل دو سویه است و مجلس و دولت برای اینکه بتوانند تصمیمات منطقی و قابل دفاع داشته باشند و نیز برای اینکه تصمیمات آنان بر کارآیی نظام بیفزاید باید در یک ارتباط نزدیک گفتگوی چهره به چهره و با مشورت اصولی در چارچوب مصالح نظام بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در رابطه با معرفی وزیر کشور با مجلس رایزنی صورت گرفته است یا خیر بیان داشت: تا این لحظه و تا این تاریخ تا جایی که من در جریان هستم با هیئت رئیسه و کمیسیونها گفتگویی صورت نگرفته است.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه باید در معرفی وزرا یک تعامل و رایزنی منطقی صورت بگیرد خاطرنشان کرد: مجلس بر تعامل با دولت جدی است و برای این تعامل هزینه بالایی پرداخت کرده است و امیدواریم در دولت نیز رئیس جمهور در این چارچوب و در مسیر ارتقاء تعامل دو قوه گام بردارد.

ابوترابی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره مطرح بودن استیضاح های دیگر در مجلس تصریح کرد: تعدادی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی بر استیضاح برخی از وزرا تاکید دارند اما بر این اعتقاد هستند شاید بتوان در چارچوب گفتگو،‌ قبل از طرح استیضاح در مجلس به راهکار مناسبی دست یافت تا مجلس در این ایام شاهد استیضاح دیگری نباشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار