بازدید 3051

دیکتاتور یمن به اتیوپی می‌رود

یک دیپلمات یمنی اعلام کرده بود که انتظار می‌رود صالح هفته بعد یمن را به مقصد امارات متحده عربی ترک کند تا جانشین وی بتواند اوضاع این کشور را کنترل کند.
کد خبر: ۲۴۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵ 02 May 2012
منابع آگاه یمنی با اشاره به سفر وزیر خارجه کشورشان به اتیوپی اعلام کردند که هدف از این سفر، رایزنی برای اقامت دو ساله دیکتاتور یمن در این کشور است.

به گزارش فارس، "ابوبکر القربی" وزیر خارجه یمن نامه‌ "عبدربه منصور" نخست‌وزیر انتصابی کشورش را به "ملس زیناوی" نخست‌وزیر اتیوپی تقدیم کرد.

خبرگزاری رسمی یمن نیز نوشت که این نامه مربوط به روابط دوجانبه و مبارزه با تروریسم بوده است اما منابع آگاه سیاسی یمنی در گفت‌وگو با "الخلیج" اعلام کردند که این سفر در راستای زمینه‌سازی برای اسکان "علی عبدالله صالح" دیکتاتور یمن در پایتخت اتیوپی به مدت دو سال صورت گرفته است و قرار است دیکتاتور طی دوران انتقالی در این کشور به سر برد.

چند روز پیش نیز رویترز نوشت صالح قصد دارد به طور موقت این کشور را ترک کند تا ناآرامی‌ها و اعتراضات در این کشور کاهش یابد.

یک دیپلمات یمنی اعلام کرده بود که انتظار می‌رود صالح هفته بعد یمن را به مقصد امارات متحده عربی ترک کند تا  جانشین وی بتواند اوضاع این کشور را کنترل کند.

علی عبدالله صالح همچنین موافقت کرده است که جایگاه خود به عنوان رئیس حزب کنگره مردمی یمن را ترک کند.

بر اساس طرح کشورهای عربی خلیج فارس، احزاب مخالف دولت یمن به همراه حزب صالح برای یک دوره انتقالی اداره این کشور بحران زده را در اختیار خواهند داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار