بازدید 4365
تأكيد رهبر معظم انقلاب در اجتماع هزاران نفر از فرهنگيان سراسر كشور:

ملت ایران، روز جمعه موقع‌شناسی خود را به نمایش می‌گذارد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، انتخابات را يكي از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان كردند، در شرايط كشمكش ميان قدرت‌هاي مادي، ملت ايران براي اينكه بتواند از حقوق خود و نسل‌هاي آينده دفاع كند، بايد همواره حضور در صحنه و هشياري را حفظ كند.
کد خبر: ۲۴۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳ 02 May 2012
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي، صبح امروز (چهارشنبه) در ديدار با هزاران نفر از معلمان سراسر كشور، ضمن روشنگری جايگاه رفيع و نقش بي بديل معلم، در پايه‌ريزي جامعه اي سرآمد و مبتني بر فضيلت‌هاي انساني و علم و دانش، لزوم برنامه‌ريزي دقيق براي اجراي سند تحول بنيادين در آموزش و پرورش را يادآور شدند و با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي تأكيد كردند: ملت ايران، روز جمعه يك بار ديگر با حضور در صحنه، هشياري، بصيرت و موقع شناسي مثال زدني خود را به نمايش خواهد گذاشت.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار كه در ایام بزرگداشت روز معلم برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریك روز معلم، در بیان جایگاه والا و ارزشمند معلم افزودند: مهمترین ویژگی معلم این است كه انسان‌هایی با استعدادها، عواطف، احساسات و ظرفیت‌های فراوان در اختیار او هستند؛ بنابراین، تلاش و ابتكار معلم می‌تواند از این كودكان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسان‌های صالح، دانا و توانا بسازد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای، آحاد مردم، آموزش و پرورش و خود معلمان را به قدرشناسی منزلت و جایگاه معلم توصیه و خاطرنشان كردند: عملكرد درست، با تدبیر و دلسوزانه معلم، قطعاً می‌تواند بنیان مستحكمی را در جامعه پایه‌ریزی كند كه بسیاری از مشكلات فرهنگی، اخلاقی و رفتاری در آن حل شده باشد.

بنا به گزارشی که پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری منتشر کرده است، ایشان با اشاره به فراگیری بی بدیل وزارت آموزش و پرورش در سراسر كشور و حتی در دورترین نقاط، مسئولیت این وزارتخانه را دوچندان دانستند و افزودند: در سال‌های اخیر، اقدامات قابل تقدیری در آموزش و پرورش انجام شده كه مهمترین آنها، تهیه سند تحول بنیادین است اما رسالت اصلی، اجرای این سند تحول است.

رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: لازمه اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، برنامه ریزی دقیق و تهیه نقشه راه و عمل به آن، تا رسیدن به اهداف تعیین شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با اشاره به اهمیت بسیار بالای آموزش و پرورش در كشور و نقش آن در تربیت درست جوانان و ترویج فضائل اخلاقی در جامعه خاطرنشان كردند: آموزش و پرورش باید برای نوجوانان و جوانان الگوسازی كند كه بهترین الگوها نیز نوجوانان و جوانان شهید هستند.

ایشان افزودند: باید رفتار و صفات ارزشمند شهدا از جمله غیرت، همت، صداقت، سلامت، فداكاری، بینش والا، رفتار نیك با مردم و پدر و مادر،‌ و همچنین دوستان در جلوی چشم نسل جوان امروز گذارده شود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: افزون بر آموزش و پرورش، دستگاه‌های تبلیغاتی، صدا و سیما، دستگاه‌های دولتی و روحانیون نیز در معرفی الگوها و الگوسازی در جامعه، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزودند: ملت ایران همواره هشیارانه و در لحظه لازم، كار بهنگام را انجام داده و نمونه بارز آن، حضور گسترده و درخشان مردم در مرحله نخست انتخابات مجلس در اسفند ماه بود كه این موقعیت شناسی تأثیر خود را هم گذاشت.

ایشان با اشاره به پایان نیافتن كار انتخابات مجلس نهم، تأكید كردند: ملت ایران با گام بلندی كه در روز جمعه پانزدهم اردیبهشت برخواهد داشت و با حضور در پای صندوق‌های رأی و كامل كردن مجلس نهم، بار دیگر موقع شناسی خود را به دنیا نشان خواهد داد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأكید بر اینكه در شرایط كنونی جهان ملت‌ها برای دستیابی به موفقیت باید هشیارانه در صحنه باشند و ظرفیت‌های خود را به میدان بیاورند، افزودند: به لطف خداوند، ملت ایران در صحنه حضور دارد و بصیر و موقع شناس است و دشمن خود را هم به خوبی می‌شناسد و فریب تظاهر ریاكارانه او به دوستی را نیز نمی‌خورد.

حضرت آیت‌الله خامنه ای، انتخابات را یكی از مظاهر حضور در صحنه دانستند و خاطرنشان كردند: در شرایط كشمكش میان قدرت‌های مادی، ملت ایران برای اینكه بتواند از حقوق خود و نسل‌های آینده دفاع كند، باید همواره حضور در صحنه و هشیاری را نگه دارد.

ایشان با تأكید بر اینكه افق آینده برای ملت ایران بسیار روشن است، افزودند:‌ به فضل پروردگار، قطعاً فردای ایران اسلامی بهتر از امروز خواهد بود.

در آغاز این دیدار، آقای حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین گفت: برای اجرایی شدن این سند، دوازده كار گروه تخصصی در مركز و هفتصد و پنجاه ستاد در كشور تشكیل شده است.

وی با اشاره به تغییر ساختار در آموزش و پرورش و افزایش ظرفیت پرورشی افزود: تشكیل معاونت تربیت بدنی و سلامت، برنامه ریزی برای اجرای نهضت ملی حفظ قرآن، ساخت یك‌هزار سالن ورزشی، برنامه ریزی برای مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، تكمیل پوشش آموزشی در همه روستاها، و توجه ویژه به دانش آموزان نخبه از جمله کارهای انجام گرفته، است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل