بازدید 3884

جزییات رای گیری مرحله دوم انتخابات مجلس

كانديداهايي كه به مرحله دوم انتخابات راه‌ يافته‌اند از پنجشنبه گذشته فعاليت‌هاي تبليغاتي خود را آغاز كرده‌اند و تاكنون تخلف خاصي در اين زمينه گزارش نشده است.
کد خبر: ۲۴۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷ 02 May 2012
تبليغات نامزدهاي مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ساعت هشت صبح روز پنج شنبه 14 ارديبهشت به پايان مي‌رسد.

به گزارش ايسنا بر اساس قانون، تبليغات از ساعت هشت روز پنجشنبه به بعد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

كانديداهايي كه به مرحله دوم انتخابات راه‌ يافته‌اند از پنجشنبه گذشته فعاليت‌هاي تبليغاتي خود را آغاز كرده‌اند و تاكنون تخلف خاصي در اين زمينه گزارش نشده است.

غلامعلي حاجي‌زاده رييس هيات مركزي بازرسي انتخابات كشور به ايسنا گفت: تبليغات در اين دوره از انتخابات بي‌خلل‌ترين و بي‌اشكال‌ترين تبليغات بوده است.

حدود 15 هزار نفر در شبكه بازرسي كل كشور در بحث انتخابات مجلس فعال هستند. حدود هزار و 200 نفر قبل از انتخابات كليه حركات و تحركات كانديدا‌ها و فعاليت‌هاي آن‌ها را بازرسي مي‌كنند كه از اين تعداد حدود 18 هيات بازرسي استاني، 33 هيات حوزه‌هاي اصلي و 189 هيات بازرسي حوزه‌هاي فرعي به اتفاق 100 نفر از بازرسان ويژه روند تبليغات و حركت به سمت روي راي‌گيري را رصد مي‌كنند.

بازرسان ويژه كه در نوع آموزش با ساير بازرسان تفاوت دارند 15 روز قبل از روز اخذ راي فعاليت‌هاي خود را آغاز مي‌‌كنند و همگي از افراد كارشناس و خبره و از تمامي اقشار چون كارمند،‌ آموزش و پرورش، ‌دانشجو، كسبه، ‌اساتيد دانشگاه و ... هستند.

فرايند راي‌گيري مرحله دوم نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نيز از ساعت هشت صبح روز جمعه 15 ارديبهشت ماه آغاز مي‌شود.

وزارت كشور اعلام كرده است كه براي برگزاري اين مرحله از انتخابات در 33 حوزه انتخابيه آمادگي كامل دارد و همه امكانات و تجهيزات مورد نياز تأمين شده و هماهنگي‌هاي لازم با 18 استان صورت گرفته است.

براي اين مرحله از انتخابات 14 هزار و 323 شعبه اخذ راي پيش‌بيني شده است كه در هر شعبه حدود 15 عامل اجرايي فعال هستند.

راي دهندگان مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي (15 ارديبهشت) براي تسريع در روند اخذ راي در روز راي‌گيري علاوه بر شناسنامه، كارت ملي خود را همراه داشته باشند.

كساني كه نتوانسته‌اند در مرحله نخست انتخابات شركت كنند مي‌توانند در مرحله دوم در هر يك از 33 حوزه انتخابيه كه رأي‌گيري در آن انجام مي‌شود، شركت كنند و رأي خود را به صندوق بيندازند.

و اما كساني كه در مرحله نخست در يكي از اين 33 حوزه انتخابيه رأي داده‌اند صرفاً در همان حوزه انتخابيه مرحله اول مي‌توانند رأي خود را داخل صندوق بيندازند.

هم‌چنين آن دسته از رأي اولي‌ها كه تا 15 ارديبهشت 1391 به سن 18 سال تمام برسند مي‌توانند در جمعه اين هفته در دور دوم انتخابات شركت كنند.

مرحله دوم انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي به منظور تعيين تكليف 65 كرسي باقيمانده بهارستان 15 ارديبهشت ماه در 33 حوزه انتخابيه برگزار مي‌شود.

ستاد انتخابات شهرستان تهران نيز آمادگي كامل خود را برای برگزاری این مرحله از انتخابات اعلام كرده است؛ همان 4 هزار و 157 شعب فعال درمرحله اول انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مرحله دوم نیز فعال خواهند بود که از این تعداد 3 هزار و251 شعبه اخذ رای برای شهرستان تهران پیش‌بینی شده است.

در مرحله دوم انتخابات مجلس نهم 50 شعبه به صورت تمام مکانیزه رأی‌گیری خواهد شد که از این میان 10 شعبه در سه حوزه ری، اسلامشهر و شمیرانات و 40 حوزه مربوط به شهرستان تهران است.

مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان تهران به منظور تعیین تكلیف 25 كرسی باقیمانده بهارستان 15 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار