بازدید 5828

اعلام محورهای مذاكرات ايران و آژانس

کد خبر: ۲۴۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۷ 02 May 2012
علي اصغر سلطانيه، نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي در گفتگويي روند مذاكرات هسته اي ايران با آژانس بين المللي انرژي اتمي را بر شمرد و گفت: اين گفتگوها بر سه محور متمركز و در عين حال تير خلاصي به ادعاهاي خسته كننده خواهد بود.

به گزارش مهر علي اصغر سلطانيه در گفتگو با خبرگزاري ترند آذربايجان با اعلام اينكه دور بعدي مذاكرات آتي ايران و آژانس در تاريخ 14-15 ماه مه در نمايندگي ايران در وين به مدت دو روزبرگزار خواهد شد گفت: در اين دور از مذاكرات با مقامات ارشد آژانس از جمله «هرمان ناكارتس» معاون مديركل در امور پادمانها و «رافائل گروسي» دستيار ويژه مديركل و چند نفر از كارشناسان آژانس در سه محور سياسي، حقوقي و فني مذاكرات را ادامه خواهيم داد.

سلطانيه فعاليتهاي هسته اي ايران را در چارچوب معاهده ان پي تي زير نظارت آژانس دانست و افزود: شايد تقريبا هر هفته بازرسها در ايران بازرسي مي كنند و در اين موضوع هيچ مشكلي هم نيست و كليه فعاليتها از جمله غني سازي در نطنز، فوردو و رآكتورها همه زير كنترل هستند و مشكلي هم نداريم.

وي اتهامات و ادعاهاي برخي ها مبني بر اينكه ممكن است فعاليتهاي ايران ابعاد نظامي داشته باشد را بي اساس دانست و گفت: ما بارها ثابت كرده ايم با كمك آژانس كه اين مدارك و مطالبي كه مطرح مي شود كاملا ساختگي و جعلي است. ايران بار ديگر باز به خاطر اينكه ثابت كند كه اين ادعاها و اتهامات كاملا بي اساس است قبول كرده است كه مذاكرات در اين زمينه را ادامه دهد.

وي گفت: در اين مذاكرات اول چارچوب و مداليته اي را معين مي كنيم كه بر اساس آن دو طرف وظايفشان را بدانند، زمان مشخص باشد و اقداماتي كه بايد انجام بشود و گامهايي كه بايد برداشته شود مشخص بشود، سپس اگر بر روي مفاد مداليته توافق كرديم كار را شروع كنيم.

سلطانيه افزود: بعد از اينكه اين مداليته را توافق كرديم و چارچوب مشخص شد اقدامات دوجانبه شروع خواهد شد تا يك بار و براي هميشه به اين موضوع خسته كننده پايان داده بشود.

سلطانيه با اعلام اينكه ايران در رابطه با حقوق حقه خود كه در ان پي تي و اساسنامه آژانس آمده هيچ وقت مصالحه نخواهد كرد، گفت: غني سازي حق جمهوري اسلامي ايران است و اين غني سازي بايد تحت نظر آژانس هم ادامه پيدا كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس