بازدید 5974

ایجاد دانشگاه تک جنسیتی با عمق بیشتر

دانشجو در خصوص برنامه وزارت علوم مبنی بر تاسیس یک دانشگاه تک جنسیتی در هر استان، گفت: در حال حاضر براساس سیاست‌های کلان و فرمایش رئیس جمهوری، ایجاد دانشگاه تک جنسیتی با عمق بیشتری پیش می‌رود.
کد خبر: ۲۴۱۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶ 01 May 2012
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حمله سایبری به سایت این وزارتخانه با بیان اینکه همه سیستم‌ها در وزارت علوم به اندازه کافی ایمنی دارند گفت: به هیچ عنوان کسی نمی‌تواند نگرانی در ذهن مردم ایجاد کند و مردم خیالشان حداقل در مورد آموزش عالی راحت باشد.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در حاشیه مراسم افتتاح کرسی یونسکو در زمینه همکاری دانشگاه و صنعت در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر حمله‌های سایبری اخیر به سایت وزارت علوم و در خصوص برنامه این وزارتخانه برای همکاری با پلیس فتا، گفت: برای ایجاد امنیت در برابر حملات سایبری علاوه بر همکاری با پلیس فتا، برنامه‌های دیگری نیز داریم.

وی با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها در سایت وزارت علوم دارای backup هستند، افزود: تمامی سیستم‌ها به اندازه کافی ایمنی دارند.

وزیر علوم با اشاره به وجود حملات سایبری در گذشته و سابقه وزارت علوم در این زمینه، اظهار کرد: در این رابطه در وزارت علوم تیم بسیار قوی وجود دارد که حداقل این حملات برای وزارت علوم مثمر ثمر نخواهد بود.

دانشجو با اشاره به وجود یکسری اطلاعات روزمره و روتین در سایت وزارت علوم که توسط عامه مردم قابل رویت است، گفت: تمامی این اطلاعات روزمره نیز دارای backup‌ هستند و تا کنون نتوانسته‌اند هیچ کاری انجام دهند.

وزیر علوم در بخش دیگری ازاین گفت‌و‌گو در خصوص محدودیت‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور، گفت: در ارتباط با این موضوع تنها وزارت علوم تصمیم گیرنده نیست بلکه دستورات و تصمیمات بخشی از نظام و مراجع تصمیم گیرنده در خصوص ارتباط با سایر کشورها را اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به محدودیت اعزام دانشجو به کشور انگلیس، گفت: ملت ما از این پیر روباه مکار خسته شده‌، چراکه این کشور تنها در راستای منافع ملت خود و سلطه صهیونیست در دنیا حرکت می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به افزایش ظرفیت بورس در داخل و خارج از کشور، گفت: در آینده با اختصاص بودجه لازم می‌توان این افزایش ظرفیت‌ها را اعلام کرد.

ایجاد دانشگاه تک جنسیتی با عمق بیشتری پیش می‌رود

دانشجو همچنین در خصوص برنامه وزارت علوم مبنی بر تاسیس یک دانشگاه تک جنسیتی در هر استان، گفت: در حال حاضر براساس سیاست‌های کلان و فرمایش رئیس جمهوری، ایجاد دانشگاه تک جنسیتی با عمق بیشتری پیش می‌رود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: این یک بعد قضیه است که بعد اصلی آن بازنگری در محتوا و متون علوم انسانی می‌باشد. براساس فرمایشات مراجع و علما تا متون اسلامی نشود، دانشگاه اسلامی نخواهد شد.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به ارائه مجوز تاسیس 10 دانشگاه دخترانه غیر انتفاعی، گفت: از این تعداد 8 دانشگاه در حال فعالیت هستند که خوشبختانه استقبال و متقاضی در این زمینه بسیار زیاد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس