بازدید 6953

جزییات تازه از ضبط کشتی حامل سلاح در لبنان

کد خبر: ۲۴۱۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۰ 01 May 2012
رسانه های لبنانی به نقل از مقامات ارشد نظامی این کشور از کشف و ضبط یک کشتی حامل سلاح توسط در نزدیکی بندر "سلعاتا" خبر دادند.

به گزارش صفحه عربی تابناک، در همین راستا روزنامه "السفیر" چاپ بیروت ضمن تأیید این خبر، اعلام کرد که این کشتی توسط نیروهای ارتش لبنان کشف و ضبط شده است اما برخی اخبار رسیده از لبنان حاکی از آن است که نزدیک شدن این کشتی به سواحل لبنان توسط نیروهای حزب الله انجام شده بود زیرا آنان اطلاع داشتند که این سلاح قرار است به جریان "14 مارس" که جناح مخالف مقاومت و حزب الله است، برسد.

گفته می شود این کشتی پرچم کشور "سیرالئون" را برافراشته و از بندر اسکندریه در مصر به سمت لبنان در حال حرکت بود. این کشتی حامل مقدار زیادی ذخایر و تجهیزات سلاح سبک و متوسط بود.

تا بدین لحظه هیچ گروه یا کشوری ارتباط خود با این کشتی ضبط شده را اعلام نکرده اما بررسی های انجام شده نشان می دهد که مبدأ اصلی این کشتی، کشور لیبی بوده و از آنجا به مصر و سپس راهی لبنان شده بود.

بررسی های انجام شده همچنین نشان داده که مالک این کشتی یک فرد سوریه ای بنام «محمد . خ» است از همین رو شاید بتوان حدس زد که قرار بوده وارد لبنان از آنجا به گروه های مخالف حکومت «بشار أسد» رئیس جمهور سوریه برسد.

پس از ضبط این کشتی و بازرسی کامل آن، مشخص گردید که سلاح ها در گالن های مخصوص روغن خودرو جاسازی شده بودند. سلاح های کشف و ضبط شده به پایگاه نظامی "جونیه" در لبنان انتقال داده شد و زیر نظر ارتش قرار گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار