بازدید 165172
بی‌توجهی به تهدیدهای هویتی در یک برنامه تلویزیونی:

آنچه نباید در برنامه نود پخش می‌شد!

در اقدامي شگفت‌ و پرسش‌برانگيز، برنامه نود اين هفته تبديل شد به تريبوني كه شعارهاي ضدايراني و قوم گرايانه از آن بازتاب داده مي‌شود؛ تصوير كودكي كه طوطي‌وار يك شعار ضد ايراني را به صورت سرودي كودكانه مي‌خواند و پخش آن از صداي و سيماي جمهوري اسلامي ايران، چيزي بود كه حتي در رسانه‌هاي بيگانه نيز تجربه نشده بود و آنان نيز جرأت چنين كاري را به خود نداده بودند.
کد خبر: ۲۴۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴ 30 April 2012
هرچند هويت و فرهنگ جوامع در نگاه نخست، مقوله‌ای جامعه شناختي است، ولي چگونگي تغييرها و دگرديسي‌ها و به ويژه دستكاري‌هاي آن، تأثير مستقيم و بسزايي در امنيت ملي دارد. بسياري از جنگ‌ها و درگيري‌هايي كه پس از جنگ جهاني دوم رخ داد، يعني بيش از 50 درصد آنها بر پایه مقوله هويت و تفاوت قرائت‌ها و روايت‌هاي آن شكل گرفت.

اكنون مدتي است كه رسانه‌هاي بيگانه، از جمله صداي آمريكا، دويچه وله، العربيه و... هجمه‌هاي سختي عليه تماميت ارضي و هويت ملي ايراني‌ها آغاز كرده‌اند و می‌کوشند به نحو از ضد انقلاب فراري خارج نشين در راستاي فروپاشي ايران از درون ـ كه يكي از پروژه‌هاي عمده جناح نومحافظه كاران تندرو بود ـ بهره گیرند.
در اين راستا، برنامه‌هاي متعددي از سوي سايت‌هاي اينترنتي پربيننده و شبكه‌هاي ماهواره‌اي كه با هزينه كنگره آمريكا و سيا اداره مي‌شوند، به روي آنتن‌ها رفت.

به گزارش «تابناک»، اما در اقدامي شگفت و پرسش‌برانگيز، برنامه نود اين هفته تبديل شد به تريبوني كه شعارهاي ضدايراني و قوم‌گرايانه  از آن بازتاب داده مي شود.

تصوير كودكي كه طوطي‌وار، يك شعار ضد ايراني را به صورت سرودي كودكانه مي‌خواند و پخش آن از صداي و سيماي جمهوري اسلامي ايران چيزي بود كه حتي در رسانه‌هاي بيگانه نيز تجربه نشده بود و آنان نيز جرأت چنين كاري را به خود نداده بودند.

اين نخستين بار نيست كه گروه‌هاي تروريستي و جدايي‌خواه از كودكان به عنوان ابزار ارائه شعارها و اهدافشان استفاده مي‌كنند. بسياري از گروه‌هاي زيرزميني تروريستي، برای مظلوم و معصوم نشان دادن خود به اين تاكتيك دست مي‌زنند.

اما پخش اين شعار از تلويزيون كشور ما جاي پرسش را براي مردم باقي مي‌گذارد كه رويه‌هاي ضد وحدت ملي در شرايطي كه ايران از هر سو مورد تهديد نظامي و ارضي است، چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

در حالي كه گروهك تروريستي پژاك يك بار ديگر با آغاز فصل گرما،‌حملات ناجوانمردانه خود را آغاز كرده است و از سوي ديگر، كشورهاي حاشيه خليج فارس و اتحاديه عرب در يك موضع‌گيري كاملا آشكار و دشمنانه، ايران را به نابودي تهديد مي‌كنند، پخش يك شعار ضد تماميت ارضي از صدا و سيما چه معنايي مي‌تواند داشته باشد؟

برنامه نود شب گذشته در بخش ويژه خود، دقايقي را به حاشيه بازي فوتبال پيروزي تهران و تراكتورسازي تبريز اختصاص داد و در اين میان، خبرنگار با بردن ميكروفون به سمت كودكي خردسال از وي خواست تا شعري (!) بخواند يا مطلبي بگويد كه او نيز با خواندن يك شعار تند ضد ايراني ـ كه مخصوص فرقه پان ... است ـ مورد تشويق خبرنگار قرار گرفت.

حال به درستي معلوم نيست كه پخش چنين تصاويري در برنامه نود، دقيقا چه سنخيتي با ماهيت ورزشي اين برنامه دارد؟!

در حالي كه مقام معظم رهبري در آخرين ديدار خود با هيأت دولت در تابستان گذشته تأكيد كردند كه زبان فارسي، يكي از عوامل مهم ايرانيت است و آذربايجاني‌ها بيش از همه به اين زبان خدمت كرده و آثار مهم آن را پديد آورده اند، صدا و سيما و برنامه نود در روز ملي خليج فارس و در حالي كه هزاران شهروند ايران اسلامي و به وي‍ژه آذربايجاني برای دفاع از جزاير هميشه ايراني كوشش‌هاي متعددي را در دستور كار داشتند، به يكباره غير مسئولانه‌ترين تصاوير را عليه تماميت ارضي از سوي برنامه نود پخش كرد و شگفتی همگان را برانگيخت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار