بازدید 11523

دیدار جلیلی با رهبری قبل از مذاکرات استانبول

سعید جلیلی به عنوان نماینده دولت احمدی​نژاد به استانبول رفته بود. با این حال به دلیل اهمیت نشست ایشان، جلسه​ای طولانی با رهبری داشتند و در واقع جلیلی سناریوی نوشته شده در دیدار با رهبر را در استانبول پیاده کردند
کد خبر: ۲۴۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۱ 30 April 2012
هفته​نامه آسمان در گفت​وگویی با حسن غفوری​فرد به عنوان یک دانشمند هسته​ای و نماینده تهران در مجلس هشتم نوشت:

* در دورن اصلاحات بود که دنیای غرب به این نتیجه رسید که اگر تحریم و تهدید نکند، جمهوری اسلامی به یکی از قدرت​های هسته ای تبدیل خواهد شد و به همین دلیل تعلیق کامل را خواستار شدند که متاسفانه دولت وقت داوطلبانه همه فعالیت های هسته​ای را تعلیق کرد. اما بعد از آمدن احمدی​نژاد به راس قوه مجریه و البته انتخاب سعید جلیلی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی، نظام با قدرت بیشتری از دستاوردهای هسته​ای خود دفاع کرد و در همان اولین روزها دستور رفع توقیف فعالیت​ها را صادر کرد و به مرور غرب را به این نتیجه رساند که نمی​توانند ما را از داشتن سانتریفوژ محروم کنند.

* دولت اصلاحات نرمش زیادی در مذاکرات از خود نشان می​داد. این در حالی است که مقام معظم رهبری بارها گفته بودند که حتما باید در مذاکرات اقتدارو صلابت داشته باشد و سه اصل «عزت، مصلحت و حکمت»را اصول اولیه سیاست معرفی کردند. اما آنها بر خلاف عزت اسلامی تعلیق را پذیرفتند.

* {در واکنش به اینکه مقام معظم رهبری در مخالفت با تعلیق در دوره اصلاحات واکنش چندانی نشان ندادند} مجلس ششم طوری عمل کرد که مقام معظم رهبری صلاح را در واکنش نشان ندادن می​دیدند. جای خوشحالی است که با تغییر دولت و مجلس، دوباره توانستیم اقتدار و عزت ایران اسلامی خود را به جهانیان نشان بدهیم. مجلس ششمی​ها همیشه در حال چالش و درگیری با خود و دیگران بودند و به همین دلیل نیرو و پتانسیل عمومی صرف رفع اختلافات داخلی می​شد. خوشختانه با به روی کار آمدن دولت احمدی​نژاد و همچنین مجلس​های هفتم و هشتم، آرامش به جامعه بازگشت و البته اقتدارمان هم به همه دنیا معرفی شد.

* سعید جلیلی به عنوان نماینده دولت احمدی​نژاد به استانبول رفته بود. با این حال به دلیل اهمیت نشست ایشان، جلسه​ای طولانی با رهبری داشتند و در واقع جلیلی سناریوی نوشته شده در دیدار با رهبر را در استانبول پیاده کردند که خب همه را به نتیجه رساند که هرگاه مقام معظم رهبری به شخصه به بحثی ورود کنند، می​توان به سرانجام مثبت و موفقیت​آمیز کار خوش بین بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار