بازدید 4920

شناسايي 32 مخاطره طبيعي در ايران

کد خبر: ۲۴۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۲ 30 April 2012
32 مخاطره طبیعی در ایران شناسایی شده است .

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی کشور در شهرکرد گفت : از بین 41مخاطره طبیعی در جهان ، 32 مخاطره در ایران شناسایی شده است .

محمد جواد بلورچی در همایش حریم آب افزود : هم اکنون 5 مخاطره اصلی زمین لرزه ، زمین لغزه ، ‌فرونشست زمین ، سیل و خشکسالی در ایران حوادث و خسارات جبران ناپذیر ایجاد می کنند .

بلورچی گفت : 50 درصد حوادث ناشی از مخاطرات طبیعی در کشور به سبب تغییرات اقلیمی و دستکاری های بشر است و ایران در پذیرش خطرات جانی در بلایای طبیعی همردیف کشورهای چین و هند است.

بلورچی افزود :97 درصد از شهرهای کشور در معرض خطر زمین لرزه ، ‌ 600 شهر در معرض خطر سیل و 300 دشت آبی نیز در معرض خطر خشکسالی و فرونشست قرار دارد .

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی کشور گفت : به دلیل فرو نشست ها ، بسیاری از ساختمان های کشورترک خورده و استحکام خوبی در برابر هیچ کدام از مخاطرات طبیعی را ندارد .

وی گفت: در سالهای 89 و 90 بیش از234 سیل در 17 استان کشور رخ داد که این تنها به سبب دستکاری بشر در حریم رودخانه ها و مناطق عبور و مرور بوده است .

بلورچی بر لزوم گسترش آموزش های همگانی در پیشگیری از ایجاد بحران های طبیعی خطرناک در کشور تاکید کرد و گفت: تدوین نقشه ملی مخاطرات در کشور ضروری است.

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین شناختی سازمان زمین شناسی کشور برای شرکت در همایش یکروزه هم اندیشی حریم منابع آب چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان