بازدید 24229

مجوز راهپيمايي روز کارگر صادر نشد

در اين نامه به صراحت درخواست راهپيمايي در يكي از خيابان‌هاي اصلي تهران مطرح شده و به امضاي دبيركل خانه كارگر و دبير ستاد مركزي هفته كارگر رسيده است.
کد خبر: ۲۴۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۱ 30 April 2012
در پي انتشار خبري در روز شنبه (9 ارديبهشت) مبني بر عدم ارسال درخواست راهپيمايي روز كارگر از جانب خانه كارگر به نقل از دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب، ايلنا تصويري از درخواست اين نهاد كارگري كه در تاريخ 21 فروردين‌ماه خطاب به معاونت سياسي وزارت كشور تنظيم و ارسال شده است را منتشر مي‌كند.

متن كامل اين نامه كه به صراحت درخواست راهپيمايي در يكي از خيابان‌هاي اصلي تهران را مطرح مي‌كند و به امضاي دبيركل خانه كارگر و دبير ستاد مركزي هفته كارگر رسيده، به اين شرح است:


جناب آقاي مرتضوي

معاونت محترم سياسي وزارت كشور

با سلام

احتراما ضمن تبريك سال نو، بدينوسيله درخواست ستاد هفته كارگر جهت انجام راهپيمايي روز كارگر در روز دوشنبه 91/2/11 در حمايت از فرمايشات اخير و پيام نوروزي مقام معظم رهبري در يكي از خيابان‌هاي اصلي تهران اعلام مي‌گردد.

لذا خواهشمند است دستور بررسي و مساعدت صادر فرماييد.

گفتني است محمود عباس زاده مشکینی، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب ديروز - شنبه - در مورد درخواست خانه کارگر مبنی بر راهپیمایی این تشکل در روز جهانی کارگر گفته بود: هنوز هیچ درخواستی به کمیسیون ماده 10 احزاب فرستاده نشده است؛ لذا در صورتیکه درخواست خانه کارگر به کمیسیون برسد در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد.

همچنین در پي عدم صدور مجوز راهپيمايي روز جهاني كارگر، كارگران تهراني - دوشنبه - ساعت 8 صبح با تجمع در محل دفتر مركزي خانه كارگر واقع در خيابان انقلاب، خيابان ابوريحان، مراسم روز كارگر را برگزار مي‌كنند.

به گزارش ايلنا، كارگران ايراني همزمان با كارگران سراسر جهان در روز 11 ارديبهشت (اول ماه مي) كه در قانون كار ايران تعطيل رسمي به شمار مي‌رود، با برگزاري مراسمي اين روز را گرامي مي‌دارند.

گفتني است سال 91 پنجمين سالي است كه با مخالفت وزارت كشور، كارگران ايراني از برگزاري راهپيمايي در يكي از خيابان‌هاي اصلي تهران محروم مي‌شوند و اين در حالي است كه بر اساس اصل 27 قانون اساسي دولت حق مخالفت با برگزاري راهپيمايي گروه‌ها و احزاب غير مسلح را ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار