بازدید 7200
با تشريح به ويژگي‌هايي كه يك كانديداي مجلس بايد داشته باشد؛

لاريجاني: به دعواهاي حيدري ـ هياتي دامن نزنيد

وي با بيان اين‌كه «نمايندگان ملت نبايد خريده شوند و لابي‌هاي بي‌وجه روي آن‌ها تاثير بگذارند» گفت: اگر لابي‌هاي بي‌وجه روي آن‌ها تاثيرگذار نباشند، بدان معناست كه افراد فهيم و كارداني بوده‌اند، درد مردم را شناخته‌اند، شجاعت دارند و در واقع مناسب خانه ملت هستند و اگر مي‌خواهد مجلس مظهر حكمت نظام باشد بايد افرادي انتخاب شوند كه نسبتي با حكمت داشته باشند.
کد خبر: ۲۴۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۵ 29 April 2012
رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اين‌كه مجلس مظهر حكمت نظام است و بايد بر اساس منافع ملي كشور و مصلحت ملت تصميم‌گيري كند، گفت: اين نقطه‌ فوق‌العاده مهمي است، اما گاهي برخي مجلس را با محل حزب‌بازي عوضي مي‌گيرند.

به گزارش ايسنا دكتر علي لاريجاني عصر روز يكشنبه در همايش بزرگ جبهه متحد اصولگرايان خاطرنشان كرد: درست است كه در مجلس افراد مختلف از حزب‌ها و گروه‌هاي متفاوت حضور دارند، اما مجلس يك نهاد حكومتي است و مسووليتش اين است كه منافع ملت را در نظر بگيرد، وكيل ملت باشد و به مشكلات مردم بپردازد و نيز در اين زمينه با شجاعت وارد كار شود.

وي با بيان اين‌كه «نمايندگان ملت نبايد خريده شوند و لابي‌هاي بي‌وجه روي آن‌ها تاثير بگذارند» گفت: اگر لابي‌هاي بي‌وجه روي آن‌ها تاثيرگذار نباشند، بدان معناست كه افراد فهيم و كارداني بوده‌اند، درد مردم را شناخته‌اند، شجاعت دارند و در واقع مناسب خانه ملت هستند و اگر مي‌خواهد مجلس مظهر حكمت نظام باشد بايد افرادي انتخاب شوند كه نسبتي با حكمت داشته باشند.

وي تصريح كرد: مجلس هميشه براي كشور مهم است امروز شرايط حساسي است. چرا حساس است؟ چگونه افرادي مورد نياز هستند؟ به عبارت بهتر بايد به طور دقيق اين مسائل را در نظر داشت و شناخت.

رييس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در چند سال اخير فشارهاي بين‌المللي بر جمهوري اسلامي ايران افزايش داشته و تحريم‌هايي كه عليه ملت محقق كردند نهايت خصومت آن‌ها را نشان داد اما گاهي جيغ‌هاي بنفش مي‌كشند و غرش‌هايي كه از روي ترس است سر مي‌دهند كه اين‌ها خيلي مهم نيست؛ زيرا آن‌ها از هيبت ملت ايران مي‌ترسند.

وي افزود: بايد به اين‌نكته توجه داشت كه طي چند سال اخير نوك اصلي پيكان همه‌ آن‌ها مسائل اقتصادي است؛ از قبيل تحريم‌هاي نفتي، بانك مركزي و ... براي اين‌كه فشار اقتصادي را بر ملت ايران افزايش دهند. البته مي‌گويند به خاطر مسائل هسته‌يي است اما من خيلي باور ندارم، دروغ مي‌گويند.

وي يادآور شد: زماني يكي از وزراي كشورهاي منطقه با يكي از مسوولان كشورهاي اروپايي صحبت‌هايي داشت كه در آن صحبت‌ها اين مسوول اروپايي گفته مساله‌ هسته‌يي ايران براي ما مهم نيست. حال آن‌كه بايد توجه داشته باشند ايران اصلا به دنبال سلاح هسته‌يي نيست؛ چراكه مقام معظم رهبري نيز در فتوايي توليد سلاح هسته‌يي را حرام اعلام كردند.

رييس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين مسوول مدعي شده بود كه مشكل ما اين است كه ايران نقشه‌ ما را در منطقه بر هم مي‌زند. آن‌ها دنبال نوعي سلطه‌طلبي در منطقه هستند. دنبال اين هستند كه يا كشورها نوكرشان باشند يا خنثي.

وي خطاب به مردم ايران عنوان كرد: شما ملتي باهوش و بابصيرت هستيد كه در برابر اين شگردها ايستادگي مي‌كنيد و در مقابل، آن‌ها عصباني مي‌شوند. به عنوان نمونه وقتي آمريكا عراق را اشغال كرد فقط ايران در كنار عراق ايستاد و نهايتا آن‌ها مجبور به ترك شدند و اين صلابت ملت ايران است.

وي با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان نيز اظهار كرد: آمريكا در جنگ 33 روزه نيز رژيم صهيونيستي را پشتيباني كرد و برخي كشورها يا خود را به خواب زدند يا پشت رژيم صهيونيستي قرار گرفتند كه پاي برخي كشورهاي اسلامي نيز در ميان بود و در واقع تنها ايران بود كه حمايت كرد.

لاريجاني با بيان اين‌كه «ملت ايران سرافراز است و قدرتمند عمل كرده است» گفت: امروز در خبرها خواندم كه يكي از مسوولان آمريكايي گفته برخي كشورهاي منطقه كارهاي ناپخته‌اي در ارتباط با سوريه انجام مي‌دهند. سوال شده بود كه دو كشور كارهاي بادردسري ايجاد كرده‌اند و او گفته بود آيا اين كشورها مي‌توانند نقش ايران را كمرنگ كنند؟ كه مسوول آمريكايي در پاسخ به اين سوال اظهار داشته بود آن كشورها دنبال نقشي براي خود هستند، نمي‌توانند نقش ايران را كمرنگ كنند؛ بنابراين تحليل آن‌ها اين است كه شما ملتي هستيد كه بر روي عقيده‌ خود ايستاده‌ايد و اين امروز سرافرازي را براي ملت به ارمغان آورده است؛ لذا لجبازي مي‌كنند و نوك پيكان را بر روي فشارهاي اقتصادي مي‌گيرند.

وي با اشاره به تحولات منطقه طي يك سال گذشته نيز اظهار كرد: تحولات مهمي رخ داده و هزينه‌هاي بسياري براي آمريكا و كارگزاران آن‌ها داشته است و اين هزينه‌ها چنان سنگين بوده كه آن‌ها نتوانسته‌اند پاسخگو باشند. تحولات مصر، تونس و ليبي بيانگر اين موضوع است. درست است كه آمريكايي‌ها شعار دموكراسي سر مي‌دهند، اما در همه جا جلوي پاي ملت‌هاي منطقه سنگ‌اندازي مي‌كنند؛ زيرا مي‌دانند اين تحولات ريشه در بيداري است كه 33 سال پيش جرقه‌ آن در ايران زده شد.

وي با طرح اين سوال كه «چرا امروز تا اين اندازه روي سوريه متمركز شده‌اند؟» گفت: برخي كشورها در منطقه به قول خود ديپلماسي را قوي مي‌كنند كه عملكردشان در واقع بويي از دموكراسي ندارد. آن‌ها دنبال يك ماموريتند. تصورشان اين است كه اگر بتوانند وضعيت داخلي سوريه را به هم بريزند مي‌توانند از انقلاب‌هاي منطقه دشتي كنند.

رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اين‌كه در زمينه‌ اقتصادي در كشور دچار نقايصي هستيم، به دو مقوله‌ گراني و بيكاري اشاره و تصريح كرد: اين نقص داخلي كشور ماست كه بايد جبران شود و بر همين اساس است كه مقام معظم رهبري امسال را سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري كردند براي اين‌كه بتوان با تحقق بخشيدن به اين شعار كشور را سر پا نگه داشت.

وي با اشاره به اين‌كه «اكنون در مرحله‌ دوم انتخابات مجلس قرار داريم» ادامه داد: اصل حضور در انتخابات فوق‌العاده موثر است. ملت هوشياري كه در مرحله‌ اول انتخابات حضور داشتند نتيجه‌ راي خود را ديدند؛ بنابراين حضور مردم بسيار ضروري است؛ زيرا مي‌تواند دشمن را از نعره‌كشي‌هاي بلاوجه بازدارد و تدبير امور را در داخل بهتر مي‌كند. لازمه‌ اين امر اين است كه حضور جدي در انتخابات داشته باشيم و افرادي انتخاب شوند كه نسبتي با حكمت داشته باشند و اگر در مسندي قرار گرفتند به مساله‌ اساسي كشور توجه كنند.

لاريجاني يادآور شد: در مجلس در شئونات مختلف افراد صاحب نظر بسياري نياز است؛ زيرا اوايل در مجلس هشتم افرادي صاحب نظر بودند، به درد مردم مي‌رسيدند. البته برخي افراد بودند كه حرف نمي‌زدند. تنها مي‌آمدند و مي‌رفتند و فقط به سخنراني‌هاي سياسي در خارج از مجلس بسنده مي‌كردند و كار حكومتي براي مجلس كم مي‌كردند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «مجلس جاي حزب‌بازي نيست» خاطرنشان كرد: كار حزبي بيرون، مجلس بايد كار قانوني و حكومتي انجام دهد.

وي با اشاره به برخي چهره‌هاي سرشناس در ليست جبهه متحد اصولگرايان گفت: اينها افرادي هستند كه تلاش‌هاي جدي براي طرح‌ها و لوايح داشته‌اند. در واقع مردم بايد در نظر داشته باشند نمايندگاني را انتخاب كنند كه قرص باشند و عيارشان در حفظ و صيانت از حقوق ملت سنجيده شود.به عنوان نمونه آقاي مطهري در اين ليست نيست اما وي را مي‌پسندم. آدم شجاع و متديني است. در بزنگاه‌ها نشان داده پاي انقلاب ايستاده است.

لاريجاني با بيان اين‌‌‌كه «در مجلس هشتم تنها هشت خانم در مجلس حضور داشتند» گفت: در دور اول انتخابات مجلس نهم تنها سه خانم راي آوردند. مجلس 290 نفر نماينده دارد. بايد حداقل 90 نفر از آن‌ها خانم باشد.

وي در ادامه به نقش روحانيت و حضور آن‌ها در مجلس اشاره كرد و افزود: حضور روحانيت در مجلس ضروري است؛ زيرا در بسياري از جاها احتياج به نظر كارشناسي آن‌ها داريم. احتياج به متخصصين در مسائل اسلامي داريم؛ بنابراين توجه روحانيت براي حضورشان در مجلس ضروري است.

وي تاكيد كرد: درخصوص كار مجلس نيز مهم اين است كه بنا به تاكيدات مقام معظم رهبري نمايندگاني انتخاب شوند كه وقت بگذارند. لوايح و طرح‌ها را بخوانند و در نظر داشته باشند كه حواشي بر متن غلبه نيابد.

وي خاطرنشان كرد: افرادي هستند كه در مجلس كمتر حضور دارند اما فريادهاي سياسي‌شان بيرون زياد است و گاهي درباره‌ مجلس نيز نقدهايي مي‌كنند. اين‌ها مجلس را با يك منطقه‌ حزبي عوضي گرفته‌اند.

رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه «نمايندگاني بايد انتخاب شوند كه شجاع باشند و دعواهاي حيدري ـ هياتي را در كشور دامن نزنند» گفت: دوران سر و صداهاي پوپوليستي در كشور به سر آمده است. بايد نظريه‌اي براي حل مشكل اشتغال و گراني داشته باشند.

وي با تاكيد بر اين‌كه «مجلس احتياج به پدرسالار ندارد» اظهار كرد: اگر نماينده‌اي حتي با 15 هزار راي از شهري كوچك انتخاب شود او نماينده‌ تمام ملت است. عده‌اي تصور مي‌كنند مجلس جايي است كه چند نفر بيايند و اداره كنند اما بايد بدانند نبايد مجلس را خفه كرد. مجلسي كه بتواند حرف خود را بزند حيات دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل