بازدید 3981

بودجه سلامت به حساب وزارت راه واریز شد!

کد خبر: ۲۴۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱ 29 April 2012
دولت در مصوبه‌ای جدید ۱۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه سلامت کشور که قرار بود به دست وزارت بهداشت برسد را به وزارت راه و شهرسازی داد تا در ادامه قانون شکنی‌های دولت دهم این بار خلاف جزء ب بند ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۰، این بودجه به جیب وزارت راه منتقل شود.

به گزارش همشهری آنلاین؛ دولت با تصویب ماده‌ای تصریح کرد ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل جزء ب بند ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۰ با تغییر دستگاه اجرایی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت راه و شهرسازی پرداخت و برابر قوانین و مقررات هزینه شود.

این مصوبه دولت در حالی است که در جزء ب بند ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۹۰ تصریح شده است، از محل افزایش درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات گازی مازاد بر مبالغ مندرج در بند (۱) این قانون قبل از واریز به حساب ذخیره ارزی معادل ریالی سه میلیارد دلار به بخش سلامت (به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای اهداف بند «ب» ماده «۳۴» قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه) پس از واریز به خزانه اختصاص یابد.
 
بر اساس گزارشی که فارس منتشر کرده است در عین حال باید مسئولان دولت و مجلس پاسخ دهند که آیا این جابجایی بودجه از بخش سلامت به وزارت راه بدون اجازه قانون گذار یعنی مجلس قانونی است یا خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر