بازدید 8081
عضو کمیسیون برنامه و بودجه،

روستاييان از دولت بسيار ناراضي‌‌اند

مردم روستايي ما از دولت بسيار ناراضي‌‌‌اند؛ وزارت جهاد كشاورزي نتوانسته است كود توزيع كند و بذر و سم را بموقع به دست كشاورزان برساند. قيمت تضميني محصولات و نیز هزينه‌هاي كشاورزان بالا بوده و درآمدشان كم است.
کد خبر: ۲۴۱۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲ 29 April 2012

در قانون هدفمند‌سازي يارانه‌ها 30 درصد بودجه به بنگاه‌هاي اقتصادي اختصاص داشت كه متأسفانه در سال گذشته، داده نشد و باعث شد برخي بنگاه‌هاي اقتصادي اعم از كشاورزي، دامداري يا صنعت با وقفه روبه‌رو شوند.

به گزارش «تابناک»، موسی الرضا ثروتی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: اين مشكلات براي آنها كاهش ظرفيت‌هاي توليدي‌ و نيروي انساني را به ‌دنبال داشت. ما بايد تلاش كنيم اين مشكلات را برطرف كنيم. رهبر معظم امسال را سال حمايت از توليد نامگذاري كردند و اين فرمايش رهبري بايد در قانون بودجه عملي شود. همچنين حمايت از توليد ملي را بايد در قانون يارانه‌ها منظور كنيم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشتم با بیان اینکه مسأله مهم ديگر روشن شدن تكليف صندوق توسعه ملي است، اظهار داشت: اين صندوق سه ميليارد دلار موجودي دارد و دو سال هم از تصويب قانونش گذشته است؛ اما هنوز يك دلار هم پرداخت نكرده‌اند. اين نشان مي‌دهد كه سامانه اداري دولتي ما معيوب است و اين سامانه بايستي بازسازي شود. مثلا ما اکنون در استان خودمان همه صنایع اعم از سیمان، آلومینیوم و ...نيازمند به استفاده از صندوق توسعه ملي هستند و چهار سال است در نوبت استفاده از حساب ذخيره ارزي هستند و هنوز خبري نشده ‌است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: سيستم معيوب دولتي نتوانسته است كاري از پيش ببرد. در صورتي كه اگر اين پرداخت‌ها انجام شود، در كنار اينكار توليد حمايت مي‌شود، اشتغال ايجاد مي‌شود و هم از سرمايه و كار ايراني حفاظت مي‌شود.

این عضو اصولگرای مجلس هشتم با اشاره به مشکلاتی که دولت برای روستاییان ایجاد کرده است، گفت: مردم روستايي ما بسيار از دولت ناراضي ‌هستند. وزارت جهاد كشاورزي نتوانسته است كود توزيع كند و بذر و سم را بموقع به دست كشاورزان برساند. قيمت تضميني محصولات و نیز هزينه‌هاي كشاورزان بالا و درآمدشان كم است. اين مشكلات باعث مي‌شود مثلا دامداران دام‌هاي شيري‌شان را كشتار كنند كه باز هم باعث مي‌شود شير كاهش پيدا كند.

ثروتی با ابراز تاسف از اینکه كره و روغن را از خارج وارد مي‌كنيم، تىکید کرد: اگر به كشاورز و دامدارمان توجه لازم داشته‌ باشيم، مي‌توانيم روغن مورد نياز را خودمان تأمين كنيم و مجبور نيستیم 90 در صد از روغن مورد نيازمان را از خارج وارد كنيم.

وی با بیان اینکه زمين‌هاي فراواني داريم كه قابليت تبديل به زمين زراعي را دارند، اظهار داشت: متأسفانه اکنون منابع طبيعي، زمين‌هايي را كه بيش از پنجاه سال است در دست كشاورزان است، تصاحب مي‌كند كه به ‌نظر من بر خلاف سياست‌هاي رهبري است كه حمايت از توليد را شعار قرار داده است.
الان در استان ما و بسياري از استان‌ها، منابع طبيعي اين كار را انجام مي‌دهد، در حالي كه وزارت جهاد كشاورزي، مي‌تواند اين‌ زمين‌ها را سياستگذاري كند و مردم در راستاي سياست‌هاي كشت وزارت جهاد اين زمين‌ها را زنده نگه دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس