بازدید 9450

خدمت ايران به جيب گاز پروم روسيه

تا پيش از 3 ماه پيش كارشناسان نفتي جهان براين باور بودند كه روسيه مانع از تشكيل اوپك گازي است، اما بحران مالي جهان موجب شد كه مقامات انرژي تلاش‌هايي را در سطح منطقه آغاز كنند.
کد خبر: ۲۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۰ 04 November 2008
قراردادهاي منعقده ايران و سياست‌هاي گازي جمهوري اسلامي، سبب سرازير شدن پول‌ها و قراردادهاي هنگفت انرژي به كشور روسيه شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك» به نقل از «سي.ان.ان»، سود خالص شركت گازپروم روسيه در ماه‌هاي اخير به دو برابر افزايش يافته و مقامات اين شركت، موفقيت خود را در انعقاد قراردادهاي سنگين اين شركت با ايران و قطر مي‌دانند.

اين سايت خبري با تحليل اين خبر مي‌افزايد: تا پيش از 3 ماه پيش كارشناسان نفتي جهان براين باور بودند كه روسيه مانع از تشكيل اوپك گازي است، اما بحران مالي جهان موجب شد كه مقامات انرژي تلاش‌هايي را در سطح منطقه آغاز كرده و پس از آنكه گازپروم به همراه ايران و قطر عملا كنسرسيوم گازي جهان را تشكيل دادند، رئيس گازپروم با اعلام موافقت روسيه با تشكيل اوپك گازي آخرين برگ برنده را نصيب خود كرده و دوبرابر شدن سود اين شركت در ارتباط مستقيم اين سياسي‌كاري‌هاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
سهم ایران از این قرارداد ناچیز است چون ایران هنوز نسبت به منابع گازی خود تولید بسیاری کمی داشته است و قطر نیز در حال گسترش گسترده و باور نکردنی تاسیسات خود است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار