بازدید 5268

نگاه شما:باور کافی نیست!ایمان داشته باشیم!

کد خبر: ۲۴۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۶ 29 April 2012
محسن قائمی نسب در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشته است:

از جمله خبرهای که در محافل خبری داخلی و بین المللی در بین دوستان و دشمنان باز تاب گسترده و تحلیل های متفاوتی داشت خبر حضور رئیس جمهور کشورمان بعنوان یکی از اعضای حقوقی مجمع تشخیص مصلحت در جلسه مجمع بود که می بایست به فال نیک گرفت و انشا الله سالی که نکوست از بهارش پیدا باشد!

این که رئیس جمهور در سه سال گذشته با چه استدلالی به جلسات مجمع که به تعبیر مقام معظم رهبری مظهر خرد جمعیست نمی رفته و یا چه کار مهمتری داشته که از مشورت دادن به رهبر فرزانه انقلاب در قالب خرد جمعی سرباز زده است ! گذشته است و (بر اساس ما فات مضی و ما سیاتی این؟ قم فاغتنموا فرصه بین العدمین) گذشته را باید گذاشت و گذشت !

اما نکته ای که به نظر نگارنده مهم می رسد این است که همه آقایان بزرگ شده سیاسی اجتماعی همین انقلاب و مردمند ! فراموش نکنند که آقایان محترم در هر لباس و منصبی پا بر دوش همین مردم گذاشته و بالا رفته اید تا چتری از آرامش و رفاه و ایمان برای مردم بسازند ! چتر آرامششان را پاره نکنند! آینه ایمانشان را نشکنند ! مردم برای این ایران، ایران امروز شود خون دل ها خورده اند !

نگارنده در مقطعی از دفاع مقدس( اگر خدا قبول کند ) در حالی که 15سال بیشر نداشتم همزمان با دو برادر دیگرم هر یک در نقطه ای از مرزها هر لحظه مرگ را به چشم خویش دیده ایم و سرانجام در آخرین سفر یکی به فیض عظمای شهادت و یکی در چنگال دژخیمان و من کوچکترین شرمنده از آنها در مراسم شهادت برادرم باید به پدر و مادر رنجور خود تسلی بدهم !

این را نه از باب تظاهر (گرچه برخی مواقع این سوابق را باید پنهان کرد!) بلکه از این جهت گفته شد تا یا دآوری کنم عزیزان برای چه انفلاب کردیم؟! برای په بهترین جوانان سرو قامتان رعنای وطن آماج تیرهای سیاه دشمن شد؟! به خود بیائیم ! ما همه برادریم ، به فرموده ولی امر مسلمین دنیا امروز در یک گذرگاه و پیچ تاریخی حساس قرار گرفته و نگاهش به مدل حکومتی ماست ! آیا رفتار ما با همدیگر شایسته است که ملت های بپا خواسته الگو بگیرند ؟

در مقابل اوضاع منطقه ای و بین المللی باید چه رفتاری داشته باشیم! قدری به مبنائی که فصل مشترک همه ماست برگردیم مگر نه این است که پیامبر گرامی اسلام اسوه و الگوی همه ماست !؟ ببنیم روش آن بزرگوار چه بود؟ایشان در نخستین روزهایی که که وارد یثرب شدند. با همیاری مسلمانان و فداکاری و ایثارگری مهاجرین و انصار در اندیشه پایه گذاری حاکمیت دین بودند. زمینه های بروز موانع و امکان فتنه گری. تفرقه افکنی و ایجاد درگیری بین مسلمانان وغیر آنان به خاطر تفاوت نژاد. تعصب های قومی و قبیله ای و جغرافیایی وجود داشت که به اندک بهانه ای ممکن بود آتش آن شعله ور گردد و همه را اعم از مسلمان و غیر مسلمان، در کام خود فرو برد.

از طرف دیگر در یثرب و اطراف قبیله های یهودی وجود داشت که سال ها میان آنها و عرب های مدینه جنگ و نزاع برقرار بود و احتمال تجدید آن جنگ ها می رفت. و مهم تر احتمال هم پیمانی آنان با دشمنان اسلام (کفار و مشرکین) بود که در پی نابودی اسلام بودند پیامبراکرم(ص) در برابر این زمینه های بسیار حساس اولین خشت بنای جامعه مدنی اسلامی را بر اتحاد و برادری گذاشت. تدبیری که خداوند در قرآن کریم بر آن تأکید فراوانی کرده است.( ولاتنازعوا فتفشلو و تذهب ریحکم؛ با هم درگیر نشوید که سست می گردید و قوت و شوکت شما می رود) و برادری دینی را به عنوان بزرگ ترین نعمتی که از سوی خداوند به آنها ارزانی شده یادآور شد و بر اساس دستور قرآنی ایجاد وحدت، الفت و اخوت بین مسلمانان را ضرورت دانست. امروز هم که با تدبیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب جمعی از دلسوزان نظام که خود سالیان متمادی در مناصب مختلفی اجرائی ، تقنینی و قضائی حضور داشته واتفاقا با هزینه همین مردم و نظام و البته شاید با آزمون و خطاهائی هم که ناگزبر است صاحب تجربه شده اند در مجمعی گرد هم آمده اند تا مظهر خرد جمعی باشند و بتوانند با مشاوره های کارشناسی را ههای برون رفت نظام از چالش های داخلی و بین المللی که کم هم نیستند بیابند شایسته نیست دوستانی با هر تیتی با طعنه و......

جایگاه مجمع تشخیص مصلحت که یادگار گرانقدر خمینی عزیز است را متزلزل کنند امروز در عرصه داخلی هیچ کس تردیدی ندارد که اجرای برخی اصلاحات اقتصادی که لاجرم می بایست از سال ها قبل انجام میشد گرانی لجام گسیخته ای را رقم زده که کمر برخی را خم کرده است باور کنیم مردم ما مردم خوبی هستند به فرموده امام راحل از مرده عهد رسول الله بهترند گرچه پیامبر را ندیده اند اما به عشق پیامبر ر و ائمه معصومین سلاله آن بزگواران ولی فقیه و نائب الامام را چون جان خویشتن دوست دارند عشق و علاقه مردم به رهبری نظام را ببینید به این مردم نجیب رحم کنید باور کنید مردم مشکل دارند ! نه!نه! باور کافی نیست !ایمان بیاورید که مردم مشکل دارند! بجای این که انرژی خود را صرف منازعات بی حاصل و سخن پراکنی های بیهوده کنید مردم را دریابید!

مردم از اسلام انقلاب و ولایت بر نخواهند گشت اما از من و شما شاید و.......!



«تابناک» مطالب اختصاصی و گردآوری شده توسط خوانندگان محترم را در قالب جدیدی با عنوان «نگاه شما» منتشر خواهد کرد.

مخاطبان محترم می توانند مطالب دلخواه خود را در موضوعات مختلف، به آدرس negaheshoma@tabnak.ir ارسال نمایند.

مخاطبان محترم برای ارسال مطالب خود باید چند نکته  را در نظر داشته باشند:

1. این قالب جدید برای ارائه و معرفی «نگاه بییندگان به تمام موضوعات» می باشد.

2.مطالب اختصاصی یا گردآوری شده می تواند در قالب: ایده ، فیلم، عکس، گزارش تحلیلی، گزارش خبری، کاریکاتور و... باشد.

3. مطالب ارسال شده حتی الامکان با ذکر نام و نام خانوادگی فرستنده باشد.

4. موارد ارسالی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین جاری نداشته باشد.

5. مطالب ارسالی به زبان و فونت فارسی باشد.

6.مطالب ارسال شده حتی الامکان حاوی اطلاعات دقیق باشد.

مشخصات فنی

1. از ارسال تصاویر در متن فایلهای word خودداری شود.

2. حجم فایل تصویری ارسالی( به صورت gif یا jpg ) بیشتر از 5 مگابایت نباشد.

3. حداکثر حجم فایل صوتی یا ویدیو پنجاه مگابایت باشد. (نوع فایل: wmv,  flv, wav, mp3, wma)
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر