بازدید 23278

اعدام عاملان جنایت سیاه آتشگاه اصفهان

کد خبر: ۲۳۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸ 22 April 2012
عاملان سناریوی آزار و اذیت مادر و دختر و سرقت میلیونی از خانه قربانیان با تائید حکم اعدامشان از سوی قضات دیوان عالی کشور به زودی پای چوبه دار می روند.

به گزارش خبرنگار مهر، ساعت شش صبح شنبه چهارم مهر سال 88 ، زنی هراسان با مرکز فوریت های پلیسی اصفهان تماس گرفت و راز جنایت سیاه را فاش کرد. دقایقی پس از این تماس گروهی از ماموران کلانتری 18 میرزا طاهر خود را به خانه مورد نظر منطقه آتشگاه اصفهان رساندند.

مریم – 40 ساله و دختر 19 ساله اش شبنم با چهره ای وحشتزده به ماموران گفتند: نیمه های شب دو مرد با ورود به خانه، آنها را با تهدید مورد آزار و اذیت قرار داده اند. با توجه به حساسیت موضوع دو تیم از کارآگاهان مبارزه با جرائم جنایی و کارشناسان بررسی صحنه جرم با حضور در محل جنایت سیاه و نمونه برداری از آثار به جا مانده در خانه به تحقیق از مریم – زن صاحبخانه – پرداختند.

وی گفت: کارمند یکی از ادارات اصفهان هستم که چند سال قبل به خاطر اختلاف های خانوادگی از شوهرم جدا شدم. از آن پس نیز همراه دخترم شبنم در این خانه زندگی می کنیم. حدود ساعت دو بامداد با شنیدن صدایی از خواب پریده و ناگهان دو مرد نقابدار را بالای سر خود دیدم. آنها تهدید کردند در صورت هر گونه سر و صدا ما را می کشند. مردان ناشناس سپس دست، پا و دهان ما را بسته و به جستجوی خانه پرداختند. آنها پس از جمع کردن لوازم با ارزش خانه نقشه سیاه و شیطانی شان را نیز اجرا کرده و حدود ساعت پنج صبح فرار کردند. سرانجام وقتی با زحمت فراوان دست و پایمان را باز کردیم با پلیس تماس گرفته و کمک خواستیم.

از سوی دیگر کارآگاهان در بازرسی خانه دریافتند دزدان خشن از بالای دیوار وارد شده و با سرقت دو دستگاه خودروی سواری، لوازم صوتی و تصویری، مقداری پول نقد و مدارک متواری شدند. همچنین به دلیل حساسیت هایی که به دنبال انتشار خبر این جنایت هولناک در مردم ایجاد شده بود تحقیقات ویژه جنایی در این باره ادامه یافت.

در نخستین گام مشخصات خودروهای مسروقه در اختیار ماموران پلیس سراسر کشور قرار گرفت اما به دلیل استفاده نکردن مجرمان از خودروها، ردیابی ها در این شاخه به نتیجه نرسید. از سوی دیگر به دلیل این که سارقان، نقاب به چهره داشتند چهره نگاری از آنها امکان نداشت. بنابراین تیم تحقیق برای کشف سرنخی در بررسی های محلی به پسر 24 ساله ای به نام فرشید مشکوک شدند. کارآگاهان که به طور شبانه روز وی را تحت نظر داشتند پس از چند روز متوجه رفت و آمدهای او به باغی در اطراف شهر شدند.

ماموران که به موضوع مشکوک بودند به بازرسی باغ پرداخته و یکی از خودروهای سرقتی که به شکل حرفه ای پنهان شده بود را کشف کردند. با این وجود پس از شناسایی باقر- همدست متهم – که از اشرار سابقه دار منطقه بود سرانجام عملیات دستگیری جداگانه هر دو کلید خورد.

ماموران برای دستگیری باقر وارد باغی شده بودند که کفتار فراری با مشاهده پلیس پا به فرار گذاشت و به طور ناگهانی ناپدید شد. کارآگاهان که می دانستند او از باغ خارج نشده به بازرسی دقیق پرداخته و به چاه متروکه ای رسیدند. سپس با کمک آتش نشانان، مجرم خطرناک مجروح را از عمق 15 متری چاه خارج کرده و به بیمارستان رساندند اما او صدمه جدی ندیده بود.

تبهکاران نیز پس از انتقال به اداره آگاهی در بازجویی ها چاره ای جز اعتراف ندیدند. فرشید به کارآگاهان گفت: شش ماه قبل با باقر در خیابان آشنا شدم که متاسفانه او مرا به اعتیاد کشید. یک روز که در پارک نشسته بودیم باقر موضوع سرقت از خانه مادر و دختر تنها و آزار و اذیتشان را مطرح کرد. ابتدا مخالفت کردم اما سرانجام وسوسه شدم.

از سوی دیگر بررسی ها نشان داد، فرشید تحصیلات نسبتاً بالایی دارد و هیچ سابقه کیفری هم نداشته است اما دوستی و رفت و آمدش با دوستان ناباب او را به مجرمی خطرناک تبدیل کرد و به تباهی کشاند.

در ادامه با توجه به حساسیت ماجرا و ایجاد فضای رعب و وحشت در منطقه رسیدگی به این پرونده در دستور کار قضات دادگاه کیفری استان اصفهان قرار گرفت.

قاضی محمد رضا حبیبی - دادستان عمومی و انقلاب اصفهان- در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفت: متهمان با تکمیل تحقیقات پای میز محاکمه قرار گرفتند که قضات دادگاه کیفری پس از محاکمه دو پسر شیطان صفت آنها را با توجه به اعترافاتشان، شواهد کشف شده در صحنه جرم و اظهارات شاکیان به اعدام محکوم کردند.

وی افزود: با اعتراض دو متجاوز پرونده برای بررسی حکم به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان عالی هم حکم را تائید کرده و برای اجرا به اصفهان بازگرداندند. با انجام مقدمات اجرای حکم دو پسر شرور آنها به زودی پای چوبه دار قرار می گیرند.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر