بازدید 4384

وعده راهور برای اعطای جایزه به رانندگان منضبط

وي همچنين در مورد دادن جايزه به رانندگان منضبط گفت:‌ حتما اين وعده عملي خواهد شد و در حال حاضر داده‌هاي مسابقه بزرگ پيامكي راهنمايي و رانندگي در حال پردازش است و به نظر مي‌رسد در ارديبهشت ماه قرعه كشي بزرگي براي دادن جايزه به رانندگان منضبط خواهيم داشت.بر اساس اين وعده به رانندگاني كه تخلفي نداشته‌اند جوايز متعددي از جمله سفرهاي زيارتي و سياحتي ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۲۳۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳ 22 April 2012
رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از بخشودگي نمرات منفي يك ميليون و 500 هزار راننده‌ خبر داد و در مورد ورود خودروهاي دست دوم خارجي به كشور گفت: هيچ خودروي خارجي دست دوم شماره‌گذاري نمي‌شود.

به گزارش ايسنا، سردار اسكندر مومني در حاشيه اولين همايش «قانون، ترافيك، فرصت‌ها و چالش‌ها» افزود: بر اساس قولي كه پليس به مردم داده بود، مقرر شد رانندگان متخلفي كه از 25 اسفند ماه سال 90 تا 20 فروردين ماه سال 91 تخلفي انجام ندهند تمام نمرات منفي آنان پاك شود.

وي افزود: 89.3 درصد از رانندگاني كه نمرات منفي داشته و در اين مدت مشخص شده تخلفي انجام نداده‌اند نمرات منفي آنان پاك شده است.

مومني با بيان اينكه نمرات منفي يك ميليون و 500 هزار راننده پاك شده است به ارتقاي فرهنگ ترافيكي مردم اشاره كرد و گفت:‌ صميمانه از رانندگان به دليل رانندگي اصولي توام با آرامش و آسايش تشكر مي‌كنم.

وي با بيان اينكه جريمه هدف نيست بلكه ارتقاي فرهنگ رانندگي هدف پليس است در مورد دادن فرصت‌هاي ديگر براي بخشودگي نمرات منفي گفت: اين فرصت بخشودگي نمرات منفي آخرين فرصت بود چرا كه ممكن بود در اولين سال اجراي اين قوانين برخي از مردم همچنان با قوانين آشنايي نداشته باشند.

مومني با بيان اينكه در متن قانون جديد سياست‌هاي تشويقي در نظر گرفته شده است گفت: بر اساس قانون رانندگان متخلفي كه نمرات منفي زيادي دارند اگر تا شش ماه تخلفي انجام ندهند نمرات منفي آنان بخشوده خواهد شد.

به گفته رييس پليس راهور ناجا فرصت ديگر بخشودگي نمرات منفي نخواهيم داشت لذا رانندگان حتما دقت كنند كه تخلفاتن حادثه‌ساز نداشته باشند تا نمره منفي نگيرند.

وي همچنين در مورد دادن جايزه به رانندگان منضبط گفت:‌ حتما اين وعده عملي خواهد شد و در حال حاضر داده‌هاي مسابقه بزرگ پيامكي راهنمايي و رانندگي در حال پردازش است و به نظر مي‌رسد در ارديبهشت ماه قرعه كشي بزرگي براي دادن جايزه به رانندگان منضبط خواهيم داشت.

مومني افزود: بر اساس اين وعده به رانندگاني كه تخلفي نداشته‌اند جوايز متعددي از جمله سفرهاي زيارتي و سياحتي ارائه خواهد شد.

به گزارش ايسنا، وي در پاسخ به سوالي در مورد واردات خودروهاي دست دوم خارجي به كشور گفت: هيچ خودرو دست دوم خارجي از سوي پليس شماره‌گذاري نخواهد شد و آنهايي كه مقدمات ورود اين گونه خودروهاي دست دوم خارجي را فراهم كرده‌اند بدانند كه هيچ خودروي دست دوم خارجي شماره‌گذاري نمي‌شود.

رييس پليس راهور ناجا در مورد ورود خودروهايي كه سه سال از زمان ساخت آنان گذشته است، گفت: ورود خودروهاي دست دوم در شان كشور ايران نيست.

وي همچنين با اشاره به تصادف 11 اتوبوس مسافربري در 15 روز گذشته گفت: به فرمانده پليس‌راه كشور ابلاغ شده است كه طرح ويژه براي كنترل اين موضوع به مرحله اجرا گذاشته شود و بايد گفت كه هر حادثه به صورت دقيق و موشكافانه مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد و تمام افرادي كه در بروز اين حادثه دخيل بوده‌اند از جمله تعاوني، پايانه و حتي ماموران پليس و حتي خود رانندگان نيز در صورت تقصير برخورد خواهد شد.

مومني همچنين در مورد گسترش سيستم هوشمند براي كنترل خودروهاي متخلف در كشور گفت: يكي از سياست‌هاي عمده پليس در سال جاري علاوه بر فرهنگسازي، توسعه استفاده از فناوري هوشمند است به گونه‌اي كه تمام جاده‌ها و تمام ساعات شبانه‌روز مورد نظارت پليس باشد.

وي افزود: با نصب دوربين‌هاي هوشمند در مسير اصفهان - شيراز توانسته‌ايم تخلفات رانندگان را در اين محور به 0/4 درصد برسانيم و اميدواريم با گسترش سيستم هوشمند در آزادراه تهران ـ قم اين مهم در اين مسير نيز محقق شود.

مومني در پايان با بيان اينكه در مورد نقش نهادهاي اجتماعي و رسانه‌ها در كاهش تلفات در نوروز91 گفت: بي‌ترديد رسانه‌ها و نهادهاي فرهنگساز از جمله آموزش و پرورش نقش مهمي در كاهش تلفات و تصادفات داشته‌اند و بايد گفت كه رسانه‌ها در انتقال قوانين به مردم نقش مهمي ايفا كرده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر