بازدید 2972

آغاز انتخابات رياست جمهوري در فرانسه

انتخابات در حالي برگزار مي‌شود كه بحران بدهي منطقه يورو و بيكاري به حد بالايي رسيده است كه در 12 سال گذشته بي‌سابقه بوده است.
کد خبر: ۲۳۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰ 22 April 2012
حدود 44.5 ميليون فرانسوي واجد شرايط راي دادن امروز(يكشنبه) آراي خود را در 85 هزار حوزه راي‌گيري براي انتخاب رئيس‌جمهور جديد به صندوق‌ها مي‌ريزند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، آغاز راي‌گيري در فرانسه ساعت 6 به وقت گرينويچ و پايان آن ساعت 18 به وقت گرينويچ مي‌باشد. 10 كانديدا از احزاب مختلف فرانسه براي تعيين رئيس جمهور با يكديگر رقابت مي‌كنند و در صورتي كه يكي از نامزدها نتواند بيش از 50 درصد آراء را به دست آورد، انتخابات به دور دوم كشيده خواهد شد و فرانسه در تاريخ ششم مه دور دوم را برگزار خواهد كرد.

انتخابات در حالي برگزار مي‌شود كه بحران بدهي منطقه يورو و بيكاري به حد بالايي رسيده است كه در 12 سال گذشته بي‌سابقه بوده است.

شهروندان فرانسه در استراليا و نيوزيلند امروز (يكشنبه) در دور اول انتخابات رياست جمهوري فرانسه به پاي صندوق‌هاي راي رفتند تا رئيس جمهوري خود را تعيين كنند.

حدود 15 هزار شهروند فرانسوي در سراسر استراليا و حدود پنج هزار تن در نيوزيلند واجد شرايط راي دادن هستند.

انتخابات رياست جمهوري فرانسه همچنين روز شنبه در برزيل، اوروگوئه و آرژانتين برگزار شد.

رسانه‌هاي محلي اعلام كردند، انتخابات رياست جمهوري فرانسه براي اتباع اين كشور در ساير مناطق جهان لازم بوده كه پيش از موعد برگزار شود تا مشكلي در شمارش آرا به وجود نيايد چراكه دقيقا در زمان پايان زمان راي‌گيري در ساعت 18 به وقت گرينويچ، نتايج نهايي نيز اعلام مي‌شود.

به رغم اينكه فرانسوا اولاند، سوسياليست 57 ساله فرانسوي، تجربه كار در دولت‌‌هاي پيشين اين كشور را ندارد اما طي نظرسنجي‌هاي اخير از رقيب خود نيكولا ساركوزي، رئيس جمهوري كنوني فرانسه پيشي گرفته و گفته مي‌شود چنانچه انتخابات به دور دوم كشيده شود، وي پيروز خواهد شد.

با اين حال نظرسنجي‌ها نشان مي‌دهد رقابت ساركوزي 57 ساله با اولاند در دور اول بسيار تنگاتنگ خواهد بود و برنامه‌‌هاي اين دو سياستمدار فرانسوي تنها در حوزه‌هاي امنيتي و مهاجرت تا حدودي تفاوت دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار