بازدید 6851

وزیر کار: گرانی‌های اخیر عمدی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: به دنبال ایجاد تعاونی های توزیعی و فروش کالا به صورت شبکه ای هستیم چرا که در سال جاری برخی مایحتاج مردم را بدون دلیل و به عمد گران کرده اند.
کد خبر: ۲۳۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۱ 22 April 2012
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام اینکه ایجاد گرانی‌های 10 تا 30 درصدی در مایحتاج مردم طی سال جاری عمدی است، از واگذاری گسترده زمین به تعاونی‌ها برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی به عنوان یک اولویت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا شیخ الاسلامی در همایش روسای هیئت مدیره اتحادیه های تعاونی سراسر کشور با تاکید بر اینکه طی 6 ماه اخیر رشد مناسبی در بخش تعاون اتفاق افتاده است، گفت: همچنین اصلاحیه قانون کار نیز نهایی و به دولت رفته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: برای اشتغال زایی در سال جاری قرار است از ظرفیت ها و پتانسیل بخش کشاورزی استفاده شود.

شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 18 میلیون هکتار زمین کشاورزی قابل استفاده در کشور وجود دارد، از واگذاری زمین ها به تعاونی ها برای گسترش و تقویت فعالیت تعاونی در کشور سخن گفت.

وی ادامه داد: از امسال برنامه واگذاری زمین به تعاونی ها در کل کشور دنبال خواهد شد و از این طریق درنظر داریم تا یک جهش قابل توجهی در بخش تعاون ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی صفر تا صد کارها در قالب تعاونی دنبال می شود، تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های بخش تعاون تفکیک حساب های بخش تعاون از دو بخش دولتی و خصوصی است.

شیخ الاسلامی، ایجاد پرتال آموزش مجازی تعاونی ها و برقراری هماهنگی در بخش های مختلف اقتصای در کنار گسترش اتحادیه های نظارتی، بخش دیگری از برنامه هایی است که در بخش تعاون دنبال می شود.

وی با اعلام اینکه برای اولین بار در کشور اتحادیه های نظارتی ایجاد شده است، تاکید کرد: همچنین برنامه ریزی شد تا شرایط عرضه مجازی تولیدات تعاونی ها در قالب یک سامانه فراهم شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 80 تعاونی فراگیر ملی برای فقرزدایی، 360 تعاونی سهام عدالت، 10 هزار تعاونی جدید و 80 تعاونی دانش بنیان در کشور ایجاد شده است.

شیخ الاسلامی، گفت: در سال گذشته 15 هزار 835 طرح اشتغال زایی در بخش تعاون با ظرفیت 471 هزار فرصت شغلی داشتیم که با نهایی شدن طرح ها، فرصت های شغلی آن هم محقق می شود.

وی همچنین از اتمام 319 هزار واحد مسکونی مه در سال گذشته سخن گفت و افزود: ایجاد تعاون بازار، برنامه ای است که به صورت پایلوت در دست اجرا قرار دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: به دنبال ایجاد تعاونی های توزیعی و فروش کالا به صورت شبکه ای هستیم چرا که در سال جاری برخی مایحتاج مردم را بدون دلیل و به عمد گران کرده اند.

شیخ الاسلامی اظهار داشت: 10 تا 30 درصد مایحتاج مردم را به عمد و خبیثانه گران کردند و باید گفت برخی به دنبال ایجاد گرانی هستند.

وی کلید حل مشکل بیکاری کشور را آموزش اعلام کرد و گفت: برای اتحادیه های سراسر کشور در سال جاری، یک ساختمان 5 و نیم میلیارد تومانی در تهران خریداری و تحویل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: همچنین در قالب صندوق مهر امام رضا (ع) نیز در سال جاری پیش بینی شد تا سقف 300 میلیارد تومان به کلیه تعاونی های تولیدی به صورت قرض الحسنه 20 میلیون تومانی تسهیلات پرداخت شود.

شیخ الاسلامی همچنین از تجمیع تمام منابع و امکانات زیرمجموعه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بانک های توسعه تعاون، رفاه و قرض الحسنه مهر ایران برای افزایش توان تسهیلات دهی این بانک ها و خروج منابه از سایر بانک ها خبر داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل