بازدید 20503

علت ورود سپاه در کنترل حوادث 78 و 88

کد خبر: ۲۳۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۲ 22 April 2012
محسن رفیق دوست با اشاره به برخي حوادث داخلي كشور در سال‌هاي اخير اظهار كرد: ورود سپاه در ماجرای 18 تير 78 و حوادث پس از انتخابات 88 بر اساس وظیفه سپاه در حراست از انقلاب بود. 18 تير 78 روزي بود كه سپاه در آن به موقع وارد عمل شد.در حوادث پس از انتخابات 88 نيز سپاه به وظيفه خود عمل كرد.

به گزارش ایسنا وزیر اسبق سپاه خاطرنشان کرد: اگر سپاه در اين دو مقطع (18 تير 78 و حوادث سال 88) از رهبري اطاعت كرده است، اعتراض كساني كه به ورود سپاه به این مسائل اعتراض كرده‌اند، بيخود است.

وی اظهار كرد: این ماموريت سپاه بود که به اين مسائل ورود کند. البته در مواردي ممكن است برخي افراد در اثر هيجانات، اشتباهاتي مرتكب شده باشند و ممكن است اين افراد از خويشتنداري خارج شده باشند اما نبايد اين اشتباهات را به كل سپاه تعميم داد و البته با خيلي‌ها نيز برخورد شد.

وي بر لزوم تبعيت كاركنان سپاه از رهبري تاکید كرد و گفت: سپاهی تا وقتی سپاهي است نبايد عضو هیچ جناحی باشد، بلكه تنها بايد مطيع رهبري باشد و اگر قرار است در سياست دخالت كند، بايد از سپاه خارج شود.

وی در ادامه، به فعالیت‌های اقتصادی سپاه که همواره مورد مناقشه منتقدان و حامیان آن بوده است اشاره کرد و گفت: جايي كه فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه بيشتر تبلور دارد، كارهاي عمراني است. من با اين مساله كه سپاه تجارت كند، مخالفم؛ كما اينكه با ورود دولت به تجارت نيز مخالفم و البته سپاه هم تجارت نمی‌کند. با اين مساله كه سپاه به غير از صنايع نظامي، در صنايع ديگر وارد شود یا در كار ساخت‌و‌ساز ورود کند نيز مخالفم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار