بازدید 5578

تقاضای پناهندگی همسر بن لادن از انگلیس

"زکریا" برادر امل در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد: خواهرش از سازمان اطلاعات پاکستان درخواست کرده بود ترتیبی دهند تا بتواند با خانواده پادشاهی انگلیس ملاقات کند.
کد خبر: ۲۳۹۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴ 21 April 2012
تقاضای پناهندگی همسر بن لادن، موافقت بانک جهانی با پرداخت کمک مالی 2 میلیارد دلاری به اسلام‌آباد و جایگزین شدن زبان اردو بجای زبان انگلیسی در نظام اداری پاکستان از جمله اخبار کوتاه امروز پاکستان می‌باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، "امل احمد عبدالفتاح الساده" کوچکترین همسر اسامه بن لادن رهبر معدوم القاعده از خانواده پادشاهی انگلیس درخواست کرد مقدمات پناهندگی سیاسی وی را در این کشور فراهم کنند.

"زکریا" برادر امل در مصاحبه با خبرنگاران عنوان کرد: خواهرش از سازمان اطلاعات پاکستان درخواست کرده بود ترتیبی دهند تا بتواند با خانواده پادشاهی انگلیس ملاقات کند.

همسر بن لادن در اظهارات خود گفت: ما با انگلیس هیچ اختلاف و مشکلی نداریم زیرا مردم انگلیس مهربان‌تر از مردم آمریکا هستند.

امل در بیانات تازه خود عنوان کرد که افراط‌گرا نیست بلکه لیبرال بوده و خواهان زندگی آزادانه است.

کوچکترین همسر بن لادن خواهان زندگی در انگلیس به همراه 5 فرزندش می باشد.

دادگاه لاهور برای تبدیل زبان اردو به زبان اداری کشور تشکیل پرونده داد

"رانا علم الدین غازی" وکیل دادگستری، با تشکیل پرونده در دادگاه لاهور از این دادگاه خواست با توجه به ماده 19 قانون به طور جدی موضوع تبدیل زبان اردو به زبان اداری کشور را پیگیری کند.

غازی در ادامه درخواست خود از دادگاه گفت: تبدیل شدن زبان اردو به زبان اداری حق مسلم و قانونی مردم پاکستان است.

غازی تأکید کرد: با توجه به پیشرفت‌های عصر حاضر و وجود کامپیوتر در ادارات، تبدیل زبان اردو به زبان اداری کار مشکلی نیست و بنابراین دادگاه هر چه زودتر باید دستور استفاده از زبان اردو در تمام سازمان‌های اداری این کشور را صادر کند.

هم اکنون زبان انگلیسی زبان اداری پاکستان است و تمام مکاتبات اداری به زبان انگلیسی تنظیم می‌شود این در حالی است که حتی مدارک تحصیلی در این کشور نیز به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

بانک جهانی پرداخت کمک مالی 1 میلیارد و 800 میلیون دلاری به پاکستان را تصویب کرد

بانک جهانی پرداخت 1 میلیارد و 800 میلیون دلار به پاکستان برای حل بحران انرژی این کشور را تصویب کرد.

"عبدالحفیظ شیخ" وزیر دارایی پاکستان بعد از ملاقات با "ایزابل" معاون رئیس بانک جهانی در واشنگتن در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بانک جهانی از هزینه کردن مبلغ دریافت شده در بخش انرژی اطمینان دارد بنابراین 1 میلیارد و 800 میلیون دلار به پاکستان پرداخت خواهد کرد.

شیخ در پاسخ به سئوال خبرنگاران در زمینه ساخت سد در منطقه "کوهستان" گفت: با کمک مالی دریافت شده از بانک جهانی این سد به زودی ساخته شده و بیش از 1500 مگاوات برق پاکستان تأمین می‌شود.

سد مورد نظر قرار است بر روی رود "سند" احداث شود.

زرداری: ارتش یکجانبه از منطقه سیاچن عقب نشینی نخواهد کرد

زرداری رئیس جمهور پاکستان هنگام سخنرانی برای اعضای "حزب مردم" گفت: نیروهای ارتش پاکستان یکجانبه از منطقه مرزی سیاچن خارج  نخواهند شد و نیروهای مرزی هند نیز باید این منطقه را ترک کنند.

رئیس جمهور پاکستان گفت: همانطور که سربازان پاکستانی در منطقه "سیاچن" دچار مشکل می‌شوند نیروهای مرزی هند نیز با مشکلات زیادی در این منطقه مواجه می‌شوند.

با این حال وی بر بازگشایی مرز "سلیمانکی" برای گسترش روابط تجاری با هند تأکید کرد.

زرداری همچنین اعلام کرد که به کشاورزانی که فاقد زمین و مسکن هستند، خانه و زمین تعلق خواهد گرفت.

زرداری در بخش دیگری از سخنان خود  به شدت از سیاست برادران "شریف" انتقاد کرد و گفت: "شهباز شریف مانند پادشاهان مغول حکومت می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار