بازدید 8318
۹

درگذشت یکی از قهرمانان آزادسازی سوسنگرد

کد خبر: ۲۳۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵ 21 April 2012
قهرمان عمليات آزادسازي سوسنگرد و حماسه ساز جبهه‌هاي جنوب امير سرتيپ دوم غلامرضا قاسمي از يادگاران دوران دفاع مقدس به ديار باقي شتافت.

به گزارش «خبرگزاري دانشجو» به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ دوم غلامرضا قاسمي كه در دوران دفاع مقدس، مسئوليت‌هاي متعددي از جمله فرماندهي لشكر92 زرهي نيروي زميني ارتش را عهده دار بود، نقش بسزايي در عمليات آزادسازي سوسنگرد در 26 آبان ماه 1359 ايفا نمود.

وي پس از دريافت نامه حضرت آيت الله خامنه اي ـ مدظله العالي‌ ـ و دستور حضرت امام ـ رضوان الله تعالي عليه ـ به ياري همرزمانش شتافت و با فرماندهي درست و به‌كارگيري امكانات و تجهيزات تيپ‌هاي لشکر 92 نيروي زميني ارتش آزادسازي سوسنگرد و نجات جان صدها رزمنده محاصره شده توسط دشمن بعثي را رقم زد.
 
گفتني است، رهبر معظم انقلاب اسلامي و فرمانده كل قوا، حضرت امام خامنه‌اي عزيز در سال گذشته به پاس رشادت‌ها و دلاورمردي‌هاي آن قهرمان دوران دفاع مقدس و بنا بر پيشنهاد ارتش و رياست ستاد كل نيروهاي مسلح با دادن درجه سرتيپ دومي به ايشان از زحمات بي بديل آن بزرگ مرد دفاع مقدس تقدير کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۹
روحش شاد.
خدایا این افتخار آفرینان ایران اسلامی را در جوار رحمتت قرار ده و آنان را با سیّد الشّهدا و انبیاء و اوصیا محشور بدار . یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد. آمین یا ربّ العالمین .
روح این ارتشی شاد.
به عشق ارتشی هایی که بابت خدمت به وطنش هیچ توقعی ندارد
خدا ایشان و همه بزرگانی که جان بر کف از ایران دفاع کردند را مورد رحمت خویش قرار دهد
سرباز وطن روحش شاد
خدا رحمتشان کند . اینها به گردن ملت ایران حق دارند.
ایشان را شایسته بود شهید بعد از دفاع مقدس می خواندید
روانش شاد باد
من عضو گردان شهادت لشکر 92 بودم یادش بخیر مردانی که با رشادت خود نام نیک برای خود برجای گذاشتند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل