بازدید 27796

تصاویر: چشمه باداب سورت

کد خبر: ۲۳۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲ 21 April 2012












































عکس: مصطفی کاظمی
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۵
اين عكسها كيفيت ندارن. اگر خواستيد من با كيفيتشو براتون مي فرستم. چون خودم اونجا بودم و عكس گرفتم.
خیلی قشنگه واقعا بی نظیره ولی ننوشتین کجاست یکم اطلاعات بیشتری بدین بهتره بازم ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
در جنوب ساری و شهر کیاسر و شمال دامغان است. جاده خاکی بسیار وحشتناک و تابلو برای ÷یدا کردن وجود ندارد. نزدیک آن نیز آبادی و مغازه و ... وجود ندارد
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
اين سومين پارك طبيعي دنياست كه از اثر ابهاي معدني بر روي كوهي هم مرز استانهاي مازندران و سمنان ايجاد شده است
این چشمه با ادب کجاست؟
حالا این باداب سور کجای مملکته؟
اين چه باحاله. کجاست؟
خوب ايني كه گفتي كجاست؟
تصاوير عالي بود ولي واقعا در چند جمله محل و موقعيت جغرافيايي انرا معرفي مي كرديد جالب تر مي شد
با سلام
لطفا در مورد مکان این چشمه زیبا کمی صحبت کنید، من به شخصه چندین بار اسم این مکان را شنیده ام و علاقه دارم که از آنجا دیدن کنم، با تشکر از لطف شما
با درود و احترام
مناظر فوق الذکر در 68 کیلومتری شمال دامغان واقع است که آب جاری دارای دو مزه شور و ترش می باشد و این بخاطر عبور آب از دو ناحیه با ساختار متفاوت زمین شناسی می باشد. همچنین از قرار معلوم در دنیا فقط دو نقطه بدین شکل می باشد که ترکیه نیز این شرایط را دارا می باشد و در آنجا بعنوان یک نقطه ژئوتوریسم می باشد و در ایران به تازگی بعنوان یک نقطه ژئوتوریسم معرفی شده است.جهت اطلاع از طریق راه دامغان به سمت شمال حرکت کرده که در بین راه چشمه علی و عمارت معروف آن که یکی از معدود عمارت های ساخته شده در آب در ایران را مشاهده می نمایید.و مزید اطلاع در دامغان قدیمی ترین مسجد با نام تاریخانه یا خدای خانه را در کنار تپه تاریخی حصار و دیوار حصار با قدمت 7 تا 3 هزار سال پیش که آثاری از صد دروازه کهن را می توانید مشاهده نمایید
پاسخ ها
عباس از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
1 - تو داری تبلیغ دامغان رو می کنی؟ در حالی که این چشمه باداب سورت از مناطق مازندرانه عزیز دل برادر
2 - امارت داخل چشمه علی و تاریخانه ربطی به موضوع عکسها نداشت
3 - از شما دوست عزیز که احتمالا اهل شهر علم و ادب دامغان هستی تقاضا میشه از این مناطقی که نام بردی چند تا عکس به تابناک ارسال کن تا بهره مند شیم
هر جا ديگه بود الان يه منطقه توريستي شده بود با هزاران گردشگر ايراني و خارجي
به زودي خبر در معرض خطر و نابوديشو همينجا ميخونيم... افسوس
پاسخ ها
ف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
واقعا صنعت توریسم و جذب گردشگرمون افتضاح است . من نمی دونم چرا ما از این همه فرصت های اقتصادی و قابلیت های طبیعیمون استفاده نمی کنیم ؟!!
اینطور که مردم دارند از این ها بالا پائین می رود تا چند سال دیگر اثری از این پدیده زیبا نخواهد ماند....
آفرین به مسئولان گردشگری! اگر این چشمه ها در اختیار کشور دیگری بود اجازه نمی دادند گنجشک از روی آن رد شود چه برسد به این که آقایان وارد قسمتهایی شوند که حاصل سالها تلاش چشمه برای رسوبگذاری بوده است. باز هم صد آفرین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۳
ما ملت قدر هیچ چیزمون رو نمی دونیم . قدر دینمون رو ،قدر امنیت و استقلالمون رو، قدر بزرگانمون رو ، قدر منابع طبیعیمون رو و....
شما رو به خدا این جا ها رو معرفی نکنین. از چند سال پیش که اینجا معرفی شد، تخریب وحشتناک صورت گرفته. همینطور که توو عکس ها میبینید، مردم بدون هیچ آگاهی و ملاحظه ای وارد این حوزچه ها میشن و با پاهاشون، عمدی یا سهوی این بلورها رو خراب میکنن.
آخه چرا مردم ما اینطورین؟؟؟!! یه همچین جاهایی از بیرون زیباست و باید دیده بشه. کاری که طبیعت توو ده ها و صدها سال انجام داده در عرض یک دقیقه از بین میره!!!
با تشکر از تابناک برای انتشار عکس ها
جا داره چند نکته رو یادآوری کنم
اول اینکه این منطقه توی دنیا منحصر بفرده و بسیار زیباست. تا اونجایی که من میدونم فقط توی ترکیه یک چشمه مثل این هست و جای دیگه دنیا همچین پدیده ای وجود نداره.
مساله دوم اینکه این منطقه تا همین چند سال پیش بصورت بکر و دست نخورده باقی مونده بوده و توسط یک طبیعتگرد کشف شد. جالبه که بدونید وقتی این آقا به منطقه رسید دید که چند ماشین راهسازی افتادن به جان این منطقه و دارن دخلشو میارن که ایشون با اطلاع رسانی بموقع جلوی تخریب رو گرفت.
مساله مهم دیگه اینکه متاسفانه هیچ نگهداری یا رسیدگی به اینجا نمیشه. بطوری که توی همین دو سه ساله اخیر که توریست به این منطقه میره بخش زیادی از این منطقه به دلیل لگد مال شدن از بین رفته و بقیه منطقه هم در شرف نابودیه. حتی بعضی از اهالی با موتور سیکلت روی این چشمه ها تردد میکنن.
بهر حال این منطقه جز ثروت های ملی کشو ماست که باید برای نسل های بعدی حفظ بشه. من از مردم و مسئولین تقاضا میکنم مراقب طبیعت و حفظ اون باشن و این رو به بچه هاشون هم آموزش بدن.
متشکرم
بهتر بود سازمان گردشگری حفاظی مناسب برای این سازه های طبیعی با ارزش میزاشت ! تا ما مردم با عبور از این پلکان زحماتی که طبیعیت در طی سالیان دراز کشیده رو در ارز چند سال نابود نکنیم !
چه چشمه های قشنگی ، چه یستر زیبایی .
آقای مصطفی کاظمی ممنون از تصاویرتون ولی ترجیهن آدرس مکان رو به کسی ندید چون میترسیم عاقبت شبیه دریاچه پریشان در انتظارش باشه . از ما گفتن بود
موقعیت جغرافیایی: دوستان عزیز این چشمه باد آب یا به زبان مازندرانی وا او(va - o)یا همان آب معدنی در روستای اُروست از توابع بخش چهاردانگه ساری است.حدود 120کیلومتر ی ساری و50کیلومتری کیاسر قرار دارد .متاسفانه راه دسترسی مناسبی ندارد.
مرسي معرفي كرديد ولي يكسال ديگه كه بريد اونجا جز كيسه نايلون و شيشه نوشابه و ... چيزي نمي بينيد.
دو ماه دیگه میگید بعلت رعایت نکردن رو به به نابودیه
اين پديده در جنوب ساري است . فقط شما را به خدا قسم مس دهم خواهش مي كنم وقتي اونجا مي رويد وارد محوطه حوضچه ها نشويد. اين پديده زمين شناسي در دنيا بي نظير است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار