بازدید 2171

فقر؛ تنها سهم کودکان کار

کد خبر: ۲۳۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۳ 21 April 2012
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سهم کودکان کار تنها فقر و تنگدستی است، گفت: کودکان خانواده‌های بی سرپرست نقش بیشتری در امرار معاش خانواده‌هایشان دارند.

 سید جواد زمانی در گفت ‌و گو با  خانه ملت، با تأکید بر این که مشکل کودکان خیابانی تا زمانی که به صورت ریشه‌ای برخورد نشود حل نخواهد شد، افزود: کودکان کار یکی از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌‌رود بنابراین مسئولان باید نسبت به رفع آن جدی برخورد کنند.

نماینده نماینده مردم کنگاور، صحنه، هرسین، بیستون و دینور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هرگاه خانواده در مسائل معیشتی با مشکل مواجه شود، به اجبار از کودکان برای کار و درآمدزایی استفاده می کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی مطرح کرد: این کودکان معمولاً پیش از رسیدن به سن کار و به دلیل داشتن خانواده‌های بی‌بضاعت مجبورند سر چهارراه‌ها گل‌ یا فال بفروشند.

وی با بیان این که کودکان ناخواسته سهمی را در امرار معاش خانواده‌هایشان به خود اختصاص می‌دهند، تصریح کرد: خانواده‌هایی که به دلیل فوت پدر یا زندانی بودن بزرگ خانواده، بی سرپرست می‌شوند بیشتر کودکانشان را به کار کردن در خیابان‌ها وادار می‌کنند.

زمانی گفت: عملکرد شهرداری و سازمان بهزیستی درباره جمع‌آوری کودکان کار واضح و شفاف است اما تا زمانی که برخورد جدی و ریشه‌ای صورت نگیرد باز هم شاهد حضور کودکان کار در خیابان‌های پایتخت و سایر شهرها خواهیم بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار