بازدید 9988

اجرای 3 روش جایگزین تحویل سکه

کد خبر: ۲۳۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱ 21 April 2012
عضو هیئت مدیره بانک ملی ایران اعلام کرد: از امروز کسانی که سکه پیش خرید کرده اند ، می توانند یا سکه خود را تحویل بگیرند یا از 3 روش جایگزین استفاده کنند.

 به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ عباس کمره ای افزود: تاکنون 156 هزار سکه تمام بهار آزادی به کسانی که پیش خرید کرده اند تحویل داده شده است و بانک مرکزی همراه با آمادگی برای تحویل سکه 3 ابزار جایگزین را هم برای اجرا به بانک ملی ایران ابلاغ کرده است.

عضو هیئت مدیره بانک ملی گفت: برای کسانی که تمایل دارند ، بانک ملی ایران گواهی سپرده به میزان پیش خرید سکه صادر می کند که این گواهی سپرده با نام ، 2 ساله و با سود 24 درصد ( از زمان پیش خرید) و معاف از مالیات صادر می شود و سود آن هر سه ماه قابل پرداخت است.

کمره ای درباره دومین راه جایگزین تحویل سکه گفت: کسانی که سکه پیش خرید کرده اند اگر مایل باشند می توانند حواله سکه خود را در هر زمانی که بخواهند بر اساس قیمت همان روز به بانک بفروشند.

وی ادامه داد: در این روش دارنده حواله سکه به جای آنکه سکه دریافت کند و مشکل حفاظت از آن را داشته باشد ، می تواند حواله آن را به نرخ روز به بانک ملی ایران بفروشد.

عضو هیئت مدیره بانک ملی سومین روش جایگزین تحویل سکه را دریافت اوراق بهادار بی نام اعلام کرد و گفت: در صورت تمایل ، شخص می تواند اوراق بهادار با قابلیت نقل و انتقال و خرید و فروش در بازار دریافت کند.

وی ادامه داد: در این اوراق تمام ضرایب ایمنی رعایت شده است و هر ورقه از آن دقیقا ارزش یک سکه را دارد و دارنده آن در نهایت تا پایان سال 1391 باید با مراجعه به بانک ، سکه یا مبلغ آن را تحویل بگیرد.

کمره ای در خصوص اختلال سامانه پرداخت سکه که باعث تاخیر در تحویل سکه شده بود ، گفت: ظرفیت این سامانه افزایش یافته است و از امروز این مشکل برطرف می شود.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی هیچ محدودیتی برای تحویل سکه ندارد ،گفت: بهتر است در سال حمایت از تولید داخلی ، منابع کشور ترجیحا برای تامین مالی طرحهای تولیدی استفاده شود و به صورت سکه در گوشه ای معطل نماند ، از این رو بانک مرکزی ابزارهای جایگزینی را نیز طراحی کرده است و از شنبه اجرا می کند تا شهروندان در صورت تمایل از آن استفاده کنند.

عضو هیئت مدیره بانک  ملی در خصوص ادامه پیش فروش سکه نیز گفت: پیش فروش سکه در آینده در صورتی که بانک مرکزی مجوز آن را صادر کند ، اینترنتی می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها