بازدید 22428

۶ کشته در ریزش مسجدی در تهران

تا کنون شش زن در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند و حال برخی مصدومان به شدت وخیم اعلام شده است.
کد خبر: ۲۳۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹ 21 April 2012
آوار شدن دیوار‌ها همیشه تلخ است؛ اما وقتی پای گودبرداری غیر اصولی به ماجرا باز می‌شود، ماجرا، رنگ و بوی بی‌مسئولیتی به خود می‌گیرد؛ از نوع ندانم کاری‌هایی که به از دست رفتن جان چند نفر تمام می‌شود.

به گزارش «تابناک»، شب گذشته مسجد حضرت رقیه (س) در منطقه هفده تهران، بر سر سوگواران حاضر در مسجد تخریب شد و شمار بسیاری کشته و مجروح بر جای گذاشت.

بر پایه این گزارش، این سانحه در حالی رخ داد که دو طرف بنای ساختمان نسبتا قدیمی مسجد به تازگی گودبرداری شده بود و به ظاهر عامل تخریب نیز همین گودبرداری غیر اصولی بوده است.

این حادثه تلخ به گواه حاضرین در محل، این گونه شکل گرفته که پس از اقامه نماز مغرب و عشا، برخی از اهالی محله بیست متری ابوذر (یکی از کوچه‌های خیابان شهید پیغمبری در منطقه فلاح) در حال سوگواری ایام فاطمیه در مسجد بودند که حوالی ساعت ۳۰: ۲۱ بناگاه صدای ریزش دیوارهای مسجد، موجب وحشت بسیاری از همسایگان شده و تقریبا ساختمان مسجد دچار تخریب کلی می‌شود.

دقایقی بعد و با حضور نیروهای امدادی در محل، عملیات آواربرداری و خروج مصدومان آغاز می‌شود که در این میان، دو نفر از عوامل شهرداری که به کمک مصدومان شتافته بودند، زخمی شدند.

این در حالی است که تا کنون شش زن در این سانحه جان خود را از دست داده‌اند و حال برخی مصدومان به شدت وخیم اعلام شده است؛ در شرایطی که نیروهای امدادی، همچنان مشغول آواربرداری در محل حادثه هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۱
در عوض ساختمان بانكهاي ما محكمه؟!!!!!
اين گودبرداري غير اصولي تا كي ميخواد كشته بده معلوم نيست. يعني هيچ قانون و نظارتي در اين رابطه نيست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه هست ضعيفه.
هردم از اين باغ بري مي رسد.بيچاره مردم.داد از گراني تورم بي تعهدي مسئولين و ......
تا زمانی که شهرداری میگوید سازمان نظام مهندسی مقصر است و بلعکس همین آش و همین کاسه و متاسفانه قوه قضاییه هم کاری اصولی نمیکند و میگوید اول ساختمان خراب شود بعد میشود کاری کرد در آخر هم هیچ کاری نمی شود و بازهم تکرار ریزش و ریزش و ریزش مگر جان انسانها ارزش دارد؟ مگر روح و روان انسان ها ارزش دارد؟ جناب تابناک و مسئولین محترم لطفاً نمایش دهید و خواهشن آقای شهردار و ریس سازمان نظام مهندسی ساختمان را به سیما بیاورید. تا توضیح دهند کارشان را
حالا با آقای مسئول گودبردار حداکثر چه می کنند؟
خدا وكيلي تهران با اين وضعيت مي تونه در مقابل حتي يك زلزله 6 ريشتري دوام بياره ؟
به نظر من كه 80 درصد تهران با اين وضعيت و خداي نكرده در صورت بروز زلزله هشت ريشتري كاملا ويران خواهد شد.
اصلا زمين تهران توان تحمل اين همه فشار را ندارد ، چرا كه رسوبات آبرفتي است.
گویا قرار نیست این اخبار برای مهندسین این چنین کارهایی و مسئولین درس عبرت شود.
مسئولین شهرداری فقط بلدند کلی پول بابت هرکاری بگیرند ولی دریغ از احساس مسئولست.

ای مسئول بی مسئولیت ، چگونه میتوانی آرام بخوابی در صورتیکه چندین نفر را یتیم و بی مادر کردی ..
آرام بخواب ... لالایی
وای از این بی مسیولیتی ما ایرانیها
فقط یاد گرفتیم همه کارهارو ماست مالی کنیم بریم.
اینم نتتیجش.
حقیقت این است که شهرداری هیچ نظارت وبرخورد انضباطی با این مسایل ندارد.وحتی دستور توقف کار را هم نمی دهد وبه مراجع قضایی ارجاع می دهد
آنجا هم به شورای حل اختلاف وپس از مدتها رفت و آمد نتیجه ای عاید نمی گردد.
درست نه نم درد نکنه با این سازمان نظام مهندسی و شهرداری محترم و مهندسین محترم عمران و. . . .
بیشترین شرمندگی و اولین متهم خود شخص شهردار است. در کشورهای مترقی اگر همچین حادثه ای یکبار در دورترین نقطه کشور اتفاق بیافتد بلافاصله قانونی راهی روشی برای جلوگیری از اتفاق مجدد اتخاذ میشود اما در ایران این خبر میشود جز اخبار روزمره وبعد از مدتی کسی حتی حاضر به خواندن و شنیدن ان نمیشود کاش مسئولین مربوطه خود در تشیع جنازه ها شرکت میکردند تا شاید حداقل یکشب با وجدان ناراحت بخوابند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر