بازدید 20161
از زبان رييس اتحاديه سوپرماركت‌داران

دلیل افزایش قیمت مواد غذایی

کد خبر: ۲۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۱ 20 April 2012
رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی با تاکید بر این‌که اکنون بازار نوسان دارد و وضعیت داد و ستد ثابت نیست، دلیل افزایش قیمت کالاها را کاهش تولید دانست و اظهار کرد:کالای تولیدی به بازار عرضه نمی‌شود و همین موضوع باعث شده که فروشندگان کالاها را با قیمت بالاتر عرضه کنند.

سعید درخشانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان این‌که درصد افزایش قیمت کالاها بالا نیست، اظهار کرد: مدت‌هاست که پودر لباسشویی در بازار بسیار کم توزیع می‌شود و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی تولیدکنندگان کالاها را به بازار می‌دهند که این موضوع باعث شده، مغازه‌داران جنس را از بازار تهیه کنند و در نهایت کالا را با قیمت بالاتری به مصرف‌کنندگان بفروشند. اگر تولیدکنندگان همانند گذشته کالا را در مغازه‌ها عرضه کنند، وضعیت داد و ستد بهتر می‌شود.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی با اشاره به نایاب شدن سس یکی از تولیدکنندگان مطرح در بازار، تصریح کرد: اگر این سس در بازار پیدا شود، مغازه‌دار باید آن را گران‌تر بخرد و در نهایت گران‌تر نیز بفروشد. قبلا این گونه نبود و بازاریاب شرکت تولیدی هر چند روز یک بار برای تامین کالا به مغازه می‌آمد و در همه مغازه‌ها نیز کالا موجود بود.

او با تاکید بر این‌که وقتی عرضه و تقاضا با هم هماهنگ باشد، شرایط کنونی بازار پیش نمی‌آید، گفت: اکثر کارخانه‌ها جنس تولید نمی‌کنند، بنابراین کالا گران شده است. برای مثال مدت‌ها کره در بازار توزیع نمی‌شد و در حال حاضر نیز این کالا به مقدار خیلی کم و با قیمت بالاتر عرضه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که روغن خوراکی نیز برای مدتی توزیع نشد، اظهار کرد: اکنون نیز که روغن توزیع می‌شود، قیمت آن 20 درصد افزایش پیدا کرده است. روغن پنج کیلویی 12 هزار و 400 تومان بود که اکنون با نرخ 14 هزار و 800 تومان عرضه می‌شود.

درخشانی با بیان این‌که برنج ایرانی اصل گران است و انواع برنج خارجی نیز درصدی گران‌ شده است، افزود: اکثر کالاها گران شده‌اند. تن ماهی نیز در بازار موجود بوده، ولی گران شده است. به طوری‌که تن ماهی یکی از تولیدی‌ها که حدود 2600 تومان بود، اکنون بانرخ 3100 تومان و تن ماهی یکی دیگر از برندها که حدود 2050 تومان بود، در حال حاضر با قیمت 2500 تومان فروخته می‌شود.

رییس اتحادیه سوپرمارکت و مواد پروتئینی با اظهار بی‌اطلاعی از این‌که چرا تولیدکنندگان بازار را خالی از جنس می‌گذارند، در واکنش به مطرح شدن موضوع هجوم مردم برای خرید کالا با توجیه کمیاب و گران‌شدن آن‌ها در آینده گفت: کسی با تفکر نایاب شدن کالا به بازار حمله نکرده است و تقاضای خرید همانند قبل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل