بازدید 19955
در نکوهش یک ویژگی زشت (۴):

قانون گریزی ما و منع رطب برای دیگران!

خیلی‌هایمان قانون گریزی می‌کنیم، ولی کافی است یک راننده جلویمان بپیچد تا صدایمان به آسمان بلند شود. اصلا تنها ما حق داریم همه کار بکنیم؛ تنها ما و نه کس دیگری. جالب اینجاست که در محاسباتمان هم مسئولان وظیفه اصلاح همه نا‌هنجاری‌ها را عهده‌دارند؛ همه ناهنجاری‌ها، جز ایرادات خود من! بیایید آزمایش کنیم که چقدر قانون‌گریز هستیم و چه اندازه «خود» مدار!
کد خبر: ۲۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۱ 19 April 2012
اشتباه از زمانی عادت می‌شود که خطایمان را توجیه می‌کنیم؛ از «چرا کمربندت را نبسته‌ای؟ چون مسیر کوتاه بود» بگیرید تا به «مسئولان حتی نمی‌توانند جلوی آلودگی هوا را بگیرند» برسید...؛ خطایی که مثل نبستن کمربند ایمنی در مسیر کوتاه یا استفاده نکردن از خودروی شخصی، حتی برای یکی دو روز در فصل گرما، برای ما موجه است، ولی همین خود ما مسئولیت رفع و رجوعش را وظیفه یکی دیگر از جنس خودمان می‌دانیم که در و تخته به هم خورده (یا به هم زده شده!) و به سمتی رسیده است!

به گزارش «تابناک»، ماه نخست فصل بهار در حالی به پایان می‌رسد که اوضاع و احوال جوی بهاری‌‌تر از سال‌های گذشته شده و ابرهای تیره و تندر غران، به چشم بر هم زدنی، جای خودشان را با خورشید سوزان تعویض می‌کنند و هشدار تابستان گرم را یادآور می‌شوند؛ گرمایی که مدتی است با آلودگی آزار دهنده کلانشهرهای کشورمان مترادف شده و هر ساله چشم و گلوهای بیشتری را می‌سوزاند، ولی خبری از بهبودی در آن دیده نمی‌شود.

* اما هیچ از خودمان پرسیده‌ایم چرا؟

از آلودگی هوا که فعلا تنها در کلانشهر‌ها گلوگیر مردم شده، می‌گذریم تا به مشکلات مشابه و کلا‌نتری برسیم؛ رانندگی چطور است؟‌‌ همان خطر کردن دمادم در جاده‌ها و اتوبان‌های کشورمان که‌ گاه تلخی بی‌مهارتی در آن را به شدت در پیرامونمان می‌چشیم و شگفت اینجاست که در صدد رفع ایرادی هم برنمی‌آییم، به جز برخی‌هایمان که بسیار اندک هستند (و البته شاید شما هم از آن دسته باشید).

حس عجیبی که با دیگر عادات خوب و بدمان گره خورده است، ولی درک درستی از آن نداریم. گویا حق داریم گاز بدهیم، چپ و راست بپیچیم، فراموش کنیم که راهنما برای چیست، فاصله طولی کدام است و هزار عادت ریز و درشت دیگر که سوای اینکه ناپسند هستند، «غیرقانونی» به شمار می‌روند و بزرگترین اشکال کار همینجاست.

بیایید خودمان را بسنجیم: «آیا رانندگان وسایل نقلیه امدادی در هنگام مأموریت، مجاز به عبور از محل ممنوع هستند؟

۱- به علت خطرات موجود، نمی‌توانند عبور ممنوع بروند.
۲- در صورتی که موجب تصادف نشوند.
۳- بستگی به شرایط دارد.
۴- در هر شرایطی مجاز هستند.

به نظر شما پاسخ درست کدام گزینه است؟



ممکن است، به تازگی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را خوانده باشید و پاسخ این پرسش را بدانید؛ وسایل نقلیه امدادی مثل آمبولانس و آتش نشانی ـ حتی زمانی که آژیر و چراغ گردان روشن هم داشته باشند ـ مجاز به عبور از محل ممنوع (مثل خیابان یکطرفه) نیستند!

اینجاست که برخی‌هایمان به یاد خودروهای پلیسی می‌افتیم که‌ گاه و بی‌گاه از مسیرهای ویژه رفت‌وآمد می‌کنند؛ تخلفی که به شدت در میان این عزیزان، به ویژه رانندگان وسایل نقلیه نیروی انتظامی شایع است، ولی به هیچ عنوان مؤید تکرار آن تخلف توسط ما نخواهد بود.

به عبارت بهتر، کافی است از این قانون آگاهی داشته باشیم تا به محض دیدن مواردی از این دست، دست‌کم سری به تأسف تکان دهیم که مثلا چرا پلیس قانون را رعایت نمی‌کند؟

انگار که ده‌ها تخلف ما موجه است و یک تخلف از فردی که ده برابر بیش از ما مقید به قانون است، ناپذیرفتنی! بدون اینکه بیندیشیم آن فرد محترم نیز یکی چون من و شما قانون شکنان است که البته سمت مجری قانون را دارد و صد البته بسیار کمتر از ما خطا دارد؛ حکایت یک چشمی که در شهر کوران برازنده بر‌ترین‌هاست!


فارغ از تصوراتی که در ذهنتان جرقه خورده و شاید مشغول نگارش آن در بخش نظرات باشید، بیایید پرسش دیگری طرح کنیم: «در آزادراهی در حال رانندگی هستید و اشتبا‌هی از محل خروجی که قصد گذر از آن را داشته‌اید، رد می‌شوید؛ چه کار باید کرد؟

۱- تا خروجی بعدی به راه خود ادامه دهید.
۲- با دقت از شانه آزادراه، با دنده عقب حرکت کنید.
۳- در محل نخستین بریدگی وسط آزادراه دور بزنید.
۴- با دقت دنده عقب رفته و از باند سمت چپ به عقب برگردید.

* نظر شما چیست؟

آیا کسی که قانون را نمی‌داند، قادر به نصیحت دیگران هست؟

آیا عجیب است کسی را که قانون نمی‌داند و در خیابان خطرآفرین می‌شود، جریمه کنیم؟

آیا نمی‌شود قانون را اجرا کرد تا ریالی جریمه نشد؟

با احتساب این دو تست، نمره رانندگی‌مان چند می‌شود و چند درصدمان باید گواهینامه رانندگی‌مان را تجدید کنیم؟

و البته درد قانون‌گریزی ما و گلایه از دیگران، بسیار کلانتر از معضلات رانندگی‌مان است و درمانش هم از ما شروع می‌شود؛ یعنی درمان من و شما!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۴
ای گفتی : جانا سخن از زبان ما می گویی
پاسخ ها
حسین جهرمی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
ماشین های بد و غیر استاندارد هم رو اعصاب بی تاثیر نیست تا اینکه مثلا پشت یه بنز اتومات با آرامش برونی
باور کنید بارها وبارها شده در تاکسی نشستم و راننده بالحن تند و کلمات رکیک از رانندگی دیگران ایراد میگیرد در صورتی که خودش در طول مسیر چندین اشتباه و خلاف را دارد چی بگم عجب رویی
تابناک اگر خیر دنیا و آخرت می خواهی نسیبت بشه روی این مسئله فرهنگ سازی کن.
همه ما باید از خودمون شروع کنیم
واقعیت این است که آموزش جدی گرفته شده و تربیت فراموش شده است .
اين تخلف پليس چه نيروهاي راهنمايي رانندگي و چه نيروي انتظامي در قم بي‌داد مي‌كند بخصوص در خيابان امام. براي اطمينان كافي است نيم ساعتي ميدان سعيدي يا سر 20 متري بهشتي بايستيد.
تازه موقع اعتراض هم جريمه مي‌شوي و هم فحاشي مي‌كنند. اين براي بنده پيش آمد كه اگر آشنايي در نيروي انتظامي كلانتري 19 خيابان امام به دادم نمي‌رسيد خدا مي‌داند چه پرونده‌اي برام درست مي‌شد
تابناک جان، تورو خدا یک فکری برای مایی کن که کارت معافیت را داده ایم به پلیس +10 و 2 ماه گذشته کارت جدید معافیت به اصطلاح هوشمند صادر نشده !

اینها گفتن حداکثر 1 ماهه صادر میشه ولی نشده آخه چه گناهی کردیم که هیچکسی پاسخگو نیست، می دونم اینجا جاش نیست ولی لطفا این موضوع را پیگیر باش خیلی ها هستن که کارت دادن که تعویض بشه ولی نشده به خدا نیاز داریم هر کاری داریم باید کارت معافیت باشه تا راه بیفته از استخدام تا تاسیس شرکت یا امور مالی ....

ممنون
چقدر قشنگه این جمله گاندی که میگه: همان تغییری باش که می خواهی در جهان رخ دهد.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
چرا جمله ي امام علي(ع) رو نميگي
"هر آنچه براي خود ميپسندي براي ديگران نيز بپسند و هر آنچه براي خود نميپسندي براي ديگران هم نپسند "
بسمه تعالی
سلام
اول از همه اینکه جانا سخن از زبان ما میگویی !
دوم از همه هم اینکه واقعیت اینه که ما در ایران همه چیمون به همه چیمون میآد !
نمیدونم باید تلاش کنیم که این همه چی رو با هم اصلاح کنیم و همه چیز رو قدم به قدم درست کنیم ؟ یا اینکه یک موضوع رو بگیریم و به انتها ببریم و بریم سراغ موضوع بعد ؟
مشکل رانندگی در ایران این دلایل رو داره :
* رانندگی عمدی و یا غیر عمدی بسیار خطرناک
* عدم آشنایی عمومی با قوانین توسط رانندگان
* عدم آشنایی عمومی با قوانین توسط پلیس ! (به خدا خیلی هاشون قانون رو بلد نیستن ! موتوری که توی خط ویژه به طور برعکس با سرعت میومد به من زده که در حال گردش به چپ بودم ، افسر اومده میگه تو مقصری ! چون پیچیدی ! اگه مستقیم میرفتی که بهت نمیزد !!!!!!!!)
* ماشین های غیر استاندارد
* جاده های خراب
* عدم نظارت دقیق بر اجرای قانون علی الخصوص در جاده ها
* کم بودن میزان جرائم نقدی رانندگی

حالا به نظر شما باید از کجا شروع کرد ؟

مرتب اعلام میشه که بین خطوط برانید ولی توی همین تهرون خودمون اگه بین خطوط برانی ، یا میری توی نرده یا میفتی توی جدول

توی جاده با 120 تا سرعت داری میری ، یهو با یه خندق وسط اسفالت روبرو میشی که یا باید فرمون بدی و احتمالا بزنی به یکی دیگه و یا باید بری توی اون چاله و احتمالا جنازه ت بیاد بیرون !

یارو توی اتوبان با 120 تا سپر به سپر میچسبه به جلویی ! قصد رد شدن هم نداره ها ! عجله هم نداره ! فقط مدل رانندگیمون اینه که باید بچسبیم به جلویی !

شما یه نگاهی به تابلو های حداکثر سرعت مجاز بندازین . به خدا خیلی هاشون اصلا قابل رعایت نیست ! مثلا توی جاده ای که سرعتش بین 90 تا 110 کیلومتر هست (جاده های مختلفی که من دیده م تا حالا) وسط جاده به دلیل دور برگردون ، سرعت رو زده حداکثر 20 تا !!!!!!!!!! برید ببینید ! لعنت بر همه آبا و اجدادم اگه دروغ بگم !
ما اینجوری مردم رو عادت میدیم به خلاف کردن ! عادت میدیم وقتی تابلو میبینن بگن "برو بابا !"

نمیدونم باید از کجا شروع کرد ! واقعا نمیدونم !
رانندگیمون هم شده قضیه حجاب و پوشش ، شده قضیه ماهواره ، شده قضیه همه کارهایی که طبق قانون خلافه ولی نه میشه جلوش رو گرفت ، نه میشه ولش کرد .
قسمتی از مشکل مربوط به این می شودکه نمایندگان مجلس بدون اینکه کارشناسی دقیقی کرده باشند قوانینی وضع می کنند که یا قابلیت فرار را دارد و یا اصلا قابل اجرا نیست . وقتی تکلیفی فوق طاقت بر عهده کسی بگذارند تنها راه فرار است . مثلا تکالیفی که بر عهده مردان جامعه ما قانون گذاشته است . مهریه نجومی . نفقه . و اجرت المثل . مهریه و نفقه را اسلام قرار داده که با ید عادلانه باشد و مشکلی ندارد و لی اجره المثل را تشخیص مصلحت بر خلاف نظر شورای نگهبان وضع کرد . یک مرد شاید به دشواری بتواند مهریه و خرجی زن را بدهد چطور می تواند مطالق یک کارمند حقوق زن را هم بدهد مگر اینکه پولی باد آورده داشته باشد آیا شما خواننده محترم با کار کردن قادرید اینهمه حقی را که بر عهده ات گذاشته اند بپردازید . در مقابل مرد هیچ حقی ندارد حتی اگر زنش ناشزه شد و زندگی را رها کرد حق ندارد دست او را بگیرد به خانه بیاورد . تنها کاری که دادگاهها می کنند می گویند زن دیگر بگیر . مثل این است که ماشین گرانبهایت را دزدیده اند پلیس بگوید برو ماشین دیگر بخر .آیا چنین قوانینی قابل اجراست؟مگر مردها بانک مرکزی را زده اند ؟؟ مرد دوست ندارد زنش در خانه کار بکند . خودش می خواهد کار بکند . مگر زور است ؟تازه مگر زنهای امروزی دستورات مرد را گوش می کنند که می خواهند با بتش حقوق بگیرند ؟کدام مر جع تقلید گفته که اجره المثل بانوان حلال است ؟؟
پاسخ ها
غلامرضا
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
الناس علی دین ملوکهم ، تا موقعی که قشنگ مینویسیم و خوب صحبت میکنیم وبدعمل میکنیم وقانون ومرگ برای همسایه است نتیجه همین اوضاع واحوال است.
کاملا درسته اگه ما خودمونو اصلاح کنیم مشکلات جامعه و کشور هم حل میشه
سلام، اگر ما كمر بند نبنديم جرائم هنگفتي بايد پرداخت نماييم چون به قانون احترام نگذاشتيم، آيا بزرگان نيز در صورت عدم رعايت قانون جريمه مي شوند؟ هرگز!!!!
متاسفانه قانون گریزی آشکار برخی مقامات مملکتی، اثر وحشتناکی بر جامعه خواهد داشت.چه زیبا سعدی سروده است که اگر ز باغ رعيت ملك خورد سيبي برآورند غلامان درخت از بيخ!
مشکلمان این است که همه قانون گریزیم و در عین حال طلبکار
اگر کل امور و یکسان قانونمند باشد خوب است و اگر فردی یا عده ای قانونمند باشد و بقیه با تبصره و امثال ان قانونمند نباشد فقط پسرفت و عقبمانده و مفلوک خواهد شد و تمام مسیرها را بسته میبیند و حتی بیشتر از بقیه آسیب روحی و اجتماعی میبیند.
اگر همه قانونمند نباشند بهتر از این است که عده ای باشند و نباشند.
اگر همه قانونمند نباشند معادل حالتی است که همه قانومند باشند.
فقط با حضور دیکتاتور این فرایند دو گانه امکان اجرا دارد.
بدترین حالت فرایند حضور کدخدامنشان است که دوگانگی در قانون و تبصره برای عدم قانون ایجاد میکنند.
بررسی کنید چه تعداد درصد فرزند بزرگان شامل معاون و وزیر و مسئول بلند پایه فرزندش یا باد فتق یا خارپاشنه یا عناوین بیماری چشمی وجراحی و یکی از مفاد رفع مسئولیت کننده سربازی دارد. و چه تعداد مثل من به خط مقدم رفته و 3 سال بعد از سربازی 15 مرحله ازمون در کل ایران و سازمانها داده و اکنون فرزندش بیکار است و مثل بقیه دوران بیکاری سپری میکند؟ و ایا معنی دار اماری است یا نیست؟
نباید قانون گریزی را به هر اقدامی ارتباط دهید. در امور مرتبط با زندگی و زمان و فوت و از دست رفتن جان افراد نباید مطرح کنید به دلیل چراغ قرمز بودن و قانونمندی نمیشود کاری نمود.
ولی باید بسیار محدود باشد.
به نظرم در برخی موارد شامل عبور از چراغ قرمز و خیابان یکطرفه و دور زدن های غیر مجاز بین اقدام حیاتی و غیر ان به شرطی که خطر باقوه در کار نباشد باید تفاوت قائل شوید.
بحث این است که این امور را نباید به حدود 90 درصد قانونگریزی ها یکسان و ارتباط دهید.
باید بسیار محدود باشد و بشود آنرا اثبات نمود.
ایا فوت نمودن فردی اسیب دیده در اثر خونریزی مهم است یا 180 ثانیه پشت چراغ قرمز ساعت 2 شب و بدون رفت و امد و خطر قابل مشاهده تردد خودرو.
بیشتر ما، چرا نگویم براستی همه ما، رعایت و تمکین بقانون را امری باصطلاح خودمان طاغوتی و غرب گرایانه میدانیم و تصور میکنیم اگر قانون را مراعات کردیم حق داریم منتی بر دیگران بگذاریم و متاسفانه آنها که درقدرت هستند اصلاً قانون را جدی نمیگیرند و ای بسا تصور میکنند که " برای ما که نیست، چیزی که خودما درست کرده ایم که نباید به دست و پای خودمان بپیچد" و خلاصه اینکه ملت ایران هزارسال دیگر هم به جائی نمیرسد که بخاطر اجتماع قانون را رعایت کند و اجرای قانون برایش ملکه و نقض آن غیرعادی شود. حالا اگر هر چندسال یکبار سازمان کشور هم به صورتی بهم بریزد، اگر در دوران ثبات مختصر پیشرفتی هم حاصل شده باشد، بخانه اول برمیگردد و به عبارت دیگر میرود زیر صفر.
برای ممانعت از قانون گریزی کافی است که قوانینی به روز و سیستم نظارتی کارآمد و سیستم قضایی چابکی داشته باشیم ! در آن صورت در مدت زمان کوتاهی سیستم به حالت کارکرد نرمال و صحیح خواهد رسید . ولی در غیر این صورت با همه تلاشها ، باز هم سیستم معیوب و ناکارآمد خواهد بود . گره این مشکل را مسئولین و قانون گذاران یک کشور به سهولت می توانند باز کنند ولی نمی شود انتظار داشت یک ملت کلیه اشتباهاتش را خودش اصلاح کند ، چون در بسیاری از موارد مردم بصورت ناخودآگاه و یا از روی جهل و نا آگاهی اقدام به کار خطا می کنند و این موارد با آموزش صحیح و کنترل دقیق ( توسط مراجع مربوطه ) قابل رفع می باشد .
متاسفانه در کشور ما بسیاری از مردم راننده خوب را مترادف با دست فرمان خوب می دانند. از عوامل مهم ایجاد ترافیک سنگین در کلان شهرهایی مثل تهران می توان به خودخواهی برخی از رانندگان در نیل به اهداف خود مانند پارک دوبله و سوبله ، دنده عقب در بزرگراهها، عبور از مسیرهای ممنوع ، تجاوز به مسیر حرکت خودروهای دیگر و ..... اشاره نمود. خیلی از ما رانندگان وقتی به کشورهایی سفر می کنیم که مقررات راهنمایی و رانندگی در آنجا به نحو مطلوب رعایت می گردد مدام از روش رانندگی و دقت عمل پلیس تعریف و تمجید می نماییم ولی در کشور خودمان برعکس آن عمل کرده و زمانی که با واکنش تنبیهی پلیس مواجه می شویم زبان به انتقاد از مامور بیچاره می گشاییم که اینها فقط بدنبال پول گرفتن از مردم هستند!! همانطور که در مقاله اشاره شده است واقعا هم قانون گریز هستیم ولی این مسئولیت سنگین مقامات کشوری است که با وضع قوانین و اجرای صحیح و بی کم و کاست آنها فرهنگ قانون محوری را در جامعه رواج دهند.
احسنت , احسنت , احسنت!
داستان از آنجا آغاز ميشود که وسايط نقليه نيروهاي انتظامي که خود بايد الگويي براي ديگران باشند بيشترين تخلفات رانندگي را انجام ميدهند. نيروهاي انتظامي در قاموس خود چيزي به نام تابلوي "عبور ممنوع" ندارند هر جا دلشان بخواهد با بهانه مأموريت به خود جرأت ميدهند از آن عبور کنند و قس علي هذا .. کاش روزي فرا ميرسيد صدايي شنيده ميشد و تواني و قدرتي بود مردم ميتوانستند بدون اينکه گرفتار مصائب ديگر بشوند تخلفات محرز آنان را که ناشي از نگاه "فراقانوني" قائل شدن براي خود است، براحتي گزارش ميدادند... شما کافيست قالب و گرينه هاي وبسايت پليس را در ايران ببنييد نوع نوع فرامردمي کاملا مشهود است حتّي يک نظرخواهي و نظردهي و جاي شکايت و انتقاد و هيچ و هيچ و هيچ فقط يک طرفه است ... به نظر من ريشه همه مصائب همين استثناء قائل شدن است ..
ba sepase faravan az eshare be noktei ke be roshanie aftab, va be talkhi tekrare havadese nagovare rozmarei ke damangir hame afrade jame ma mishe, vali ba sokhre gereftanesh roz be roz da ghadam be aghab barmigardim...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
دوست عزیز بنظرت ملت بیکارن 3 خط فینگلیش بخونن؟
هفته گذشته گذرم به خ فرهنگ واقع در میدان صدم نارمک افتاد. این خیابان از غرب به شرق یک طرفه است وسط خیابان برخوردم به یکی از خودروهای کلانتری منطقه که ورود ممنوع می آمد ( از شرق به غرب ) اتفاقا برخورد به خودرو پرایدی که در سمت شمال خیابان پارک شده بود . عجیب این که افسری که داخل خودرو بود از کارگری که آنجا ایستاده بود سراغ مالک خودرو را گرفت و چون کارگر اظهار بی اطلاعی کرد به کارگر گفت اگر راننده آمد بگو دیگر ماشینش را اینجا پارک نکند . من کنجکاو شدم و هرچه دقت کردم تابلو توقف یا ایستادن ممنوع در آنجا وجود نداشت یعنی پراید در محل ممنوعه پارک نکرده بود.
چند بار براي امتحان از روي پلي كه يك كيلومتر طول داشت با ماشين با سرعت معمولي عبور مي كردم و ماشين پليس هم پشت سر من بود . ديدم متاسفانه پليس هم قانون را زير پا گذاشته و از من سبقت گرفت. با خودم گفتم : هرچه بگندد نمكش مي زنند/ واي به روزي كه بگندد نمك!!!!!!!!!!
کی به کار پلیس راهنمایی و رانندگی نظارت داره بابا!!!!
هشتم فروردین محور زابل نهبندانو میرفتم با سرعت 85 که مجازه اون جادست سمند راهنمایی و رانندگی یه 10 دقیقه پشت سرم می اومد ایست داد واستادم چون خلافی نکرده بودم از ماشین پیاده نشدم افسره بهش برخورد اومد 50 تومن جریمه نوشت به بهونه اینکه 120 تا پشت سرم می اومده حتی من GPS نشونش دادم اما اون بیشتر لج کرد و میخواست ماشینو بفرسته پارکینگ
چرا آدمایی که اینقدر بی ظرفیت هستن رو میذارن مامور تا به این راحتی دروغ بگن و ؟؟؟؟؟؟؟
من هم همیشه گفته ام مشکل اصلی خود ما مردم هستیم ف اگر رفتارمان را درست کنیم خیلی از مشکلات کشور حل میشود
ماشالله همه که تعریف کردن از این مقاله. عیبهاش موند ولی. یکی این که خیلی جا نداره که نبستن کمربند رو با استفاده از خودروی شخصی یکی کنی. استفاده از خودروی شخصی هرجوری که حساب کنی خلاف نیست حداقل. نبستن کمربند خلافه. یکی دیگه هم اینکه مسیر ویژه، با ورود ممنوع فرق میکنه. پس ماشینهای پلیس و آمبولانس و غیره طبق قانون می تونن ازش برن. گفتم حواس نویسنده جمع باشه.
با عرض سلام، اجرای قوانین رانندگی به عهده نیروی انتظامی است. ببینید پی از اجرای طرح کمربند چه مقدار این میزان افزایش یافته است. در بعضی کشورها مثل کانادا بعضی خلافها مثل دنده عقب در بزرگراه پس از عبور از خروجی، منجر به نصف کردن ماشین مزبور جلوی چشم راننده می شود. مگر در مورد چک قانون تعلل می کند که در مورد تخلف رانندگی می کند!
کودك كه بودم می خواستم دنیا را تغییر دهم . بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنیا خیلی بزرگ است من باید کشورم را تغییر دهم . بعد ها کشورم را هم بزرگ دیدم و تصمیم گرفتم شهرم را تغییر دهم . در سالخوردگی تصمیم گرفتم خانواده ام را متحول كنم . اینك كه در آستانه مرگ هستم می فهمم كه اگر روز اول خودم را تغییر داده بودم ، شاید می توانستم دنیا را هم تغییر دهم....
کسی شکایت خدا پیش پیغمبر نمی برد پلیس خودش حکم خدا دارد
اینکه همه خودخواه میشن ناشی از اینه که مردم به تصمیماتی که رجال مقنن ومجری میگیرن اعتمادی ندارند کم کم یاد میگیرند خودشون بنا به نفع وسلیقه خودشون قانون بذارن واجرا کنن
مثلا توی یک ایالت دوقوزآباد اروپا اگر فلان کالای اساسی بدون دلیل وتوجیه کافی یه سنت گرونتر بشه تمام کالاها توی مغازه میمونه وکسی نمیخره چرا که به رجالشون اعتماد دارند و برای این مشکل چاره اندیشی میکنن اما توی ایران چی؟مردم شروع به خرید بیشتر واحتکار میکنن چرا که میدونن هیشکی جز خودشون بدادشون نمیرسه اینه ماجرای غم انگیز ما!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر