بازدید 11456
احمدی‌نژاد با انتقاد از ‌منتقدان افزایش تعطیلات مطرح کرد

نقش ‌مشایی و بقایی در افزایش سفرها

در این 5 تا 6 سال اخیر به همت برادر عزیزمان آقای مشایی و مهندس بقایی تعداد سفرها زیاد شده و مردم نواحی مختلف به گونه‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند که گویی دوستان چندین ساله هستند.
کد خبر: ۲۳۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۰ 19 April 2012
رئیس جمهور گفت: در این 5 تا 6 سال اخیر به همت آقایان مشایی و بقایی تعداد سفرها زیاد شده و مردم نواحی مختلف به گونه‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند که گویی دوستان چندین ساله هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان در مراسم تقدیر از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی که صبح امروز در تالار وحدت تهران برگزار شد با تشکر از تمام کسانی که در عرصه خدمت‌رسانی به مردم در جریان تعطیلات نوروزی فعال بودند، گفت: بسیاری از کسانی که نوروز خود را در شادی نوروز دیگران دیدند در اینجا حضور دارند و زمینه آرامش مردم را فراهم کردند و از همین‌جا من صمیمانه از آنها تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به فعالیت بخش های مختلف دولت در عرصه‌های گوناگون گفت:‌ به عنوان مثال دوستان ما در تعزیرات و بازرگانی تلاش کردند تا بازار را کنترل کنند. برخی در جادها مستقر بودند، برخی در شهرها و برخی در هم در شهرها و هم در جادها مستقر بودند. بسیاری در شب، بسیاری در روز و اغلب دوستان شبانه‌روز در خدمت مردم بودند.

رئیس جمهور ادامه داد: نیروی انتظامی گردشگری، هلال احمر همه و همه در این مسیر تلاش کردند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت نوروز و سفر گفت: نوروز و سفر مهم است چرا که نوروز به فطرت انسان برمی‌گردد و محل پیوند انسان با انسان کامل است.وی افزود: ما اعتقاد داریم تمام این آفرینش در خدمت تعالی و کمال انسان‌ها است نگاه ما ایرانی‌ها همین است برخلاف دیگران که برای تمایلات انسانی اصالت قائل هستند ما برای حقیقت انسان اصالت قائلیم.

رئیس جمهور ادامه داد: همه سنت‌ها، آداب، رسوم سرزمین ایران همه حول محور انسانیت و اصالت انسان است.

وی افزود: حقیقتا ملت و مردم ایران بهترین ملت و مردم ایران محسوب می شود.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه نوروز در حقیقت دعوت انسان‌ها به اصالت و حقیقت خود است، گفت: در نوروز همه شاد هستند حتی کسی که هم ندارد، شاد است.

وی افزود: این شادی و نشاط تزریقی نیست بلکه از اصالت انسان ناشی شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام فرهنگ ایرانی برپایه حقیقت انسان و سرشت زیبای انسان‌ها است، گفت: حقیقت انسانی فصل مشترک تمام انسان‌ها بدون توجه به تاریخ و جغرافیا است.

احمدی‌نژاد گفت: رنگ، نژاد، قبیله،اخلاق فردی، جغرافیا و قوم همه حجاب‌هایی هستند که در مقابل حقیقت انسانی هستند و آدم‌ها را از هم جدا کرده است.

وی افزود: زمانی که این حجاب‌ها را کنار بزنیم حقیقت تمام انسان‌ها که براساس توجه به خداوند است آشکار خواهد شد، عدالت‌طلبی، عشق، شجاعت، مهربانی، آزادی‌خواهی، همه و همه ویژگی‌هایی است که از حقیقت انسان ناشی می‌شود و نوروز در حقیقت دعوتی به حقیقت همین انسان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: نوروز پیوند دهنده انسان با انسان کامل است. انسان کامل که در حقیقت یادآور کمال انسانی است و آن هم حضرت ولی عصر (عج) است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه سفر به عنوان یک حرکت انسانی برای درهم شکستن حجاب هایی که میان انسان ها فاصله انداخته است یاد کرد و گفت: 40 سال پیش برخی مناطق کشور بدلیل القای شیاطین با هم دشمنی داشتند اما اکنون رفت و آمد و سفر سبب رفتار دوستانه میان آن ها شده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه برخی سفر را برای سلطه گری، تخریب روابط میان انسان ها و گسترش کینه توزی می خواهند تصریح کرد: فطرت انسان همیشه به دنبال انسان کامل است ؛ و نوروز عطر فطرت انسان کامل است.

وی افزود: انسان ها زمانی به نقطه اعتدال می رسند و در مسیر کمال قرار می گیرند که در عرصه جهانی حقیقت انسانی را با سایر انسان ها برقرار کنند.

رییس جمهور با اشاره به ابعاد و آثار فرهنگی نوروز اشاره کرد و افزود: نوروز و سفر هر دو در خدمت انسان برای تعالی و کمال انسان است.

با اشاره به اینکه نوروز فصل پیوند تمام انسان‌ها با انسان کامل است، گفت: نوروز زمانی است که تمام انسان‌ها امیدوار می‌شوند و حواس انسان جمع می‌شود.

وی افزود: ممکن است انسان در طول سال سه ماه یا حتی بیشتر در فراموشی و غفلت باشد اما زمانی که نوروز می‌رسد، هوشیار و آماده می‌شود.

رئیس جمهور ادامه داد: دلیل این مسئله این است که فطرت انسان همه به دنبال انسان کامل است و نوروز نیز زمان پیوند انسان با انسان کامل است و فطرت تمام انسان‌ها نیز به صورت ناخودآگاه به دنبال انسان کامل و حرکت به سمت قله کمال است.

احمدی‌نژاد با اشاره به بحث تاثیر سفر بر کشور و اهداف آن گفت:‌ در همین گذشته نزدیک یعنی 40 تا 50 سال پیش که سفرها بسیار محدود بود، بسیاری از مردم کشور با یکدیگر آشنایی نداشتند و حتی با هم دشمن بودند.

وی افزود: اما در این 5 تا 6 سال اخیر به همت برادر عزیزمان آقای مشایی و مهندس بقایی تعداد سفرها زیاد شده و مردم نواحی مختلف به گونه‌ای با یکدیگر برخورد می‌کنند که گویی دوستان چندین ساله هستند.

رئیس جمهور با انتقاد از کسانی که از بحث تعطیلات  و سفرهای مردم انتقاد می‌کنند، گفت: برخی‌ها به محض اینکه ما می‌خواهیم زمانی را برای مردم قرار بدهیم، شروع به اعتراض می‌کنند و می‌گویند که اقتصاد کشور مختل می‌شود.

احمدی‌نژاد گفت: اینها نمی‌فهمند و می‌خواهند انسان را با توجیهات سرمایه‌داری بسنجند و سرمایه‌داری نیز به دنبال این است که انسان را تنها تبدیل به یک ماشین و ابزار برای کار کردن کند.

وی ادامه داد:‌ زمانی که می‌خواهیم 2 روز به مدت تعطیلات عید فطر اضافه کنیم، صدای بسیاری در‌می‌آید در حالی که خودشان به سفرهای 15 روزه و یا حتی بیشتر می‌روند.

رئیس‌جمهور با اشاره به انتقادات برخی از نوروز گفت: برخی‌ها تا به نوروز اشاره می‌شود، آنرا طاغوتی عنوان می‌کنند در حالی‌که نوروز و تاثیرات آن همچون کنار گذاشتن کینه‌ها و عمل به دستورات پیامبر اسلام است.

احمدی‌نژاد در پایان با تشکر از تمام دست اندر کاران ستاد تسهیلات سفرهای کشور تصریح کرد: کسانی که در بحث تعطیلات سفرهای نوروزی تلاش می‌کنند و برای سفرهای مردم تسهیلات فراهم می‌کنند، یک کار الهی انجام می‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار