بازدید 12857
اتهام جدید جمهوری آذربایجان؛

نیروهای القاعده در ایران آموزش می بینند!

کد خبر: ۲۳۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۱ 19 April 2012
جمهوری آذربایجان که هر از گاهی اتهامات جدیدی را به کشورمان منتصب می کند در جدیدترین اقدامش، جمهوری اسلامی را متهم به آموزش دادن به نیروهای القاعده کرده است.

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» دولت جمهوری آذربایجان در سناریوی جدیدی مدعی شد تروریست های بازداشت شده در این کشور عضو شاخه ای از القاعده هستند که در ایران آموزش دیده اند.
 
وزارت امنيت ملی آذربايجان روز چهارشنبه طی بيانيه ای اعلام کرد، عمليات ضد تروريستی نيروهای امنيتی در ۱۹ فروردين که منجر به کشته شدن يک سرهنگ وزارت امنيت ملی شد، با بازداشت ۱۷ عضو يک گروه تروريستی به رهبری شخصی بنام «وقار پاداراف» خاتمه يافت و تحقيقات و بازپرسی های بعمل آمده نشان می دهد که تعدادی از اعضای اين گروه در سوريه و ايران آموزش ديده اند.
 
بنا بر گزارش وزارت امنيت ملی آذربايجان، وقار پاداراف رهبر و تشکيل دهنده شبکه تروريستی وابسته به شاخه «جهاد اسلامی گروه القاعده» از اواسط تابستان سال گذشته يک شبکه تروريستی در آذربايجان سازماندهی و اعضای آن را برای اموزشهای «نظامی و اعتقادی» به سوريه و ايران فرستاده است.
 
اتهام پراکنی های دولت علی اف طی ماه های اخیر علیه کشورمان در حالی شدت یافته است که بنابر اسناد ارائه شده از سوی روزنامه های معتبر غربی و همچنین وزارت اطلاعات ایران، این کشور به محلی برای آموزش نیروهای موساد جهت فعالیت بر علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است.
 
مجله فارین پالیسی چندی پیش با نشان دادن برخی اسناد اعلام کرد که اسرائیل از خاک آذربایجان جهت فعالیت بر علیه فعالیت های هسته ای ایران استفاده می کند، امری که اگرچه از سوی مسئولین دولت باکو تکذیب شد اما برخی شواهد حاکی از صحت آن است.
 
مقامات آذری در حالی ایران را متهم به آموزش نیروهای القاعده در خاک خود می کنند که اندیشه های حاکم بر جمهوری اسلامی و القاعده به لحاظ نظری از زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است و سران القاعده بارها حکم تکفیر شیعیان را صادر کرده و هرگونه همکاری با آنها را حرام دانسته اند.
 
در زمان حکومت طالبان بر افغانستان و ترویج اندیشه های وهابی در این کشور در کنار جولان نیروهای القاعده، جمهوری اسلامی بارها تا مرز جنگ با آنها پیش رفت. نیروهای طالبان نیز در یک اقدام وحشیانه در حمله به مزار شریف و برخی مناطق شیعه نشین اقدام به قتل عام گسترده شیعیان نمودند.
 
لازم به ذکر است طی سال های گذشته که شهروندان جمهوری اسلامی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس می توانستند بدون روادید تردد نمایند، مقامات ایرانی برای جلوگیری از هرگونه سو استفاده تروریست ها جهت عبور از خاک ایران و انتقال به افغانستان قوانین فوق را لغو نمودند.
 
طی روزهای اخیر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران که چندی پيش در بيانيه ای اعلام کرده بود شماری از افراد مرتبط با اسرائيل را دستگير کرده، طی بيانيه ای تکميلی اضافه کرد، بيش از ۱۵ تن را دستگير کرده است و بازداشت شدگان به ارتباط با موساد اعتراف کرده اند.
 
در بخشی از اين بيانيه وزارت اطلاعات از «کشف يک پايگاه جاسوسی - عملياتی در يکی از کشورهای همسايه» خبر داده و گفت که اين پايگاه عامل دست و برای استفاده موساد بوده است.
 
بهمن‌ماه سال گذشته نيز، وزارت خارجه ايران بيانيه‌ای منتشر کرد با اين محتوی که برخی از «تروريست‌های مرتبط با ترور دانشمندان هسته‌ای ايران» در جمهوری‌ آذربايجان «تردد» داشته و اين افراد از «برخی تسهيلات» برای «همکاری» با «شبکه‌های جاسوسی اسرائيل» و «سفر به اسرائيل» برخوردار هستند.
 
در همان زمان مجله «فارن پالسی» طی گزارشی از تحويل يک پايگاه هوايی آذربايجان به اسرائيل خبر داده بود.
 
خاندان علی اف پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی بر آذربایجان حکومت می کنند و بنا به گفته ی بسیاری از کارشناسان آسیای میانه و قفقاز حکومت فعلی نمونه ای از دیکتاتور ترین حکومت فعلی جهان می باشد که دارای دستگاه های امنیتی مخوفی می باشد که تاب هیچگونه مخالفتی را بر نمی تابد.
 
70 درصد مردم جمهوری آذربایجان شیعه می باشند، این در حالی است که مردم این کشور از کوچکترین آزادی مذهبی برخوردار نمی باشند و در قبال کوچکترین اقدامی دولت لائیک حاکم بر باکو به شدید ترین شکل ممکن با آنها برخورد می کند.
 
آنچه در پایان قابل ذکر است،ضعف دستگاه دیپلماسی ما در قبال اتهامات مقامات آذری است که بدلیل عدم موضع گیری قاطعانه شاهد افزایش چشمگیر این رفتارها مغایر با حسن همجواری دو کشور از سوی دولت باکو هستیم.
 
گفتنی است دولت آذربایجان به دلیل قرار داشتن در حالت جنگی با ارمنستان جهت برقرار کردن با بخش جدا افتاده از این کشور (نخجوان) ناچارا مجبور به استفاده از خاک ایران می باشد و این حداقل ابزار مسئولین کشورمان است که می توانند در برابر زیاده گویی های آذری ها استفاده نمایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر