بازدید 66543

چرا سخنرانی زنده تلویزیونی رئیس‌جمهور لغو شد؟

همه شواهد حاکی از این بود که رئیس‌جمهور می‌خواهد با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی و آن هم ناگهانی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها را اعلام عمومی کند؛ درست مانند شروع این طرح که با سخنرانی رئیس‌جمهور در تلویزیون آغاز شد، ولی این سخنرانی انجام نشد و یک نگرانی رفع شد؛ اما یک نگرانی عمده دیگر همچنان باقی است!
کد خبر: ۲۳۸۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۵ 21 April 2012
سخنرانی هفته گذشته رئیس‌جمهور که بنا بود، زنده از تلویزیون پخش شود، ناگهان لغو شد تا دست‌کم نگرانی برخی که بر این باور بودند، رئیس‌جمهور در تلویزیون می‌خواهد ناگهانی آغاز مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را به مردم اعلام کند، از میان برود!
اما گویا، نگرانی از اعلام ناگهانی مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها در برابر نگرانی که مردم از عدم تفاهم مجلس و دولت دارند، نگرانی بزرگی نیست!

به گزارش «تابناک»، اینک که حضور تلویزیونی احمدی نژاد لغو شده،‌ برخی که وضعیت تورم موجود را تورمی کشنده می‌دانند، نفس راحتی کشیده‌اند؛ شاید مرحله دوم با خردورزی بیشتر و با توجه به وضعیت عمومی مردم اجرا شود، ولی با لغو این سخنرانی زنده تلویزیونی، می‌توان انتظار داشت که دولت و مجلس به خاطر مردم هم که شده، به سمت گفت‌وگو بروند، چرا که در غیر این صورت، باید همچنان منتظر مواردی ناگهانی و شوک‌آور برای زندگی مردم بود!

بنا بر این گزارش، اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، برنامه‌ای است که هم‌اکنون ـ عموما ـ مسئولان و کارشناسان اجرای آن را با شرایط اقتصادی و سیاسی کشور، به صلاح نمی‌دانند و بر این باورند که حتی جو روانی پدید آمده از اعلام این خبر، تورم و افزایش قیمت‌ها را در جامعه به بار خواهد آورد، چه رسد به اجرای آن و به دلیل همین ملاحظات است که اجرای مرحله دوم این طرح ـ که بنا بود از آغاز سال جاری انجام شود ـ سه ماه به تعویق افتاده است.
نگرانی مردم از اجرای مرحله دوم منطقی و طبیعی است؛ اما چرا مسئولان و به ویژه نمایندگان نیز همچون مردم نگران هستند؟

* این نگرانی‌ها ناشی از چیست؟

گویا، نگرانی‌های اخیر برخی از مسئولان درباره مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، نه به دلیل وضعیت مردم که عمدتا برای وضعیتی است که خود در آن گیر افتاده‌اند!

در اوضاع کنونی، قوای گوناگون کشور، جناح‌های سیاسی و حتی شخصیت‌ها یا نمی‌خواهند درباره برنامه‌ها و اجرای سیاست‌ها وارد گفت‌وگویی سازنده شوند و یا قدرت گفت‌وگوی منطقی را با هم از دست داده‌اند، به گونه‌ای که در غیاب این مفاهمه، هر گروهی از ابزار و قدرت خود برای خنثی کردن قدرت رقیب ـ و البته رفیق ـ بهره می‌گیرد و در تنظیم سیاست‌های گوناگون، علیه هم بودن اصل شده است و نه منفعت ملی کشور!

اینها همه در حالی است که در قانون اساسی، رابطه قوا مشخص شده و مجلس، ناظر قوه مجریه است و در صورت تخلف، لازم است در جلوی آن بایستد. حال چگونه است که همه نگرانند، نکند رئیس‌جمهور بدون آگاهی مجلس، برنامه‌ای اساسی همچون مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کند؟!

اینکه بخشی از مردم و مسئولان، نگران اجرای ناگهانی مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها هستند، نگرانی درست و منطقی است؛ اما اینکه چرا وضعیت به گونه‌ای شده که احتمال می‌رود، رئیس‌جمهور هم از ابزار قدرت خود بهره گیرد و برنامه مد نظر خود را اعلان عمومی کند، نشان دهنده کمبود و یا نبود مفاهمه و گفت‌وگو در میان برخی مسئولان است. بدین نحو که هر یک از مسئولان، سخنان و برنامه‌های خود را در تریبون‌هایشان مطرح می‌کنند و هر کدام هم نگران این هستند که ممکن است در تریبونی علیه آنان، برنامه‌هایشان و رویکردشان سخنی گفته شود.

در وضعیت کنونی، این سیاست بازی است که زندگی مردم را تحت تأثیر قرار داده است. رئیس‌جمهور ضرورت‌هایی برای اجرای برنامه‌های خود دارد که مجلس آن ضرورت‌ها را با توجه به شرایط کشور منطقی نمی‌پندارد؛ اما از یک سو، مجلس عجله دولت را در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، سیاسی و به خاطر مقاصدی خاص می‌داند و رئیس‌جمهور هم مخالفت مجلس را با اجرایی شدن این طرح سیاسی می‌داند.

بنابراین، هنگامی که این دو قوه نمی‌توانند با هم منطقی سخن بگویند، زیان آن را مردم می‌پردازند. باید به این وضعیت رسیدگی شود. نباید جامعه و مسئولان برای سخنرانی رئیس‌جمهور در تلویزیون نگران باشند. اینک این سخنرانی لغو شده، ولی آیا نگرانی‌ها به پایان رسیده است؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹۸
انتشار یافته: ۱۵
ميگن همه اش به خاطر انتخابات و حضور مردم پاي صندوق هاي راي است
مردم به اين باور رسيدند كه دولت قادر به مهار اقتصاد خراب نيست مردم بايد خودشان اقدام كنند مشكل در فرهنگ ما است مشكل ما ايراني ها اين است كه فقط دنبال منافع شخصي خودمان هستيم از لامذهب ما بگير تا ديندار . ديندار ما هم در مسائل معنوي و مقامات معنوي دنبال منافع شخصي است
هر وقت فرهنگ ترافيك در اين مملكت بدون توسط به زور حل شد همه چيز حل مي شود چون فرهنگ خوب در ترافيك نشاندهنده اين است كه مردم نسبت به همديگر گذشت دارند و عشق عدالت دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
"دولت قادر به مهار اقتصاد خراب نيست" این بلا را خود دولت در این 7 سال به سر اقتصاد مملکت آورد. به اعتراف آمار رسمی هیچ دولتی بعد از انقلاب اینقدر درآمد نداشته است! 10 دولت دیگر هم سر کار بیاید و برود بعید است بتواند خرابی که این دولت تولید کرده است را آباد کند!
احسنت.
تا وقتی مسوولین مملکت ما به ساده ترین ابزارهای گفتگو و مفاهمه آشنایی ندارند، نمی توان امیدی به بهبود فضا داشت. هر روز شاهد مچ گیری ها و گرو کش یهای سیاسی هستیم که چند صباحی رسانه ها را به خود مشغول می کند و بعد از چند روز فقط به فرصتها و زمانهایی که در این روزها از دست داده ایم نظاره می کنیم.
Welcome to the Third World
خلائق هرچه لایق/
تورو خدا ما تحمل خبر بد رو دیگه نداریم
سياست زدگي؛ مردم را به تباهي مي برد و خدائي ناكرده انقلاب را
اللهم عجل لوليك الفرج
مگر قرار نبود رییس جمهور هر 45 روز بیاد تلویزیون با مردم حرف بزنه؟
چی شد پس؟؟؟؟
خیلی وقته دلمون تنگ شده...یکی بیاد تلویزیون بگه همه چی آرومه...کو گرونی؟کو تورم؟
ما که از قیمت گوجه و شیر نداریم یکی بیاد خبر بده . شاید توی محلشون ارزون باشه بریم بخریم
بابا رئیس جمهور مگه چقدر وقت داره.سفرای استانیشو چیکار کنه؟!
چرا فقط رئيس جمهور جواب دهد آناني كه تفكرشان به او نزديك بود هم جواب دهند. اين همه درامد نفت تو اين 7سال چي شد
سیاسی باشه یا نباشه ، طرح اجرا بشه یا نشه ، فرقی به حال مردم نداره چون تاوان ندونم کاری تمام جناههای سیاسی دولت ، مجلس، و..... مردم پرداخت میکننتعارف هم نداریم واین قصه همچنان باقی است.
علت اين مشكلات اينه كه بدترين ما بر ما حاكم شده و نخبگان و خوبان به گوشه اي رانده شده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار