بازدید 97500

از لباس پوشیده اشتون تا دشمنی عریان برخی همسایگان!

مذاکرات «استانبول 2»، فارغ از مباحثات اصلی مطرح در آن، حاشیه‌های جالب توجهی نیز داشت که از چشم خبرنگاران و اصحاب رسانه پنهان نماند؛ شاید مهمترین این حواشی، ماجرای لباس پوشیدن «کاترین اشتون» و تغییراتی بود که در نحوه پوشش او نسبت به مذاکرات «استانبول 1» پدید آمده بود.
کد خبر: ۲۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹ 16 April 2012
مذاکرات «استانبول 2»، فارغ از مباحثات اصلی مطرح در آن، حاشیه‌های جالب توجهی نیز داشت که از چشم خبرنگاران و اصحاب رسانه پنهان نماند؛ شاید مهمترین این حواشی، ماجرای لباس پوشیدن «کاترین اشتون» و تغییراتی بود که در نحوه پوشش او نسبت به مذاکرات «استانبول 1» پدید آمده بود.

به گزارش «تابناک»، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و رهبر تیم مذاکره کننده گروه 1+5 در جریان مذاکرات اخیر، هنگام دیدار با «سعید جلیلی»، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان، لباسی بر تن کرده بود که با روند معمول وی متفاوت و مشخص بود، تنها برای رعایت شئونات طرف مقابل پوشیده شده است.



این کار در پی آن انجام می‌گرفت که در مذاکرات «استانبول 1»، دخل و تصرف فتوشاپی برخی مطبوعات ایران در تصاویر اشتون برای پوشاندن یقه لباس او، کم و بیش جنجال ساز شد و واکنش اعتراض آمیز سخنگوی وی را در پی داشت.

این بار اما، ماجرا تغییر کرده بود و اشتون، افزون بر برگزیدن لباسی پوشیده تر، یقه و گردن خود را نیز با شالی پوشانده بود، حال آن که جز در هنگام دیدار با آقای جلیلی و گرفتن عکس مشترک، در بقیه اوقات اثری از این شال بر گردن وی دیده نمی‌شد.

هرچند ممکن است این کار در نگاه نخست، تنها امر حاشیه‌ای به نظر برسد که برای مطبوعات زرد داخلی و خارجی خوراک فراهم می‌کند، ماهیت این کار بسیار مهمتر از این و دربردارنده نکاتی قابل توجه است.

بنابراین، باید توجه داشت که از لحاظ عرف و قوانین بین‌المللی، اشتون هیچ الزامی به رعایت ارزش‌های اسلامی مورد توجه کشورمان نداشت و به ویژه با توجه به اینکه مذاکرات در کشوری به جز ایران برگزار می‌شد ـ که دارای قوانینی متفاوت از نظر پوشش است ـ وی می‌توانست به رویه معمول خود وفادار بماند.

با این حال، وی روشی دیگر را برگزید و با بر تن کردن لباسی نزدیک‌تر به ارزش‌های مورد توجه طرف مقابل، نشان داد برای عرف و هنجارهای جمهوری اسلامی ایران احترام قائل است و آنچه در درجه نخست برایش مهم است، انجام وظیفه اصلی خود در هدایت دیپلماسی است که برای رسیدن به آن، باید فضای روانی مذاکرات را نیز مثبت نگاه دارد.

در حقیقت، کار اشتون، اقدامی مثبت بود که از دیدگاهی، نشان دهنده وزن و اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای او و غرب به طور کلی بود. در حقیقت وی دریافته بود، برای به دست آوردن احترام و اعتبار از سوی ایران، لازم است متقابلاً برای ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران اعتبار و احترام قائل شود و ایران را نه در جایگاهی پایین‌‌تر، بلکه در سطحی برابر و دارای ارزش‌ها، عرف‌ها و همچنین خواست‌های مشخص و قابل احترام بداند..


اما این همه ماجرا نیست و همزمانی این واقعه با اقدامات گستاخانه و توهین آمیز همسایه جنوبی، نکات ناگفته مهم دیگری را از بعد رفتار درست دیپلماتیک آشکار می‌کند.

در واقع، نکته اصلی اینجاست که غرب با همه ادعای رهبری و بزرگی جهانی‌اش، جایگاه و شأن جمهوری اسلامی ایران را حتی در کوچکترین و ظریف‌ترین نکات به رسمیت می‌شناسد، اما شیخ‌نشین کوچکی چون امارات به خود اجازه می‌دهد، توهین‌آمیزترین کارها را در برابر ایران انجام دهد.

کاترین اشتون با احساس این موضوع که شاید پوشش نامناسب وی، حمل بر بی اعتنایی و بی احترامی به ارزش‌های دینی کشورمان بشود، نحوه لباس پوشیدن خود را تغییر داد، ولی اعراب اماراتی، با آگاهی به اینکه گستاخی‌های آنان، ملی‌گرایی ده‌ها میلیون‌ها ایرانی را به جوش می‌آورد، از ادامه توهین‌های خود بازنایستادند.

جالب اینجاست که غرب نزدیکی خاصی از لحاظ دینی و فرهنگی با ما نداشته و برخورد اخیر اشتون، تنها به یک مذاکره در کشوری دیگر محدود می‌شد، اما امارات که همسایه و هم دین ماست، با زیر پا گذاشتن همه اصول دیپلماتیک و رویه‌های مربوط به حسن همجواری، گستاخانه به ایران می‌تازد.

در این میان، اماراتی‌ها باید بدانند اگر اکنون قدرت مانوری نیز دارند، این امر به واسطه همراهی و همسویی با جریان غالب بین‌المللی حاصل شده و ناشی از وزن و جایگاه واقعی خود آنها نیست؛ در حالی که اعتبار و اهمیت ایران، امری فراتر از سده و هزاره است و همواره برای کشورمان بوده است.

در پایان باز هم باید گفت، بد نیست وقتی برخی همسایگان حرمت همسایگی را فراموش می‌کنند و اصول و ارزش‌ها را زیر پای می‌گذارند، ما پا پیش گذاشته و برخی موارد را به آنان گوشزد کنیم؛ هرچند، گذر زمان مشخص خواهد کرد جریان جهانی به کدام سمت و سو گرایش دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۸۵
انتشار یافته: ۱۰۰
بابا اینا آدم حسابیند. برای فرهنگ و اعتقادات طرف مقابل احترام قائلند.
با هزار تا کماندو میشه سر دو روز امارات را گرفت. هنوز ایرانی هستیم.
اگر تلاش کنیم با روابط دیپلماتیک باز و جایگاه خودمان را در سطح بین المللی به دست بیاوریم و از انزوا بیرون آییم، وضع اقتصادی ما هم بهبود پیدا میکند و با برداشته شدن تحریم ها آنوقت میتوانیم آنطور که شایسته است از خجالت همسایه مغرور خود یعنی عمارات در بیاییم.
تابستان گذشته سفری به آلمان داشتم. وترد فرودگاه فرانکفورت که شدیم فقط پاسپورتها رو چک کردن و برخورد محترمانه ای داشتن. حتی 1 نفر نپرسید وسایلت چیه
بدون هیچ بازرسی وارد کشور آلمان شدیم. حالا شما برو دبی ببین چطور رفتار می کنند. قضاوت با شما 
چه کسی گفته امارات هم دین ماست؟
هیچ قرابتی بین دین مبین اسلام که ما می شناسیم با آنچه که به طور عام در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می گذرد وجود ندارد، بیخود خودمان را گول نزنیم
یارب مباد که گدا معتبر شود...!
بنظرمی رسدهدف امارات عرب بهانه جویی برای استقرارسپردفاع موشکی باشد.
از اردوهای تیم های باشگاهی و ملی تا تیدیل شدن امارات به دریچه ورود و خروج بسیاری از کالاهایمان و از دبی دبی گفتن عده ای هموطن تا ... خوب عزیزان هر ننه قمری باشه وهم ورش می دارد . البته یکی از بارزترینش بازی تیم فوتبال ایران با برزیل در امارات بود كه هیچ فایده ای برایمان نداشت
با مقاله نويس شما موافقم.بهتره به خصومت با غرب پايان بديم بهرحال از همسايگاني كه برادر خطابشون ميكنيم برامون سودمند تر هستند.يا لا اقل كمتر مضر هستند
ما هم با چه چیزایی خوشحال میشیم ! ((:
لطفا دین این وهابیون شیعه کش رو با ما و اهل سنت یکی نکنید .اینها حتی به مردم اهل سنت ومظلوم غزه هم رحم نمیکنند.
احسنت
از تفسیرتون لذت بردم و واقعا باعث افتخاره
هر ایرانی به این موضوع واقف است و باعث افتخار میباشد
اما از عزیزان مسول نیز خواهشمندیم به احترام خانم اشتون نیز به چشم گامی مثبت نگاه کنند و به صورتی از این اقدام قدردانی کنند و از طرفی اقدامات مثبتی بردارند
دیدید که یک خبر مثبت به نوعی اقتصاد ایران را متحول کرد
من به شخصه اثر مثبت این گفتگوها را در سهام بورسم دیدم.
تحلیل خوبی بود
با سلام
مطلب کاملا صحیح است و من بنوبه خودم بعنوان یک ایرانی مسلمان از رفتار شایسته خانم اشتون ممنون هستم
امیدوارم خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند
انشاالله
از خانم اشتون ممنون هستیم که احترام متقابل را رعایت کرد. شاید همیشه تو گفتن مرگ بر فلان کشور پیشگام هستیم اینبار تشکر می کردیم آنها هم انگیزه تکرار اینگونه موارد را بیشتر می داشتند.
من که لااقل از این حرکت اشتون خوشم اومد.......
سلام به قول معروف از ماست که بر ماست
بابا هوا سرد بوده تو هوای سرد هم که اینا لخت بیرون نمی روند که حالا اگه تو خرداد این طوری اومد اون موقع حق با تابناکه
امارات ؟ کجا هست ؟کی اونو دیده ؟
به یاد نمیارم ؟ کشوره ؟
باید مواظب باشیم پا روش نگذاریم .
حیونکیا له نشن یه وقت ! آخی حیونکیا!
تازه زبون وا کردن ؟
دندون در اوردن ؟
ولی باید ادب یاد بگیرن جلو بزرگتر کمتر حرف بزنن و پاشونم دراز نکنن .
میتونن برن بیرون خاک بازی کنن و لی زود برگردن سر جاشون دستاشونم تمیز بشورن و با ادب باشن . باریکلا کوچولو .
مذاکرات 10 استانبول :
کاترین اشتون چادر ملی به سر کرد
عیب از کودک نیست عیب از ادم بزرگی است که با کودک باب شوخی را باز کرده وکودک هم به فراخور عقل خود به ادم بزرگ واکنش نشان میدهد ادم بزرگ باید حد خود را نگه دارد وگر نه امارات خود میداند که بازی با دم شیر خطر گردن شکستن را دارد
چشم مسؤولين ما روشن كه إمارات رو سر جاش نمي نشونن
برای اینکه این کشورهای عزیز همسایه ساده لوح هستند متاسفانه کار با اینها خیلی سخته
لباس اشتون اصلا مثال خوبی واسه حرکت امارات نبود. نویسنده تون باید به فکر یه مثال دیگه باشه.
احسنت به خانم اشتون! به این میگن ادب!
اتفاقی افتاده که دیگر دنیا برای ما تصمیم می گیرد و درد ما پرداختن به حاشیه هاست!
بنام الله پاسدار حرمت خون شهیدان ........ مطمئن بدانیم که این رفتار پوششی افرادی چون خانم اشتون در سایه باز یافتن عزت واقعی ایرانی مسلمان در پیروی خط امام ره و رهبری صادقانه کشور اسلامیمان است و نه چیز دیگر ... مگر همین غربیها نبودند که قبل انقلاب از ما حق وحشیت می گرفتند ...... جانم فدای اسلام
از این شیخک ها و این حاکمان بیش از این هم نباید انتظار داشت
تو رو خدا يك نگاه به كشورهاي همسايه مون بندازيد به اندازه فاجعه پي ميبريد ( افغانستان , پاكستان , امارارت ,جمهوري آذربايجان , عراق ,عربستان سعودي ) يكي از يكي بدتر هستن و از ايران و ايرانيها نفرت عميق دارن همين كه تا حالا تونستيم جلوي اين گرگ ها سرپا بمونيم بايد خدا را شكر كنيم تازه با تك تك اين كشورها نقطه اشتراك هاي زيادي هم داريم به خدا كاشكي ايران تو يك منطقه ديگه دنيا بود تو هر جا بود وضعش از اين جاي كه الان هست خيلي بهتر ميشد
بی انصافی نکنید.خانم اشتون به خاطر سرمای استانبول این کار را کرده بود ونه به خاطر گشت ارشاد
سلام
بفرماييد!
اين نتيجه تربيت نادرسته!
زنده باد به فكر و عمل قديميا؛ بچه دست از پا خطا ميكردد؛ باباهه آنچنان گوشماليش مي داد كه تا بعد از مرگ باباش هم جرات نمي كرد حتي در خفا فكرشو كنه، اما حالا چي؟ به جاي يه سيلي آبدار بايد صددفعه دهانمان كف كند تا يه چيز ساده رو به بچه حالي كنيم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هاااا خوب فهميديد ! اگه يه بار اين شهرهاي كوچكمان را كه دور خليج فارس جمع شدن و بهوشن اجازه داديم تا مستقل بشن و براي خودشون آدم بشن!!!! يه نوازش پدرانه!؟! كنيم ، قشنگ خر فهم ميشن كه جوجه يه روزه جلوي يه خروس لاري كه چه بسا پدرش هم باشه قد علم نميكنه!
خیلی روی پوشش خانم اشتون مانور ندهید چرا که معلوم نیست در مذاکرات دور بعد با چه پوششی بیاید.
شاید ایشون خواسته با این کار بگه که نمیخواد رسانه های ایران زحمت فتو شاپ بکشن و از اهداف اصلی ماجرا منحرف بشن و بکنن، ایران فیلم پرستاران را با چنان صحنه هایی به راحتی در ساعات تجمع اعضای خانواده نشان می دهد در حالی که یه زن میان سال که دارای مرتبه و مقام سیاسی می باشد را دستخوش تغییرات قرار می دهد، لذا بهتر دیدن که خودشون با انداختن یه شال به سادگی این مشکل رو برطرف کنن، البته امیدوارم که تحلیل این مقاله تحلیل ایشون هم باشه نه اون تمسخری که من بهش اشاره کردم.یا حق
باز هم خوبه یکی پیدا شد که از اقدام غربی ها حمایت کنه.
فکر کنم خیلی گرفتار توهم شده اید. به این رو خوش نشون دادن غربیا اعتماد نکنید. به سیاست اوباما توجه کنید که با رفتار بظاهر خوبش در ابتدا چگونه شروع کرد ولی امروز بجائی رسیده ایم که بدترین تحریم ها را به ما تحمیل کرداه اند.
تمام تحلیل های تابناک دررابطه با گستاخی امارات رادنبال می کنم آفرین براین سایت که درحد خودجواب دندان شکنی به این جزیره نشین کوچک داد
با سلام کلا مذاکرات این دوره نشون میده که اونا کوتاه اومدن ومی خوان نظر ما رو جلب کنن اینم یکی از اون کاراست
حالا که اونا سعی میکنن حتی در ریزترین مسائل که الزامی به انجامش ندارند ، ما را درک کنند بهتره ماهم در بعضی مسائل اونا رو درک کنیم
ایزان باید مقدماتی فراهم کند تا همه شرکت های ایرانی مقیم امارات به ایران بیایند و بساط این جوجه خلاف کنده شود و به گدایی بیفتد.
بزارید این مشکلات هسته ای ایران حل شه، بعد ما میمونیم با این اماراتی های گستاخ،انوقت بهشون نشون میدیم 1من ماست چقدر کره داره.
پس از روی لباس طرف مقابل میشه نتیجه مذاکرات رو از ابتدا پیشبینی کرد.
تقصیر خودمونه
در سایه دشمنی ایران و آمریکا بعضی ها یک شبه آدم شدند!!!
نکته ی جالبش اینه که کت شلوار جلیلی هیچ فرقی نکرده
نحوه لباس پوشیدن این خانم هیچ ارتباطی با محتوای مذاکرات ندارد و نوعی تظاهر و ریاکاری است برای تحت تاثیر قرار دادن طرف مقابل .
این اقدام این خانم هیچ امتیازی برای ما ندارد و حرکتی انگلیسی است .
باید احترام گذاشت به درک خانم اشتون اما سوال من اینجاست تا کی رویکرد بزرگان ما باید به سمتی باشه که اعراب کنار خودمون حس کنیم و دایره دوستیمون تا غرب گسترش ندیم
اگر شما توان انتقال نظر من رو دارید از اقای جلیلی بخواین یه تشکر کوچولو برای این ادب و نزاکت خانوم اشتون بکن پیامد این موضوع جایگاه اقای جلیلی رو به عنوان یک شخص که اگر کار کوچکی مثل گذاشتن شال گردن برای احترام به ایشون اقای جلیلی تشکر میکن و یک فضای دوستانه ایجاد میشه و اینکه از خود خانوم اشتون دعوت بشه که برن مراکز هسته رو ببین و دانشمندای هسته رو ببین که ببین این دانشمندا کاری برای ساخت بمب نمی کنن و نرمشی در رفتار شخصی با طرفهاشون داشته باشن اگه جای اونها خواسته غیر منطقی داشتن ما وقتی نه میگیم با تبسم بگیم به نظرم بعد مذاکرات بغداد با استفاده از دریچه ای که با خانوم اشتون باز میشه به دنبال برگزاری مذاکرات در دمشق داشته باشیم و با دعوت از کشورهای دیگری مثل عراق سید حسن نصر الله و حتی دعوت از پاپ که کمک کن به موضع ما
متنی بسیار احساسی و خارج از مسائل قابل اتکا بود .... هم برای اشتون و هم امارات
مقایسه جالبی بود ممنون ، عجیب قبل از این مذاکرات به نتیجه حاصل بدبین بودم اما انگار دو طرف می خوان روابط رو آروم کنن این واقعا جای بسی خوشحالی داره از تیم مذاکره کننده ایران هم تشکر می کنم و بهشون خسته نباشید می گم.
اميدوارم رابطه غرب با ايران خوب بشه.
انوقته كه بايد به اين كشورهاي خليج فارس درسي بديم كه ديگه جرات همچين جسارت هاي رو نداشته باشند.
اخه اگه سرمايه ايراني توي دبي نباشه ديگه دبي در كار نيست.
سلام
مطلب خوبی بود.
چه خوب است مسئولان زحمتکشمان تامل بیشتری در ارتباط با سیاست خارجی و مسئله اتمی کنند تا اثر تحریمهای آن باعث گستاخی عربستان و امارات در مورد کشورمان نشود.
مسئولان عزیزمان بهتر است با دور نمای بیشتری تصمیم بگیرند نه مقطعی.حتی به قیمت اینکه غنی سازی متوقف شود.
ایران باید آنقدر قدرتمند شود که کسی جسارت صحبت کردن در مورد ان را نداشته باشد.

با تشکر از همه عزیزان ورهبر عزیزم آیت الله خامنه ای.جانم فدای رهبر
دیدگاه بجا و زیبایی را بیان کردید
"هرچند، گذر زمان مشخص خواهد کرد جریان جهانی به کدام سمت و سو گرایش دارد" عجب جمله ای بود...واقعا به نظر من هم گذر زمان خود بزرگترین قاضی خواهد بود و اینکه باد بالاخره بی ریشه ها رو از روی زمین بلند میکنه هر چند به نظر تنومند برسن
از نقدتان لذت ردم. ایکاش ما هم برای اینکار خانم اشتون احترام قائل بودیم و فقط انتظار بکجانبه نبود....
طرز لباس پوشید لباس اشتون در استانبول 2 , حکایت از این دارد که یک نوع سیاست و یک نوع دیپلماسی پیشدستانه انجام داده , و یک قدم جلوتر از دیپلماسی ما حرکت کرده , همه چیز را از دید خودمون نگاه و تعبیر نکنیم !!!!!!!!!
آنها می خواهند با تشدید فضا بین ایران و خود غرب را به سوگیری بکشانند تا این سوگیریث غرب مانع از به نتیجه رسیدن مذاکرات 5+1 شود. هم باید جواب محکمی به بی فرهنگهای جنوبی داد و هم محیط را کنترل کرد
اون زمان هوا گرم بود ولي حالا هوا سرد بود
باید جواب دندانشکن به اماراتی ها نشان داد . این کشور برای نابود شدن حتی بمب معمولی هم نیاز نداره با 10تا نارنجک کارش تمامه -
اينقدر كه در مورد يقه خانم اشتون نوشتيد، در مورد نتيجه كنفرانس ننوشتيد!!!!
آقایان مسئولین باید ماهی یکبار به جزایر سه گانه سفر کنند تا حسابی حال این تازه به دوران رسیدها به جا بیاد
سلام ازماست كه برماست وقتي كه خودمان بادست خودمان تمام سرمايه ودارايي خودمان راميبريم آنجا هزينه ميكنيم ودرپروژه هاي عمراني وساختماني آنجاسرمايه گذاري ميكنيم وبجاي كيش مبادي ورودكالارااز آنجا بازميكنيم چرانبايد فسقلي كشور به مادهن كجي كندوما مدام ميگوييم برادران اماراتي درحالي كه هيچ ارزشي براي آين حرف ما قايل نيستند عيب درما است وسيستهاي بي هدف خارجي ما
بنظر من باید طی نامه ای این اقدام خانم اشتون را ارج نهاد تا غربی ها بدانند که اگر به ما احترام بگذارند قدرشناس هستیم و هم اینکه دیگران را هم تشویق به تکریم ایرانیان کنیم ! حتی اگر فرض بر این باشد که این عمل خانم اشتون کاملا سیاسی و صوری بوده است !
از ماست که بر ماست. رجوع کنید به تاریخ سال 1356 امارات یک کشور فقیر بود . شروع جنگ تحمیلی و ناچاری کشورمان جهت تامین نیازها، لزوم ارتباط با این همسایه را پدید آورد و بعد از گذشت 30 سال اکنون احساس می کنند که آدم شده اند. و البته در این احساس شان مسئولین ما بی تاثیر نبوده اند. شیر خفته، شیر بیمار همچنان یک شیر است اما بوزینه لباس طلایی هم بپوشد بوزینه است. کافی است ایران طی سالهای آتی تعامل متکاثر تری پیش بگیرد و تحریم ها از ایران برداشته شود. ظرفیت های توسعه در کشورمان به حدی است که حتی به روی شیخ عمارات نگاه هم نمي كنند. ایران نباید اشتباهی را که زمان شاه ملعون در مورد امارات کرد بکند. با اقتدار باید در همان مناطق فرمانداری دایر کنیم و سرمایه گذاری در حوزه توریسم و احیانا انرژی انجام بدهیم. تا اونجایی از اونا بسوزند و جزغاله شوند.
آقای هاشمی در یکی از نمازجمعه های زمان ریاست جمهوری اش خطاب به شیخک نشین امارات گفت: اگر جزایر را می خواهید باید از دریای خون بگذرید.
چند سال پیش هم وقتی تیم بایر مونیخ اومد ایران،علیرغم اینکه همه کت و شلوار پوشیده بودند هیچکدام کراوات نداشتند،بجز مترجم ایرانی آنها!!!!!
اين چيزا برا شما جالبه
تازه شما به این نکته توجه نکردید که رنگ لباس خانم اشتون دقیقا برعکس ست رنگ لباس دکتر جلیلی است یعنی کت ها برعکس ، پیراهن ها برعکس و شلوار ها هم رنگشان عکس یکدیگر است ، همه می دانیم که آقای جلیلی همیشه همین ست لباس دیپلماتیک را می پوشند و این خان اشتون بود که لباسش را متناسب با دکتر جلیلی پوشید.
اگه اشتون سر خم کرده بخاطر نفتیه که ازش یک اسلحه زدنی ساختيم و بر سر غرب وارد کرديم کمرشون شکسته که امروز ایران هسته ای رو هم قبول دارن میکنن
ما برای صیانت از کشور عزیزمان وحفظ نظام جمهوری اسلامی ایران و برای شادکردن دل رهبر فرزانه مان حاضر هستیم هزار بار جان خود را فدا کنیم
ما هشت سال در مقابل کل دنیا ایستادگی کردیم واجازه ندادیم حتی یک وجب از خاک میهن مان را مصادره کنند امارات که پشه ای بیش نیست ، بچه های دبستانیمان آنها را زیر پا له می کنند.
باسلام

درباب موضوع امارات اين بيغيرتان گستاخ در اين چند روز سخنان زيادي هموطنان گفته اند فقط خواهش من از مسوولين اين است كه به جد رابطه تجاري وتوريسم وهر رابطه اي را فعلا قطع كنند تا بعد از عذر خواهي و ببخشيد غلط كردن خود اعتراف نكنند ايران رابطه عادي خود را اغاز نكند
متشكر محمد از يزد
در جايي كه عقاب پر مياندازد، پشه كوچك چه غلطي ميتواند بكند!!!!!!!!!
احترام متقابل در همه جا سازنده است. برای اماراتی ها هم احترام که هیچ اعتنا هم جایز نیست
لطفا مواظب باشید نباید گول ظاهر
بخوریم بلکه باید از منطق و حق صحبت
کنیم ودر این مواقع بیشتر احتیاط کنیم
حرکت منافقانه ای است
علت چون الان فقط شما به ظاهر اشتون
بیشتر میپردازید.....
یعنی خییییییییییییییییییییییلی الافین خداوکیلی
آیا وقتش نرسیده به این همسایه گان کوچک و بی ارزش فهمانده شود بادم شیر بازی نکنند؟
این موضوع تنها شامل امارات نمیشه.کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پاشونو از گلیمشون درازتر کردند وتوهین و بی احترامی به فرهنگ و ملت ایران رو به اوج رسوندند.هرچه سریعتر باید درس محکمی بهشون داد تا قدرت ایران رو کمی مزه کنند وبیش از یک احترام روی ایران حساب باز کنند.
در بغداد فکر کنم چادر سرش کنه ، لطفا یه بررسی بفرمایید در مورد اینکه چقدر از ایرانیها تو دبی سرمایه گذاری کردن و ویلا دارن
بايد برخورد در شان امارات را با آنها داشت تا پاسخي مناسب در جهت تاديب آنها باشد.
البته تفسیر زیرکانه تر دیگری هم میتوان از این عمل کاترین اشتون داشت که مورد غفلت نوسنده تحلیل فوق الذکر قرار گرفته و آن اینست که اشتون با این حرکت نمادین خود قصد دارد به ملت ایران بگوید هدف ما از مذاکرات، احقاق حقوق هسته ای مشروع شما و جلوگیری از حرکت دولت ایران به سوی ساخت بمب هسته ای است ونوع پوشش خود را به عنوان ابزاری در مسیر احترام به عقاید ایرانیان مورد استفاده قرار داده است.در هر صورت این استفاده ابزاری از نحوه پوشش میتواند این پیام را برای ملت ایران داشته باشد که طرف مذاکره کننده هم برای عقاید و مقدسات ملت ایران و هم برای حقوق مشروع هسته ای آنها احترام قائل است.
چرا مسئولين ما اعلام نميكنن كه كه كشور هاي حاشيه ي خليج فارس متعلغ به ايران هستند وخواهان برگشت آنها ميباشد تا از ظلم وستم شاهانشان نجات پيدا كنن-ما قوم لك هميشه ي تاريخ در جهان گستر ي كشورمان نقش مهمي داشته ايم الان نيز آماده باز گرداندن امارات به خاك ميهنمان هستيم
دیگه هیچ سوژه ای نداری؟
باسلام خدمت همه عزيزان
تا در آشتي و مسالمت باز است چه لزومي دارد جنگ و خون ريزي را بيافتد . خداوند اين كره خاكي را بوجود آورده و ما بايد در كنار هم همگام با تمامي انسانهاي ساكن در كره زمين قدر اين نعمت را بدانيم و با هم دوست باشيم . با يد بدانيم گذشته ها
گذشته بياييد آينده را درست كنيم . تورا به اون خدا تورا به اون خدا بيايد ما به غربيها راه درستو نشون بديم و اثبات كنيم كه ايراني شآن و منزلتش خيلي بالاست . ما همه برروي كره خاكي روي هوا معلقيم پس به چي بايد بنازيم . همه چيز به اراده خداست.
برادر عزيز درست گفتي ولي همسايگان فرو مايه تر از اين حرفها هستند و نميفهمند ،اين ما هستيم كه بايد زودتر بفهميم و با كشور اصلي ( امريكا ) بيخودي ايجاد درگيري نكنيم تا فضا براي فرو مايه گاني مثل امارات باز شود لطفا زودتر بفهميم
ای خدا ما چقدر بدبختیم.
تابناک تو هم با یک کشمش گرمیت و با یک غوره سردیت میشه ها!! اماراتیها که تکلیفشون معلومه ولی در مورد اروپائیها زود جو گیر نشو اگه الآن یه حرکت مثبت بکنن بعدش تلافی می کنن. می گی نه حالا ببین!!
در مذاکره، اصل بر بده و بستان است. این هم یک اصل دیگر است که در فرایند مذاکرات به طرفت در موضوعات جزئی امتیاز بده تا در مقابل از او در موضوعات اصلی امتیاز بگیری.
چرا چرت میگی انداختن یک شال با ادعای یک جزیره یکیه ؟
اخلاق و ادب چيزيست كه ما ايراني ها خيلي وقته فراموش كرديم.واقعا اين حركت خانم اشتون نشان دهنده ي ادب و شخصيت او بود
از فهم و درک وموقعیت شناسی خانم اشتون تشکر باید کرد چون ملزم نبود و با اینکار انرژی مثبت به مذاکرات و ایران داد.امارات فعلا در خواب است
اگرشماواقعاً آمریکایی ها واروپاییها رو بشناسید شک نکنید که دوستی بهتر از اونا تو دنیا پیدا نخواهید کرد، من ۸ سالِ که تو استرالیا زندگی میکنم وَ واقعاً از ادب و تربیت و احترام و فهمیدگی این مردم هر چه بگم کم گفتم
مي بنييد مي توان به رفتارهاي غرب نيز به ديد مثبت مي توان نگاه كرد ولي اين همسايه كه بارها و بارها ...
باسلام و تشكر از مطلب جالب و مقايسه زيركانه من فكر ميكنم اصلا" گفته شيخ امارات ارزش پاسخ دادن هم ندارد بهترين جواب براي ايشان همان جواب ابلهان باشد خموشي است .
روزی خواهد رسید که این دریوزگان برای دست بوسی مقامات کشورمان در صفوف عریض و طویل بایستند.
حالا کفار مصلح و نجیب شدن؟
ما هرچی حرفهای اماراتوجدی بگیریم گنده ترشون کردیم ولی بعضی مواقع مثل حالا لازمه یه تودهنی بهشون بزنیم.از دستگاه سیاسی کشور گله مندیم که چرا یکبار برای همیشه این یاوه گوهارو سرجاشون نمیشونه؟ چرا؟
از ماست که بر ماست. وقتی ما هیچ عکس العملی نشان نمی دهیم باید انتظار تکرار این توهین ها رو به ایرانی ها باشیم.
كاش حرفهاي حسابي تري مي تونستيتد بزنيد.
امارات عددی نیست که ما از اون یاد کنیم من تعجب می کنم از دولت مردان ما که با تحریم نفت و غیره توی سختی افتادیم با تحریم کردن امارات و جایگزینی کشوری دیگر درس خوبی به این شیخ نشین بدهیم کلیه تور ها به امارات رو تا اطلاع ثانوی قطع کنید ببینید اگر به دست و پا نیفتاد بیش از 50 درصد توریست به این کشور حقیر ایرانی ها هستند اگر ایرانی غیرت به خرج دهند و از رفتن به این کشور سر باز زنند . جالبه بدونید مسئولین فرودگاه در امارات ایرانی ها رو به حقیر ترین افراد به پایین می کشونند . با بازدید بدندی لخت مادر زاد کردن ایرانی ها به پست ترین درجه می کشونند حال برای ما افتخاره که به امارت می ریم در سال
آي مقامات!!
بابا تورو جون هركي دوست داريد يه راه حلي چيزي واسه اين مشكلات خارجي پيدا كنين تا بتونيم با ابهت گردن راست كنيم . پدرمون دراومد بس كه به اين كشورهاي فسقليه منطقه باج داديم و تحقير شديم.
اه بابا
این دو ماجرا هیچ ربطی به هم ندارند، خانم اشتون ادب داشت و لی به متجاوزان به حریم خصوصی ایران باید با مشت آهنین جواب داد.
بايد اين كشور فسقلي را با جواب كوبنده سر جايش نشاند مورچه چيه كه كله پاچش چي با شه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان