بازدید 10069

مرگ دختر دانشجو، جنايت يا خودكشي

کد خبر: ۲۳۸۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۶:۲۲ 15 April 2012
مرد كشاورزي كه متهم است همسر دانشجويش را به قتل رسانده، وقتي در برابر قضات حاضرشد، ادعا كرد همسرش خودكشي كرده و قتلي در كار نبوده‌است

 به گزارش شرق، 20 شهريور سال گذشته به ماموران پليس بومهن خبر دادند زني جوان به نام مينا از پنجره‌اي سقوط كرده و جانش را از دست داده ‌است.

 وقتي پليس در محل حاضر شد رضا، شوهر مينا هم در محل بود. اين مرد ادعا كرد همسرش خودكشي كرده است اما گفته‌هاي شاهدان روند تحقيقات را تغيير داد. يكي از همسايه‌ها به ماموران گفت كه مينا لحظاتي قبل از مرگش مدعي شده شوهرش او را از پنجره به بيرون پرت كرده‌ است. وقتي جسد به پزشكي‌ قانوني انتقال يافت رضا بازداشت شد تا تحقيقات بيشتري از او انجام شود.

 اين مرد در تمام مراحل تحقيق ادعا كرد قتل كار او نبوده و همسرش خودكشي كرده‌است. پليس يك‌بار ديگر شاهدان را مورد بازجويي قرار داد. اين بار علاوه بر شاهدي كه در محل قتل ادعا كرده ‌بود مينا به او گفته شوهرش او را از پنجره بيرون پرت كرده شاهدان ديگر هم ادعا كردند، شنيده‌اند مينا شوهرش را قاتل معرفي كرده‌ است.

 زن جواني كه لحظاتي قبل از مرگ مينا بالاي سرش حاضر شده ‌بود، گفت: وقتي از او پرسيدم چرا اين‌طور شد، گفت رضا من را از پنجره به بيرون پرت كرد. با توجه به مداركي كه ماموران به دست آوردند پرونده تكميل و به شعبه 71 دادگاه كيفري ‌استان تهران فرستاده‌شد. در ابتداي جلسه محاكمه كه صبح ديروز برگزار شد ذبيح‌زاده نماينده دادستان گفت: مداركي كه در پرونده جمع‌آوري شده، همگي نشان مي‌دهد رضا مرد 27ساله و كشاورز، همسرش مينا را كه دانشجوي مقطع كارشناسي‌ارشد بود به قتل رسانده‌ است.بنابراين به عنوان نماينده دادستان تهران درخواست دارم با توجه به خواسته اولياي‌دم حكم قانوني صادر شود. سپس پدرومادر مينا در جايگاه حاضرشدند و براي قاتل فرزندشان درخواست قصاص كردند.

مادر مقتول گفت: دخترم براي خودش كار و زندگي داشت و درس مي‌خواند. ما از ازدواجش با رضا خبر نداشتيم و بعد از اينكه صيغه كردند او به ما گفت ازدواج كرده ‌است. مينا پيش از اين هم چند بار ازدواج كرده‌ بود البته يك‌بار عقدي بود و چند دفعه ديگر به صورت موقت ازدواج كرده ‌بود. ما به مينا مي‌گفتيم رضا لياقت تو را ندارد چون اين مرد خودش همسر و فرزند داشت اما مينا قبول نمي‌كرد. به خاطر اختلافي كه با مينا پيدا كرده‌ بوديم حرف‌هايش را به ما نمي‌گفت و بيشتر با خواهرش صحبت مي‌كرد. بعد از مرگش بود كه متوجه شديم با رضا اختلاف داشت. اين زن ادامه ‌داد: من در خانه بودم كه همسايه‌هاي دخترم تماس گرفتند و گفتند دخترم بدحال است و او را به بيمارستان رسانده‌اند وقتي به بيمارستان رفتم، ديدم او فوت شده است. سپس رضا - متهم پرونده- در جايگاه حاضر شد. او اتهام قتل را رد كرد و گفت: من مينا را خيلي دوست داشتم و عاشقش بودم. دليلي هم براي كشتن او نداشتم. روز حادثه قرار بود به شيراز بروم و دستگاه كشاورزي بخرم. بليت هواپيما گرفته ‌بودم، در راه بودم كه مينا تماس گرفت و گفت، در بيمارستان است. گفت تو ‌داري پدر مي‌شوي اما من مي‌خواهم بچه را سقط كنم. گفتم اين كار را نكن اما گوشي‌اش را خاموش كرد. قبل از اينكه او به بيمارستان برود ما همديگر را ديده‌ و صحبت كرده ‌بوديم اما او چيزي در مورد بارداري‌اش نگفته‌ بود. متهم به قتل ادامه‌ داد: وقتي از شيراز برگشتم به خانه رفتم و ديدم مینا در منزل نيست. نگرانش بودم، به خانه مادرش رفتم و ديدم او در حال مشاجره با پدرش است.

 خانواده مينا از اينكه مينا با من ازدواج كرده ‌بود بدشان مي‌آمد و او را تحقير مي‌كردند. پدرش مي‌گفت، رضا لياقت تو را ندارد و نبايد با او زندگي كني اما مينا من را دوست داشتم حتي من مي‌خواستم زنم را طلاق بدهم و با مينا ازدواج دايم كنم، او قبول نمي‌كرد و مي‌گفت خانواده‌اش مخالف هستند. مينا هميشه به خاطر كارهايي كه پدرش كرده‌ از او ناراحت بود و مي‌گفت اگر پدرم به زور من را به پسرعمه‌ام نمي‌داد من زندگي‌ خوبي داشتم، او باعث شد تا من ازدواج اجباري داشته باشم و طلاق بگيرم و تا اين حد در زندگي اذيت شوم.

متهم در مورد روز حادثه گفت: روز حادثه وقتي به خانه برگشتيم، مينا گفت حوصله ندارد غذا درست كند و از من خواست بيرون بروم و غذا بگيرم. وقتي برگشتم لب پنجره نشسته ‌بود و گفت: رضا من تو را دوست دارم اما چون نمي‌توانم پدرم را ببخشم و پدرم من را خيلي اذيت مي‌كند خودم را مي‌كشم و از تو خداحافظي مي‌كنم. در اين هنگام قاضي عزيز محمدي، رييس دادگاه به متهم گفت: دو نامه از مينا كشف شده كه در هر دو آنها از تو گله كرده ‌است. او نوشته، مي‌خواسته بچه‌دار شود اما تو مخالفت مي‌كردي، او همچنين نوشته است تو خيلي آزارش مي‌دادي، در اين‌باره چه توضيحي داري.متهم به اين سوال جواب نداد و باز هم اتهامش را رد كرد و گفت: همسرش را دوست داشته و دليلي براي قتل او نداشته‌است. بنا بر اين گزارش، بعد از دفاعيات متهم و وكيل مدافعش هيات قضات براي صدور راي دادگاه وارد شور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها