بازدید 37174
۶

تصوير ديدني يك فيل بر سطح مريخ!

نقش فيل كه بر سطح مريخ نقش بسته است، نگاه اجمالي از تغييرات زمين شناسي سياره سرخ در طول ميلياردها سال را در اختيار محققان قرار مي دهد.
کد خبر: ۲۳۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰ 09 April 2012
مدارگرد اكتشافي مريخ تصويري ديدني به شكل يك فيل از جريان گدازه آتشفشاني بر سطح سياره سرخ ثبت كرده است.

به گزارش ايسنا، ناسا به تازگي تصوير ديدني از جريان گدازه بر سطح مريخ منتشر كرده است كه توسط دوربين هاي مدارگرد مريخ «هاي رايز» در دومين منطقه آتشفشاني سياره سرخ موسوم به Elysium Planitia تهيه شده است.

نقش فيل كه بر سطح مريخ نقش بسته است، نگاه اجمالي از تغييرات زمين شناسي سياره سرخ در طول ميلياردها سال را در اختيار محققان قرار مي دهد.

اين تصوير يك مثال ديگر از پديده اي موسوم به پاريدوليا (Pareidolia) است كه باعث تجسم اشكال مختلف در ميان تصاوير مي شود و پيش از اين نيز تصاوير چهره انسان، پري دريايي يا طرح لبخند بر روي سطح سياره سرخ ديده شده است.

«آلفرد مكوين» از محققان اخترشناسي دانشگاه آريزونا تأكيد مي كند: جريان‌هاي گدازه‌اي سطح وسيعي را مي‌پوشانند و به نظر مي‌رسد وضعيت جريان‌هاي گدازه‌اي بر سطح سياره سرخ مانند گدازه‌هاي آتشفشاني بر روي زمين است و شواهد زيادي در خصوص حركت سريع جريان گدازه‌اي بر سطح مريخ به دست آمده است.

دوربين‌هاي مدارگرد «هاي رايز» ناسا در شش سال گذشته بيش از 22 هزار تصوير با كيفيت بسيار بالا از سطح مارتيان مريخ شامل دو هزار و 444 تصوير سه بعدي آناگليف تهيه و به زمين مخابره كرده است
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶
جل الخالق!
شبیهه مورچه خواره
این که بامزی خودمونه
فتوشاپه
لطفا خبر از رخدادهای فضایی میدید با عکس باشه
خب شبیه فیل بوده
کو کجاست ما هم ببینیم لذت ببریم؟
چه جالب!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی