بازدید 18021

فروش کليه براي خريد گوشي آيفون !

کد خبر: ۲۳۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۳ 07 April 2012
پس از آنکه يک نوجوان چيني براي خريد يک گوشي آيفون ويک دستگاه آيپد يکي از کليه هاي خود را فروخت مقامات اين کشور اعلام کردند عليه پنج نفر در اين کشور به اتهام فعاليت در زمينه خريد و فروش اعضاي بدن اعلام جرم کرده اند.

به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از اسوشيتدپرس ، اين پرونده به اين نگراني دامن زده است که براي مقابله با پيامدهاي منفي مصرف گرايي در جامعه چين و بويژه در ميان جوانان به اندازه کافي تلاش نشده است.

مقامات دادستاني شهر چنجو اين پنج نفر را به سازماندهي عمل خارج کردن يک کليه يک نوجوان هفده ساله دبيرستاني و آسيب رساندن عمدي به وي متهم کرده اند.

متهمان شامل يک پزشک جراح ، يک پيمانکار بيمارستان و دلالاني مي شوند که در اينترنت به دنبال اهدا کنندگان اعضاي بدن مي گشتند و يک اتاق عمل را نيز براي عمل هاي جراحي اجاره کرده بودند.

گفته مي شود يک و نيم ميليون نفر در چين به پيوند عضو نياز دارند اما هر سال فقط ده هزار نفر اهدا کننده پيدا مي شود که اين مسئله به گسترش تجارت غيرقانوني عضو منجر شده است.

يکي از متهمان با دريافت 220 هزار يوان (35 هزار دلار) از يک متقاضي پيوند کليه، 22 هزار يوان (3500 دلار ) به دانش آموز اهدا کننده کليه پرداخت کرده بود و بقيه اين پول را نيز با متهمان ديگر و چند نفر از کارکنان پزشکي درگير عمل پيوند تقسيم کرده بود.

اين دانش آموز هفده ساله چيني با دريافت اين پول يک گوشي جديد آيفون و يک دستگاه آيپد براي خود خريده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۴
اگر 35000 دلار (66 میلیون تومان ) حاضرن برای یه کلیه بدن من حاضرم کلیه بفروشم . پولشم برای زخم زندگی میخوام نه آیفون !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
3500دلار نه35000دلار یعنی حدود7میلیون تومان
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
بستگى به گروه خونى‌ ات داره. تو ايران هم تا اين قيمت هست براى اوى منفى
ولى هيچ‌وقت هم‌چين كارى نكن!
الخلیج الفارسی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
اتفاقا من هم میخوام برای آیفون . با این تفاوت که آیفون درب حیاطمون خرابه چون از طبقه چهارم نمی تونم بیام پایین درب حیاط را بازکنم
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
من هم میفروشم 35هزار دلار
اصلا" چیز عجیبی نیست.مگر در ایران جووانها کلیه هاشونو برای گذران زندگی نمیفروشن؟
پاسخ ها
قیصری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۹
عزیز دل برادر چیزی که عجیبه اینه که پول فروش کلیه رو به خرید گوشی اختصاص داده و گرنه فروش یا اهدای کلیه چیز عجیبی نیست بیشتر به متن خبر دقت کن... توجه می نمویی؟
فاطمی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
عزیزم زندگی رو بد معنا کردی! آیفون جزو لوازم ضروری زندگی نیست، این همه ابزار زدگی و وابستگی به ابزارها ارمغان فرهنگ نحص غرب است که متاسفانه این همه نیاز کاذب در بین ما مسلمانها ایجاد کرده است. فقر فرهنگی باعث این کار است. در حدیث از معصومین (علیهما السلام) داریم که : مومن آن است که متعلقاتش کم و از نماز بهره مند باشد. لطفا برای اینکه بفهمید فرهنگ غرب چه بلایی سر ما مسلمانها با یخچال و تلویزیون و ماهواره و آیفون و ماشین و ... آورده است نگاهی به کتاب علل تزلزل فرهنگ غرب از استاد اصغر طاهر زاده بندازید. به امید ظهور منجی. "اللهم عجل لولیک الفرج و اجعلنی من المستشهدین بین یدیه"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
تو ايران قيمت ندارم اما فكر نكنم بالاي 10 تومن بدن . آدم بره چين بفروشه
این خبر خیلی قدیمیه من یک سال پیش تو فیس بوک خونده بودمش
از خواندن این خبر واقعا متاسفم
فقر مادی و فرهنگی چه کار با انسان که نمیکند.
نگران نباشید دو روز دیگه تو ایران هم اینطوری میشه!! الان باید برای یک گوشی هوشمند معمولی بالای یک تومان پول داد!! قیمتها ظرف یک ماه دو برابر شد! و همه هم مدعی هستند که با دلار 2 تومان وارد میکنند!! احتمالا باید تا چند وقت دیگه بانکها برای خرید گوشی وام بدهند!!!
35 سال دارم ومتاهل داراي دوبچه آهي هم در بساط ندارم من ورشكسته شده ام به عالم و آدم بدهكارم مخصوصا قسط بانكهام عقب افتاده نزديك به 35 ميليون تومان بدهي دارم شب و روز ندارم اگر اندك ايماني راكه دارم نداشتم خودكشي ميكردم ولي اگر كليه قيمتش اينقدر هستش ميفروشم
کافیه توی سطح همین شهر تهران آگهی هایی رو ببینیند اون موقع میفهمین که شاید اون نوجون چینی فقط واسه خرید یک دستگاه گوشی اینکارو کرده ولی از اون غم انگیز تر اینه که توی کشور ما بعضی ها مشکلات حادی برای ادامه زندگی دارن و اینکارو هم میکنن و بهتر که بدونین این دلال ها و پزشکا توی کشور ما هم هست بت این تفاوت که سوگند یک پزشک چینی در چهار چوب عقاید کمونیستی یا هر چیز دیگه غیر اسلام ادا شده ولی توی مملکت ما این سوگند ها و این تعهدات اخلاقی در چهار چوب اسلام ادا میشه و...
چه قدر بروز هستید . چشم نخورید انشاالله . این خبر که مربوط به دو سه سال پیش است .
بخندیم یا گریه کنیم ؟!!
شما 1 درو دیوارهای تهران رو نگاه کنید ! توی ایستگاه های اتوبوس و ... ببینید چند تا برگه چسبونده شده که فروش کلیه و ... ! اکثرا هم جوون هستن
مادیات بشر رو از بین خواهد برد.
قدیمی نست یاهو هم هم روز نوشته بود
اگه قیمت اینه منم فروشنده هستم
به نظر من هم مطلب عجيبي نيست در خود تهران ما حدود 15 سال پيش يك نوجوان شهرستاني يكي از كليه هاش را فروخت تا يك گوشي و يك سيم كارت بگيرد و به اصطلاح موبايل دار شود.
بنده هم در ايران شنيدم كه يه زن مرشو مجبور كرد براي چشم هم چشمي كليه اش رو بفروه بعد پرايد بخرند
واقعا به عقل ايشان بايد شك كرد.آيا نقص عضو ارزش اين دو وسيله را دارد؟
با بقیه پولش خونه خریده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی