بازدید 61376

ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

احضار سفیر ایران درست هنگامی رخ داده که ایران اعلام کرده است، دیگر نمی‌خواهد مذاکرات این کشور با کشورهای غربی در استانبول برگزار شود.
کد خبر: ۲۳۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۴ 05 April 2012
ترکیه سفیر ایران در این کشور را به وزارت خارجه این کشور فراخواند.

به گزارش «تابناک»، وزارت خارجه ترکیه، روز چهارشنبه سفیر ایران در این کشور را به دلیل اظهارات مقامات ارشد ایرانی در نکوهش کنفرانس بین‌المللی مخالفان حکومت سوریه در استانبول، احضار کرده است.

بر پایه این گزارش، این رخداد درست هنگامی روی داد که ایران اعلام کرد، دیگر نمی‌خواهد مذاکرات این کشور با غرب در استانبول برگزار شود؛ افزون بر این، علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، هم انتقادات شدیدی را علیه کنفرانس مخالفان سوریه که در استانبول برگزار شد، وارد کرده است.

داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه بدون اینکه نامی از علی لاریجانی ببرد، در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که سفیر ایران را فراخوانده است تا درباره اظهارات مقام‌های ایرانی از وی توضیح بخواهند. رئیس مجلس ایران، «کنفرانس دوستان سوریه» را که در استانبول ترکیه برگزار شده بود، اجلاس کشورهای رشوه‌دهنده به اسرائیل نامیده بود.

علی لاریجانی در نخستین جلسه مجلس شورای اسلامی در سال جدید به برگزاری نشست «کنفرانس دوستان سوریه» واکنش نشان داد، اتفاقی که شب گذشته با واکنش دستگاه دیپلماسی ترکیه همراه بود.


وزیر خارجه ترکیه همچنین اعلام کرد که این مسأله را با صالحی، وزیر خارجه ایران هم در میان گذاشته و صالحی در این باره گفته است که این موضع (انتقاد علی لاریجانی از کنفرانس مخالفان سوریه) موضع سیاست خارجی ایران نیست.

ذکر این مهم لازم است، از هنگامی که مقامات ایرانی اعلام کرده‌اند، تمایلی ندارند که مذاکرات هسته ای ایران و غرب در ترکیه برگزار شود، مقامات ترک نیز به دنبال بهانه ای برای اعمال فشار به ایران برآمده‌اند.

اما نکته مهمتر این که وزیر خارجه ایران گفته است، اظهارات رئیس مجلس ایران، موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی نیست. به فرض پذیرش این سخن، پسندیده است آقای صالحی، اکنون بفرمایند موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی ایران درباره این کنفرانس چیست؟

افکار عمومی مشتاقانه منتظر شنیدن موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی درباره این کنفرانس است.

علی اکبر صالحی در گفتگو با داوود اغلو، مواضع لاریجانی را مواضع رسمی سیاست خارجی ایران ندانست. 



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۲۹
انتشار یافته: ۱۴۹
ازاون طرف اردوغان با رهبری ملاقات میکنه ازطرف دیگه نقشه براندازی سوریه رو میکشه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
و از اون طرف تر! اینکه برای خوش خدمتی به امریکا خرید نفت از ایران رو کاهش میده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
تركيه شاخ در آورده بايد شاخش شكسته شود!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
مگه هرکی با رهبری دیدار کنه مومن میشه ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چه ربطی داره خب؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
به تو چه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ملاقات به دلیل این بود که امیدی به هدایت آقای اردوغان وجود داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چه ربطی داره؟ ها؟ اونا به ایران تعهدی درباره چیزی ندادند.
ما اهل جنگ نیستیم
پاسخ ها
میرزا رضای تبریزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ببخشید ها آقا میرناصر بوذری!!!!!!! لطفاً منظورتان از ما را مشخص کنید. اطمیناناً منظورتان شما و خانواده محترمتان هستید. و الا اگر منظورتان مردم شهید پرور و مجاهد ایران هست باید بدانید درست برعکس ما امت حزب الله اهل جنگ با دشمنان اسلام و ولایت هستیم. تابناک خداوکیلی این نظرمو چاپ نکنی خیانت کردی. نمی خوام اون هزار و دویست و خورده ای نظر رو که دادم چاپ کنی ولی خداوکیلی جون مادرت این نظرو بذار تا این آقا سید بزرگوار بدونن که امت حزب الله نظر اون رو ندارن.
حسین
| Netherlands |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
""ما اهل جنگ نیستیم ""
ما بمعنی کسانی که هشت سال با شمشیر و خون و صبر و استفامت (استفامت در آنسالها مشکلتر از تفدیم خون بود) بر دشمن پیروز شدن هنوز هم اهل جنگ هستند و تعدادشان انشالله بیشتر شده ، اما جنگ فوانین و فوت و فن خودش رادارد.
ما نباید گوش برادر اردکان را زیادی بکشیم که بجای بیدار شدن به آغوش بی صبر دشمن بپیوندد.
فراموش نکنیم که رهبر دستور آرامش در سه قوه را صادر فرمودهاند.
با آرزوی پیروزی اسلام و مسلمین
حسین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
الان چه ربطی داشت؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
الله اکبر!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چیه ترسیدی داداش؟
سیاست قهرمحورانه (کودکانه) یا اندیش مندانه (بزرگ منشانه)

ترکیه اعلام کرده مهم برگزاری مذاکره می باشد نه مکان آن و حاضریم هرگونه کمکی را برای برگزاری این مذاکرات انجام بدیم!!!

واکنش ترکیه در قبال موضع گیری ایران شبیه رفتار برادری بزرگ در قبال بهانه تراشی برادر کوچکتره!!!

ایران در شناخت جریانات سیاسی و اهدافشون شاید مشکلی نداشته باشه ولی در اتخاذ تصمیم و موضع گیری واقغا مشکل داره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
این برادر بزرگتر و مهربان و دلسوز، چرا سفیر ایران را فراخوانده است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
همین مونده که ترکیه نقش برادر بزرگتر رو بازی کنه !
ترکیه اندازه این حرفا نیست! این لبیاس براش خیلی بزرگره ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
گمان کنم شما هیچ ا سیاست نمی دونید. حتی کوچکترین کلمه در مناسبات کشورها موثر است چه رسد به محل مذاکرات!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چقدر ساده اندیشانهاست این اظهارات. تمام کشورها برای فعال بودن در عرصه بین الملل و اثر گذاری برای بهره برداری تمام تلاش خود را انجام میدهند همین ترکیه چرا برگذارکننده کنفرانس ضد سوریه شده؟ چرا قطر برگذارکننده مذاکرات بین طالبان و آمریکا شده؟ چرا عراق برگذارکننده کنفرانس سران عرب شده و عربستان بخاطر محل برگذاری در پائین ترین سطح در آن شرکت کرده؟ و چرا های دیگر متاسفانه این تحلیل های کودکانه نتیجه گیری های کودکانه هم به دنبال دارد. امروز ترکیه میکوشد که قطب سیاسی و اندیشه ای منطقه شود و برای آن هیچ محدودیت اخلاقی نیز قائل نیست. گویا فراموش کرده اید که همین چند روز پیش ترکیه واردات نفت خود از ایران را به درخواست آمریکا کاهش داد یا برای ارزان خریدن گاز ایران و باج خواهی چه بازی سیاسی را راه انداخت. متاسفانه ما فقط نوک دماغمان را برای تحلیل میبینیم و اثر حرف ها و عملکرد ها را نمی بینیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ببخشيد شما؟!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ترکیه تنها بدنبال منافع خودش است نه مصالح ایران متاسفم که شما چشم خودرا بر سودجویی ترکیه بسته و صیانت از منافع ملی را بهانه تراشی کودک%
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
واکنش ترکیه در قبال موضع گیری ایران شبیه رفتار غضنفره وقتی می خواد تو تشت آب شنا کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
خجالت نميكشي ميگي برادري بزرگ در قبال برادر كوچك؟اصلاً تركيه در اين قد و اندازه ها ميگنجه كه برادر بزرگتر باشه؟نه قدمت و تاريخ نه تمدن و فرهنگ و نه هيچ چيز ديگشون در اين اندازه است؟تابناك خواهش مي كنم اين و بنويسيد چون بدجوري حرص آدم رو در مي آرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
واقعا طرز تفکر خودت لایق واژه کودکانه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
عجب، تركيه برادر بزرگتره!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
یا سیاست پرفسورمآبانه (... منشانه) که آقای ناشناس آن را برای ما مشخص کردند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
چای تاسف هست که ترکیه را برادر بزرگتر می دانید در حالی که ترکیه خود ایران را بزرگتر می بیند
از تلاش های شما دست اندر کاران سایت تابناک ممنونم
در این مسئله ی مکان گفتگوهای هسته ایی نقش مهمی ایفا کردید
خدا خیرتان دهاد
این ترکیه تکلیفش با خودشم معلوم نیست، هر طرف باد بیاد همون وری میشه! بابا خدا پدر روسیه رو بیامرزه دیگه تا این حد دو رو نیست! یعنی رو ی روسیه رو برده ها...
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
oخواب دیدی خیرت باشه.
آقا ترکیه فقط دراین میان ازآب گل آلود دنبال منافع است ومغز متفکر یعنی داود اوغلو عامل اسراییل است وفقط اسم اسلامگرایی را یدک میکشند تا کشورهای ساده لوح را بچاپند.
بارها مواضع دوگانه ترکیه تجربه شده چرا وزارت خارجه موضع قاطعانه ای را در پیش نمی گیره؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
داداش من مگه قراره با همه جهان دشمنی کنیم؟؟؟
ما هم منتظریم تا آقای وزیر خارجه موضع رسمیشان را بگیرند.
اما موضع ملت ایران هم موضع آقای لاریجانی است
این کنفرانس محل اجتماع دوستان لایه اول و دوم و سوم اسرائیل بود.
نفاق ترکیه خیلی مشمئز کننده شده
ما اگر این برادر بزرگ را نخواهیم چه کسی را باید ببینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
برادر بزرگ؟!
علیرضا
| - |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ترکیه کوچکتر از آن است که برادر بزرگ ایران باشد ، ایران بابای همه ی کشورهای اسلامی است.!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
افغانستان رو . کشور دوست و برادر!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
برادر بزرگ يعني چه اينها نوچه هاي ايران هم حساب نمي شوند بماند كه به خاطر ندانم كاري بعضي ها ايران قدرت و غرور سابق را در منطقه ندارد
چرا در اعلام نظراتمان به كشور تركيه قاطعانه برخورد نمي‌كنيم؟ كاري تا كنون تركيه در مقابل ايران انجام داده. هر وقت انسان از انجام كاري اطمينان داره پس چرا بايد پاهاش بلرزه؟!
اگر بيگانگان اتحاد بين ملت و سران نظام را ببينند و بشنوند خيلي بهتر است.
بهتر بود وزير خارجه بگويد كه موضوع را بررسي مي كنيم. نه اينكه آنرا نفي كند.
يك سرباز آمريكايي جلو چشم همه ي دنيا در افغانستان كلي آدم مي كشد بعد مسئولينشان خيلي ساده مي گويند " موضوع را بررسي مي كنيم " .
حال رئيس مجلس ما جمله كاملا" درست و به حقي مي گويد بعد وزير خارجه مي گويد اين جمله موضع ايران نيست !!!! َ
به نظر می رسد که هیچ کس به جز وزارت امور خارجه حق اظهار نظر در خصوص سیاست های خارجی دولت را نباید داشته باشد
افکار عمومی مشتاقانه منتظر شنیدن موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی درباره کنفرانس مذکور است
ترکیه درتمامی مراودات بین المللی به فکر سود خودش است وزیاد به فکر همسایه ودین وآیین نیست!!
متوجه منافقین درئنی و برونی باشد
اقدام کاملان بجایی بود ..
اگه ترکیه میزبان مزاکرات میشود فردا مدعی رهبری جهان اسلام بود کشوری که سیاستمدارانش به اصول اولیه اسلام پایبند نیستند
داره میسوزه اردوغان...آخی
لاریجانی نباید در مساله ای که ربطی به او ندارد اظهار نظر بیجا نماید...
با سلام
آقای لاریجانی اگر صاحب نظر هستند بهتر است بجای اینکه دخالت در امور دیگر بکند . فکری درباره اجرای مصوبات مجلس خود انجام دهند .
ترکیه نقش مهمی را در منطقه بازی میکنه و اسراییل را با سیاستهای درست خود بزانو در اورده بدون اینکه دایم شعار بده ومنافع خود را بخطر بیاندازد
سلام
خدایی این جمله ها باحال نیست:!"اما نکته مهمتر این که وزیر خارجه ایران گفته است، اظهارات رئیس مجلس ایران، موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی نیست. به فرض پذیرش این سخن، پسندیده است آقای صالحی، اکنون بفرمایند موضع رسمی دستگاه سیاست خارجی ایران درباره این کنفرانس چیست؟"
اما نکته مهم تر اینه که خودتون هم می دونید و می خندید که چه شاهکاری کردین.
برگزاری مذاکرات در استانبول درست بود.
پیروزی خوبی بود بهتون تبریک میگم.
وقتی اونا علیه ما کاری می کنند ما کاری نمی کنیم و دست روی دست می گذاریم و وقتی ما کاری که مربوط به خودمان است و حد اقل ارتباط با اونا دارد را انجام می دهیم اونا سفیر احضار می کنند.
تفاوت سیاست خارجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
کوته اندیش چیکار میتونیم بکنیم ؟
سفیرشو تو تهران اعدام کنیم ؟
انکارارو بمب باران کنیم ؟ (البته که جت جنگی نداریم همون موشک باران منظورمه )
میخوای لشکر کشی کنیم بهشون ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
همانگونه كه در اعلام تصميم هاي داخلي با مردم رودربايستي داريم از اعلام مواضع بر حق خود نيز با كشورهاي همسايه خجالت مي كشيم.
مطمئنا موضع اقای لاریجانی موضع شماست و موضع قاطبه مردم ایران نمی باشد بهتر است موضع مردم ایران را بوسیله نظر خواهی در سایتتان روشن می کردید البته اگر جرئت انرا دارید
به نظر من قطع رابطه و داشتن این سیاست بهترین کا است اما این که خود به دیگران بهانه بدهیم که آنها شروع به قطع رابطه و تنظیم ارتباطات به نفع خودشان با ما بکنند بدترین کار است دولت داشت ارتباط خودش را با ترکیه کاهش می داد و ارتباطات را بر اساس منافع بیشتر ما و ضرر بیشتر آنها تنظیم می کرد اما حالا آنها با بهانه ای که گرفته اند ماجرا را برعکس می کنند از این بگذریم که ما وقتی روابطمان را با یک کشور مسلمان لائیک قطع بکنیم مسلمانان به بی نیازی و قدرتمندی ما پی می برند و در تفکرات و انقلاب های منطقه تاثیر بسزایی خواهد داشت اما اگر ادامه بدهیم تاثیرمان محدود و اگر بهانه بدهیم که اینگونه آنها روابط را قطع کنند حتی تفکر موجود به گونه ای می چرخد که ما به آنها نیازمندیم و آنها ارتباطشان را قطع کرده اند بنابراین تاثیری کاملا" منفی می گذارد و می تواند انقلاب ها را کم رنگ کند
ما نباید از مواضع اصولی وانقلابی خود عقب بنشینیم آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند تا چه رسد به دیگران.
تركيه تو سياست خارجي اش قوي است و مثل ما عمل نميكنه در جهت منافع ملت خود كار ميكنه اين چرخش هم در همين راستا است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آخه مگه ترکیه باید در جهت منافع شما عمل کنه؟؟مگه ترکیه نبود که در سازمان ملل به تحریم ایران رای منفی داد؟ مگه لبنان نبود که رای مثبت داد؟ شما مشکلتون با ترک هاست نه ترکیه!!
از کی ترکیه بخودش اجازه داده برادر بزرگتره باشه. شاید ما کاری کردیم که اون همچون احساسی پیدا کرده!
تركيه هيچگاه دوست و برادر ما بنوده مثل روسيه. طبعا هر كشوري دنبال منافع ملي خودش است اما اين دو كشور بد سياستي در ارتباط با ما در طول تاريخ راه انداختند از يك طرف داعيه دوستي داشته اند و از طرف ديگر در زمان هر بحراني ستون پنجم دشمنان بوده اند
آقای لاریجانی چه حقی دارند که در مسائل خارجی دخالت می کنند ؟!
و اگه حقی هم داره پس چرا حرفشون رو بی اهمیت نشون می دهند؟!!
هر چند همه ما میدونیم که موضع رسمی دولت ایران همان نظر آقای لاریجانی است پس دیگه این همه طفره رفتن ها برای چیست ؟!!!!!
دیگه وقتشه یکم فکر کنیم شاید یه ذره هم راست میگن ها نه؟
ایران تو موضع قدرته-سوریه هم همینطور
ولی آینده هم همینو میگه؟
ما این همه کنفرانس ضد کشورهای عربی و دیگران می گذاریم کسی چیزی می گوید؟ حالا ترکیه حق داشته کنفرانسی برگزار کند به ما چه؟
ترکیه بیجا کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
تابناک این کامنت های احمقانه نشون دهنده شخصیت تابناکه؟!! کامنت های منطقی رو حذف می کنی ولی کامنت های اراذل و اوباش رو می زاری!!
بهتر نیست سران سه قوه در سیاست خارجی ایران یه کمی هماهنگتر عمل کنند؟
مرگ بر ترکیه
انتظار میرود ترکیه برای عقب نماندن از آمریکا کمک بگیرد تا فشار برای برگزاری مذاکرات در ترکیه انجام شود. آمریکا تمایل بسیاری برای مطرح کردن ترکیه به عنوان کشور تاثیر گذار بر سیاست منطقه مطرح شود تا در آینده برای مذاکرات به اصطلاح صلح با اسرائیل از این کشور بهره برداری کند. ترکیه کشوری است که با اسرائیل روابط دیپلماتیک و اقتصادی گسترده ای دارد.
کاش مسئولین نظام یک کمی نظرات شون رو با هم هماهنگ می کردن
میگم اینهمه قطع ارتباط که هی ÷یش میاد و شما هم خوشتون میاد-آخرش ارتباط بین خودمون هم قطع میشه ها
ایران در مقابل ترکیه همیشه دست بالا داره
اگر دولت از مردم بخواد یکسال به ترکیه سفر نکنن و جنس ترک رو در ایران ممنوع فروش کنه و اگه اتفاق نیافتاد اجبار به کار ببره
اون موقع ببینم چه اتفاقی برای صنعت نساجی و جهانگردی ترکیه و درامدش رخ خواهد داد
ایران تا کی میخواد به این جلادها و خون خوارها فرجه بده تا کی تحقیر ایرانی از بدو ورود به کشورهای قلدر بی قدرت؟ چرا ایران از قدرتش استفاده نکنه
بابا ۸ سال جنگ با دنیا دیگه چه سندی بهتر برای به رخ کشیدن قدرت ایران با دستان خالیه؟
چرا به قدرت ملت ایران تکیه نکنیم؟
ایران در مقابل ترکیه همیشه دست بالا داره
اگر دولت از مردم بخواد یکسال به ترکیه سفر نکنن و جنس ترک رو در ایران ممنوع فروش کنه و اگه اتفاق نیافتاد اجبار به کار ببره
اون موقع ببینم چه اتفاقی برای صنعت نساجی و جهانگردی ترکیه و درامدش رخ خواهد داد
ایران تا کی میخواد به این جلادها و خون خوارها فرجه بده تا کی تحقیر ایرانی از بدو ورود به کشورهای قلدر بی قدرت؟ چرا ایران از قدرتش استفاده نکنه
بابا ۸ سال جنگ با دنیا دیگه چه سندی بهتر برای به رخ کشیدن قدرت ایران با دستان خالیه؟
چرا به قدرت ملت ایران تکیه نکنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ترکیه پوشاک آشغالشو می ده ایران. اگه نشه می ده به افغانستان ها؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
برادر من اون موقع ها رو یادت نمیاد که این حرفو میزنی همون موقع که اف 14 های ایرانی بلند میشدن وجنگده های عراقی قبل از دیدنشون فرار میکردن! همچین هم دست خالی نبودیما. . . .!!!!
برنامه ريزي ملاقات چند نفر با رهبري به نظر بنده وقتي تبعيتي از فرمايشت رهبري ندارند اشتباه بود اينها شامل 1- الهام علي اف-2- سعد حريري-3- اردوغان و... ميباشند
ترکیه تمامی عملکردش بر اساس منافع خودشه و ساده لوحانه است که فکر کنیم دوست و برادر ما و یا سوریه است
پاسخ ها
علی از آلمان
| Italy |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
برادران بسیجی عزیز ، فرض کنیم با ترکیه هم قطع رابطه کردیم حال کدام کشور مهم را داریم؟ عراق،سوریه و فلسطین!!!!! واقعا فکر می کنید ترکیه را هم از دست بدهیم خوب است؟! ما از قبل مواضع دولت ترکیه را در قبال سوریه می دانستیم پس چرا آلان این حرفها را می زنیم؟! به نظر من موضع آقای صالحی خوب است و باید چنین شود. زیرا سیاست خارجی یک مسوول دارد و اظهار نظر برخی افراد در داخل مهم نمی باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
علی جان این افراد فکر ندارند که بخوان فکر کنند. این ها فقط افکار پان ایرانیستی و پان فارسی است که تو این سایت در برابر ترکیه و آذربایجان عقده گشایی می شه. این ها فکر می کنند. من از شما عزیزان خواهش می کنم که سفارت ترکیه و آذربایجان رو هم مثل آمریکا اشغال کنید تا ببینیم دیگه با کی می خواین ارتباط برقرار کنیم؟
دنیا فقط دوکشور دوست ...............
ما چرا بايد به خاطر اينکه ترکيه مواضع خودش را آن هم در مورد يک کشور ديگري مثل سوريه همامنگ نمي کنه اينگونه قضاوت کنيم بهرحال ماهم در مورد مواضع خودمان پافشاري مي کنيم آنها هم همينطور.
من هم با نظر پيام موافقم انها دنبال منافع خودشان هستند ما هم بايد با تدبير در اين مورد براساس اصل منافع ملي خودمان عمل كنيم.
برادر شما دولت ارمنستان است نیک نگه اش داربد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
البته افغانستان کشور دوست و برادر و همزبان و جون جونی رو فراموش کردی!
خاک بر سر تر کیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
فعلا که با این وضعیت فقط خاک بر سر تو و مردم ایران شده!!
به قول داش محمود می دونیم کجاش داره می سوزه البته باید از همه برای انتخاب این مسیر تشکر کرد مخصوصا اقا محسن اصلا چرا ما باید بریم انتالیا مذاکره کنیم آنتالیا برای از ما بهترانه ما می ریم کربلا مذاکره می کنیم کنار بیرق سرخ حسین کنار کاباره ها وکازینوهای ترکی بهتره یا کنار ارباب مان حسین قطعا روح حسینی در کالبد ونفس تیم مذاکره کننده مان دمیده می شود وچقدر زیباست که تیم مذاکره کننده قبل از عزیمت مبه محل جلسه مستقیم از حرم ابا عبد الله رهسپار محل جلسه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
بازم حرف زد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
افرین و احسنت
ما اول باید در داخل به یک اجماع نظر برسیم
آقا من مي گم با همه كشورهاي دنيا قطع رابطه كنيم و خلاص . ارتباط داشتن هوش و ذكاوت و سياست مي خواد كه ما نداريم.
ترکیه منتظر تجزیه شدن توسط دوستانش امریکا باشه.قطر وعربستان هم همینطور.من فقط برای یکسری متاسفم که پولاشون رو تو این کشورها خرج می کنن.واین کشورهای اسلامی(ترکیه وقطروعربستان و...) هستن که مانع اتحاد ومایه ی ابروریزی اسلام هستند.
این وزارت خارجه ما هم شورشو در اورده؟!!
قابل توجه علی لاریجانی که چندی پیش از سخنان شجاعانه سردار فیروزآبادی انتقاد کرده بود. دیدی ترکیه تو زرد از آب درامد.
ایران کار خوبی کرد ترکیه را انتخاب نکرد چون ترکها قابل اعتماد نیستند و انها عامل موساد هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
آخه نادون!!! ترکیه فقط محل مذاکراته بابا!! دیگه ربطی به حرف هایی که جلیلی می خواد بزنه نداره که محل مذاکرات عمله!
همه دنیا به فکر منافع مملکت و ملت شان هستند. فقط ما به فکر منافع دیگر ممالک هستیم. تاریخ پشت سرتان را بررسی نمایید ببینید ما بیشتر از کشورهای عربی ضربه خوردیم یا از کشورهای اروپایی و آمریکایی، پس از 33 سال ببینیم چند کشور دوست داریم آیا واقعاً همه کشورها بناحق هستند و فقط همین چند کشور دوست ما درست می گویند و صاحب حق هستند. در زمانی ما با طناب پوسیده سوریه به چاه می رویم که حتی کشورهای روسیه و چین هم بزودی پشت آنرا خالی می کنند چون آنها هم بدنبال منافع خودشان هستند. ساده ترین آدمها هم می دانند که سوریه تا پایان سال سقوط می کند چطور ما سرنوشت یک مملک 70 میلیونی را با آن گره می زنیم.
از قدیم گفته اند دشمن دانا بهتر از دوست نادان است.
ترکیه آلان عضو پیمان ناتو هست و خارج از منافع غربیها عمل نمی کند ما هم باید بر اساس منافع مشترک با این دولت پیش برویم و به هیچ وجه به آنها باج ندهیم.
فعلا در وضعیتی نیستیم که بخواهیم روابطمان را با ترکیه قطع کنیم یا بدترش کنیم فعلا در این حال و هوا باید مدبرانه پیش برویم کاری نکنیم که ترکیه اجازه دهد آمریکا و اسرائیل از خاک این کشور برای حمله به ایران استفاده کنند.
بشار اسد رفتنی است وسلام.
اردوغان همون حیف نون معروفه خیلی ناراحت نباشید
اگه تعدادگردشگرامونو کم کنیم حساب کار میاد دستشون.
تركيه همان دمب اسرائيل است !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
تا دیروز که می گفتین دمب آمریکا است!!!
شما از دهن ملت مي گيرد و مي دهيد به سوريه.چرا ؟چه منافعي داريد؟؟اين همسايه تركيه را هم از دست بدهيد ديگر چيزي برايتان باقي نمي ماند.فقط بايد ريشمان را مشت كنيم وبنشينيمو دعا كنيم .
گاز را قطع کنید ترکیه سقوط میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
نه بابا همین الان از اذربایجان می خره نصف قیمت ایران اگه قطع کنید فوقش به قیمت ایران از اذربایجان می خره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
بی سواد جان! الان فقط ترکیه نفت و گاز ما رو می خره اگه قطع بشه که ما هم سقوط کردیم که.
اگر سران مملکت ما اینقدر که به فکر سوریه و لبنان بودن کمی هم به فکر مردم کشور خودشون بودن وضع مردم خیلی بهتر بود. وای از این گرونی!!! همه چیز دوبرابر شده.
مرگ بر بشار اسد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
:))))) توهم زدیا.حمص رو گرفتیم.بابا عمر هم ازاد شد.بشینی دست رو دست بذاری فردا میاییم استرالیای اشغالی رو هم ازاد میکنیم از دست انگلیسی ها
چطور ما ميتوانيم از قيام مردم بحرين حمايت وقيام مردم سوريه را نكوهش كنيم اما سياست كشور تركيه را در همين رابطه محكوم ميكنيم؟؟؟ آنجه به خود نميپسندي به ديگران هم نپسند
آخه اون ديدار چه ربطي داره به اينكه تركيه كاري رو بكنه كه ما ميخواهيم !!!
به خودمون نگاه نكن! اونا دنبال منافع ملي شون هستند. تا حالا يك دشمن داشتيم تو منطقه حالا همه منطقه شدن دشمن!
معلومه تغییرمحل مذاکرات تیری بوده که درست به هدف خورده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
مگه تغییر محل به ضرر ترکیه است........................................................؟
زنده باد ایران مرگ برکل جهان هستی این بهترین سیاست است
پاسخ ها
alpha
| Germany |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
ای بابا جهان هستی که به زمین محدود نمیشه کل کائنات جهان هستیه با اونم مشکل داری پس با خدا مشکل داری!!!!
به نظر ميرسه تابناك خيلي با تركيه مخالف است
به نظر می رسد که مقامات کشورمان باید در جمع بندی و اظهار نظر و اعلام مواضع هماهنگ و متحد عمل کنند تا بهانه ای به به دست بیگانگان ندهند .  
سفر به کربلا پر خطر است دلمان به سفر به آنتالیا خوش بود که گویا قسمت نخواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۷
بیچاره ای
اين عثماني از اولش هم قالطاق بوده و هست
من که هر چی نظر دادم چاپ نشده اینم روش ولی بازم میگم تو بازی سیاست خارجی نمیشود روی یک شعار تکیه کرد و همانطور پافشاری نمود دوستان شاید یادشان باشد اوایل انقلاب بعد از مرگ بر امریکا مرگ بر شوروی بود ولی بعد از چند سال مواضع ما در برابر روسیه که همان شوروی سابق است حتی در مواضعی قدرتمندتر عوض شد حالا به نفع ما بوده یا به ضرر ما کاری ندارم لااقل تو این قضیه تهدیدات نظامی ظاهرا از ما حمایت میکنه به چه قیمتی اون رو هم کاری ندارم ولی در کل میگم نمیشه چون از اول انقلاب ما گفتیم مرگ بر امریکا حالا هم باید همونجوری پیش بریم قضیه اون باباییه که تو کوچه خورد زمین واسه اینکه ضایع نشه سینه خیز ادامه داداصلا یه چیز دیگه ما که اینمدت طعم قطع رابطه با آمریکا رو چشیدیم حالا یه چند سال هم طعم رابطه داشتن با آمریکا رو بچشیم
كشور دوست و برادر ما ارمنستان است و كشور همنژاد ما افغانستان
راستي چند روزي است خبري از جمهوري جعلي آذربايجان نگذاشته ايد در آخر هم ميگم مرگ بر تركيه
صد رحمت به متکی
وقتیکه 5000 شرکت خصوصی در عرض سه سال در ترکیه با سرمایه های کلان از ایران رفته جواز کار میگیرند و سه هزار شخص دیگر دارند در پشت دربهای اداره کار و تجارت آن کشور با دسته های دلار قدم میزنند تا نوبتشان بشود !!! متوجه میشوید عمق فاجعه کجاست ؟!!!! و در چه راهی قدم گذاشته ایم !!!؟ دام را انداخت و صیدش را ترکیه کرد !!! مثل دوبی و قطر !!!! چند شرکت در قطر و دوبی بسته شدند و سرمایه هایشان را برگرداندند ایران ؟!!!!!!! هیچی!!!!! سر و مر گنده ایستاده اند و تازه به نفعشان هم شده چون کار چاق کنی رونق گرفته و بساط دلالی ارز و کالا و بقولی دور زدن تحریم ها شروع شده و دارند تازه جان گرفته و آمادگی بلعیدن سرمایه های غارت شده را دارند و ترکیه هم به آنها اضافه شد !!!! هیهات !!!! هیهات !!!! از این همه شعارهای پوچ و توخالی !!!! که چه دارد بر سر این ممملکت میاید و ما در عمارت طاق ایوانیم !!! و هی کامنت بگذارید و مرگ بر اتین و آن و هزار القاب بدهید !!!که کلاه را باد برد !!!!!!
به هر حال ترکیه همانند سایر کشورها ، رفتارهای سیاسی خود را بر اساس منافع ملی خود تنظیم می نماید.و این روشی متداول و معمول در دنیای سیاست جهان امروز است . ما باید حواسمان جمع باشد و به ظواهر توجه نکنیم .
سوختیم در حسرت یک وزیر امور خارجه مقتدر آقای صالحی هم که مرد اخلاق است ودوست ندارد احدی از ایشان ناراحت بشود ودل همه رو بدست بیاورد (الا خودی هارو)
هر دو مقام رسمی کشور درست عمل کرده اند
یکی حرف دل ملت را زده
دیگری به ظاهر رد کرده است.
ایران سربلند ایرانی سرفراز باد
یک مرد پیدا نمیشه این صالحی رو استیضاح کنه!!1
خسته شدیم از دستش
چرا این قدر نوکری ترکیه رو میکنه!!!!!!!!!!!!
با این پیش زمینه ی مذاکره با آمریکا که بین مسئولان عزیز بلند والای ما هست همین مونده این عثمانی برای ما تعین تکلیف کنه.
یکی حال این عثمانی ها را بگیره دلمون یک کم خنک شه!
برادران هم وطن در این مطلب که ایران در تمام مناسبات خود باید منافع ملی خودش را در نظر بگیرد که شکی نیست . مشکل ما در این مطلب است که هریک از مسئولین محترم کشور نظرات خود را مبتنی بر منافع ملی تشخیص میدهند و بیان می کنند . اگر در انتخاب مسئولین به شایستگی ها و توانمندیها و تخصص در کنار تعهد بیشتر توجه واهمیت داده شود و کمتر به باند بازی و سیاسی کاری پرداخته شود و از نخبگان استفاده گردد به طبع تشخیص ها نیز هوشمندانه تر گرفته می شود و بهای کارورزی برخی مسئولین را مردم و کشور پرداخت نخواهند کرد البته این نظر شخصی این حقیر است و برای سایر نظراتی که خواندم نیز احترام قائل هستم
بسم الله الرحمن الرحیم
سردمداران ترکیه با مساعدت های همه جانبه غرب سودای تغییر کانون توجه جهان اسلام از ایران به ترکیه را دارند . مقاله زیر تلاشی در جهت تبین این مهم است که امید است مورد استفاده قرارگیرد .
با تقدیم احترام
قربانعلی سامعی
عنوان :
ترکیه ، آمریکا و راهبرد تغییرکانون توجه جهان اسلام
ایران اسلامی به عنوان کانون توجه و مرجعیت جهان اسلام و مستضعفان جهان با توطئه های همیشگی استکبار روبرو بوده است . برخی وقایع اخیر گویای طراحی توطئه ای جهت تضعیف مرجعیت ایران درتحولات جهان اسلام وتغییر آن به کشور ترکیه است . اتخاذ تدابیرلازم جهت مقابله با این روند ضرورتی است که خسارت های جبران ناپذیر آن انکار ناپذیر است .

نگاهی به گذشته

1 ـ پایان جنگ جهانی اول ، تجربه امپراطوری عثمانی ، ظهور آتاتورک درترکیه را می توان به عنوان اقدامی در جهت لائیسیته کردن کشورهای اسلامی با الگوی ترکیه ازسوی استکبار قلمداد نمود .

2- تبعیت رضاخان و پادشاه افغانستان از الگوی آتاتورگ و تلاش آنان جهت رفع مظاهر دین از حکومت و زندگی مردم را می توان از نشانه های بارز آن توطئه قلمداد نمود .

3- دلبستگی مردم مسلمان به اسلام و ارزش های اسلامی در کشورهای اسلامی مانع از پذیرش توطئه طراحی شده استکبار و رویه در پیش گرفته از سوی آتاتورگ گردید .

4- پیروزی انقلاب اسلامی و موج بیداری و احیاء اسلام ، توجه ملل مسلمان ومستضعف به ایران به عنوان ام القری کشورهای اسلامی را سبب شد ،

5- استکبار در جهت مقابله با این روند وتغییر کانون توجه ملل اسلامی ، راهبرد مطرح نمودن عربستان به عنوان محور جهان اسلام را در دستور کار قرارداد .

6- شیوه حکومت ، مناسبات داخلی ، قوانین و وضعیت موجود در عربستان و ظهور جریان های مثل القاعده ، طالبان ، سلفی گری ورخ دادهای غیر قابل باور درحوزه جهان اسلام وجهان موجب انزجار عمومی وعدم پذیرش عربستان به عنوان مرجع جهان اسلام گردید .

توضیح

هرچند باید اذعان داشت عربستان با تزریق دلارهای نفتی تا حدودی در جهت جلب توجه ملل مسلمان به موفقیت های دست یافته است .

7 ـ تأثیر موج احیاء اسلام متاثر از انقلاب اسلامی در جهان بر ترکیه و روی گردانی مردم آن از آئین لائیک و عدم پذیرش ترکیه از سوی اتحادیه اروپا به عنوان عضو ظهور اسلام گرایان در عرصه سیاست ترکیه رقم زد .

8 ـ حضور فعالانه ترکیه در رخ دادهای جهان اسلام که غزه اوج آن محسوب می گردد و ترک کنفرانس توسط « اردوغان » سبب مقبولیت بیش از پیش ترکیه در بین کشورهای مسلمان گردید .

9 ـ اوباما در طی حضور خود در ترکیه سخنانی را مطرح می نماید که می توان آن را برنامه ریزی وی در راستای تغییر نگاه جهان اسلام از ایران اسلامی به عنوان ام القری و کانون توجه کشورهای اسلامی به ترکیه قلمداد نمود .

دیدار اوباما از ترکیه

رئیس جمهوري آمریکا درپایان سفر یک هفته ای خود به اروپا وارد ترکیه شد. در پایان این دیدار دو طرف در کنفرانس خبري مشترک مطالبی را بیان نمودند که بیانگر توجه ، تمایل و تلاش مشترک آنان درجهت محور قرارگرفتن ترکیه درجهان اسلام می باشد .

نکات کلیدی سخنان اوباما

- حدود يک هفته است که سفر من اغاز شده است و قصد دارم در اخرين گام از سفر خود در انکارا مطالب خاصي را بيان کنم.

- مطلبي که مي خواهم بيان کنم به اهميت ترکيه نه تنها براي امريکا بلکه براي همه جهان مربوط مي شود.

- ترکيه کشوري است که از ان به عنوان محل تلاقي غرب و شرق ياد مي شود ، کشوري با ميراث تاريخي و فرهنگي بسيار غني و سرزميني که سنت هاي باستاني و قديمي با شيوه هاي نوين زندگي در هم اميخته است.

- ترکيه کشوري است با نظام حکومتي مردم سالار که به حقوق بشر و حاکميت قانون احترام مي گذارد و تلاش مي کند تا ساختار اقتصادي خود را نوسازي کند.

- ترکيه از جمله کشورهاي عضو ناتو است و اکثر جمعيت اين کشور را مسلمانان تشکيل مي دهند و به علت برخورداري از اين ويژگي ها از شناخت خوبي در باره انبوهي از چالش هاي راهبردي و محلي که ما با انها روبرو هستيم برخوردار است .

- در ديدار و گفتگو با رئيس جمهوري و نخست وزير ترکيه ديدگاه هاي راهبردي خود را با انها در ميان گذاشتم و در باره چگونگي گام هايي که بايد در اينده برداريم ديدگاههاي مشابهي بين دو طرف وجود دارد.

- کمک هاي ترکيه به نيروهاي اعزامي ناتو به افغانستان مي تواند بسيار مفيد واقع شود.

- در باره تحولات و پيشرفت هايي که در عراق شاهد بوده ايم بحث و تبادل نظر شد و در باره چگونگي بهبود هر چه بيشتر اوضاع در عراق در استانه اغاز خروج نيروهاي امريکائي از اين کشور گفتگوهايي بعمل امد.

- وي گفت در باره چگونگي دستيابي به صلح در خاورميانه نيز گفتگوهاي بين دو طرف صورت گرفت.

- نياز به ديدگاه مشترک در باره کاهش خطر گسترش سلاح هاي هسته اي نيز با مقام هاي ترکيه به تبادل نظر پرداختم.

البته اين موضوع صرفا به اين منطقه محدود نبوده بلکه دامنه بحث تلاش در باره کاهش خطر هسته اي در جهان را نيز در بر گرفت.

- درديدار با رهبران ترکيه در باره خطر تروريسم نيز گفتگوهائي صورت گرفت و من به دولت ترکيه اطمينان دادم که از تلاش هاي اين کشور براي مقابله با تهديد هاي تروريستي که با انها روبرست حمايت خواهيم کرد.

- در مجموع ديدار و گفتگوهاي ما بسيار سازنده بود و اطمينان دارم که در اينده نه نتها مناسبات دو جانبه ما گسترش خواهد يافت بلکه مي توانيم به راهبرد و رويکردي مشترک براي کاستن از اختلافات و شکاف موجود بين جهان اسلام و غرب دست يابيم.

نکات کلیدی سخنان عبدالله گل

- ما از اين که باراک اوباما پس از دستيابي به سمت رياست جمهوري امريکا به ترکيه در بخشي از نخستين سفر خارجي اش سفر کرده است ، خشنود هستيم و مردم ترکيه از اين موضوع بسيار خوشحالند.

- اين فرصت پيش امد که با رئيس جمهور امريکا ابعاد استراتژيک ميان دو کشور را مرور کنيم .

- امريکا توجه خاصي به شماري از مسائل مهم در سراسر جهان دارد و امريکا بعنوان ابرقدرت بايد چنين توجهي داشته باشد و از سوي ديگر ترکيه کشور مهمي در منطقه است و ترکيه نيز توجه خاصي به مسائل جهاني دارد.

- اگر فهرست جداگانه از مسائل مورد علاقه دو کشور در جهان تهيه شود ، متوجه مي شويم که ترکيه و امريکا در اين فهرستها شباهت زيادي دارند.

- رئيس جمهور ترکيه گفت بايد با خوشحالي بگويم که ترکيه و امريکا درک دو جانبه خوبي از يکديگر دارند و با براي همکاري با يکديگر نيز تلاش مي کنند.

- مبارزه با تروريسم مسئله اي مهم براي دو کشور است و همکاري ما دراين خصوص گسترش يافته است و از مناطقي مانند افغانستان گرفته تا منطقه قفقاز ،بالکان و خاورميانه دو طرف همکاري زيادي دارند و مصمم به ادامه اين همکاري هستيم.

- رئيس جمهور امريکا تمايل زيادي براي همکاري ميان ترکيه و اتحاديه اروپا نشان داده و ما از ان تقدير مي کنيم .

تاملی بر موارد مطرح شده

1 ـ اوباما دراین سفر دیداری با دانشجویان ترکیه نیز داشت که به هنگام سخنرانی و پرسش و پاسخ با دانشجویان ترکیه توجه خود به نماز اول وقت آنان با نگاه نمودن مکرر به ساعت ابراز می داشت .

2- مطالب بیان شده توسط اوباما درخصوص اهميت ترکيه براي همه جهان ، نام بردن از ترکیه به عنوان محل تلاقي غرب و شرق ، برخورداری از ميراث تاريخي و فرهنگي بسيار غني ، درآمیختن سنت هاي باستاني و قديمي با شيوه هاي نوين زندگي ، نظام حکومتي مردم سالار ، مقید به حقوق بشر و حاکميت قانون ، عضو ناتو ، دارای اکثریت مسلمان ، برخوردار از شناخت خوب درخصوص چالش هاي راهبردي و محلي و ... گویای نگرش وی درجهت ارتقاء جایگاه ترکیه درجهان اسلام است .

3- با توجه به استراتژی اوباما در برخورد با ایران که به اذعان همه اندیشمندان بر بهره گیری از قدرت هوشمند بنا گذارده شده ، اقدام اوباما در خصوص تغییر توجه میان اسلام از ایران به ترکیه را باید در راستای تهدید هوشمند بر علیه ایران اسلامی مورد توجه و دقت نظر مضاعف قرار داد .

4- فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خنثی نمودن روح استکبار ستیزی وتعبیر نمودن از آن به عنوان یک تهدید را می توان ازدو جنبه مورد ارزیابی قرارداد ، که یک بعد آن می تواند ناظر به توطئه جدید آمریکا درراستای تغییر نگاه جهان اسلام از ایران اسلامی به ترکیه قلمداد نمود .

5- نظر به حضور اکثریت اهل تسنن در جهان اسلام ، محدود بودن شمار شیعیان ، روند رو به رشد جهان اسلام به سمت احیاء ارزش های دینی در پرتو روشنفکری مانوس با سکولاریسم ، راهبرد جدید آمریکا ، خطری است که هوشیاری ، توجه و برنامه ریزی مناسب جهت مقابله گوشزد می نماید .

پیشنهاد

1- توجه ویژه نسبت به رصد مداوم راهبرد جدید آمریکا درخصوص طرح وتثبیت ترکیه به عنوان کانون توجه کشورهای اسلامی

2- پذیرش موفقیت نسبی ترکیه در طراحی و اجراء راهبردهای مد نظر ، جهت محور قرار گرفتن در جهان اسلام

3- برنامه ریزی و تلاش در جهت حفظ محوریت جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام

4- در پیش گرفتن رویه تعامل ، همکاری ، همراهی با کشورهای اسلامی بر مبنای مشترکات موجود

5- گسترش ارتباطات و تعاملات با ترکیه درحوزه های سیاسی ، اقتصادی ، نظامی ، امنیتی برمبنای منافع ، اهداف ، آرمان ها ،آسیب ها و تهدیدات مشترک

6- فعال نمودن دیپلماسی عمومی ایران درسطح جهان اسلام و خصوصا ترکیه

7- شناسایی و برقراری ارتباط با دولت مردان ، نخبگان وشخصیت های ترکیه با هدف تاثیر گذاری مثبت برآنان و جلوگیری از اتخاذ رویکردهای مقابله جویانه با جمهوری اسلامی
شما فارسها باید یه جایی در مریخ برای زندگی پیدا کنید چون نمی توانید با هیچ کس رابطه داشته باشید
مهم ملت ایران ترکیه فکر میکنه کی تونه نقش ابرقدرت در منطقه بازی کنه که محال.
مرگ برتركيه.گازراقطع كنيد.اقاي لاريجاني درست گفته وماحمايت ميكنيم.وزارت خارجه سريعا موضع رسمي رااعلام كندوازاظهارات اقاي لاريجاني حمايت كند
يک نگاهي هم بياندازيد به عکس دو نفري که پشت سر رئيس مجلس در جلسه علني دارند کشتي مي گيرند.
ما تابستان می خواهیم بریم آنتالیا، لطفاً جو را خراب نکنید!
اگر این ترکیه هم نبود مجبور بودیم همش برای تفریح برویم دبی که با اون وضعیت افتضاح از ما استقبال کنند.
بد نیست ما هم چریکهای پ ک ک رو در داخل خاک خودمون کنار مرز ترکیه اسکان بدیم و مسلح کنیم و کنفرانس دوستان کردستان راه بیندازیم و ارتش کردستان آزاد رو تجهیز کنیم. چند تا لشگر مجهز ارتش و سپاه رو هم پشت سرشون بذاریم که ترکها حوس نکنند بیان اینطرف مرز. کار دیگه ای که میشه کرد اینه که قسمت یونانی قبرس رو تحریک و مسلح کنیم تا با ارتش ترکیه درگیر بشن. بعد هم اگه اعترا کردند سفیرشون رو احظار میکنیم و متهمشون میکنیم به بی منطقی و جنگ افروزی و نقض حقوق بشر!
با سلام- تقریبا تمام کامنها را خواندم. یک مسئله را فراموش نکنیم و آن اینکه ترکیه حاضر دست به هر خفتی بزنه تا عضو اتخادیه اروپا بشه. دراین چند سال گذشته هم تلاشهایش به نتیجه نرسیده،منتها اینقدر کم عقل هستند که از تحقیر شدنشان توسط غرب و آمریکا و موفق نشدن در عضویت اتحادیه اروپا درس عبرت نمی گیرند.شما مطمئن باشید آینده بدی در انتظار این دولت دو پهلوی ترکیه است ،اگر غیر از این باشد(استغفرالله) باید به وعده های الهی شک کرد.دیدار با رهبر معظم انقلاب هم برای تذکر و یادآوری دولت ترکیه بود که اگر نصایح پیامبر گونه آقا را از یاد ببرند همانا و به واقعیت تبدیل شدن وعده اهی همانا. صبر کنید خواهید دید.
همه كشورهاي دنيا بد هستند به جز ايران .سوريه.ونزوئلا و حزب الله لبنان!!!!
صالحی بی ربط این دری وری ها چی بوده گفته؟
استیضاحش چرا نمی کنن؟
این یعنی دولت کل مجلس را بی آبرو کرده دوباره اونم تو عرصه خارجی
چرا اینهمه از ترکها بدتون میاد و علیهشون مقاله مینوسید.
کم کم دارم احساس میکنم ادبیات احمدی نژاد داره روی لاریجانی هم تاثیر میزاره!
متکی کجایی که کمی سیاست یاده این صالحی بدی
اونیکه میگه قیام سوریه و بحرین شبیه به همن یا اطلاعات کافی نداره یا احمقه...
از نوع قیام و حمایت کشورای غربی کاملا مشخصه که براندازی حکومت سوریه فقط در جهت منافع اسرائیله.از اون طرف قیام ملت شیعه بحرین که به قول مقام معظم رهبری از مظلومیت خاصی برخورداره با سرکوب همراهه و اصلا انگار هیچ اتفاقی اونجا نیفتاده
نمیدونم واقعا با هرچی که به نفعمون نیست مخالفت کنیم کار درستی کردیم
احتمالا سیاست یعنی با سیاسی کاری،اهدافمون رو جلو ببریم نه با لجبازی
ولی ما متاسفانه به قول دوستمون که خوب گفت فقط نوک دماغمون رو میبینیم
اینم اظهر الشمس که ترکیه فقط منافع خودش رو میبینه ،نه مردم خودش رو نبینه بیاد مارو ببینه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی