بازدید 16701
۸

روایت وال استریت ژورنال از «حاج قاسم»

مقام های آمریکایی سلیمانی را مسئول تمامی علمیات های خارجی نیروی قدس می دانند و آنها سعی می کنند تا سپاه قدس را متهم به دخالت در بمب گذاری ها در تایلند، هند و همینطور طرح بمب گذاری در آذربایجان بکنند.
کد خبر: ۲۳۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶ 04 April 2012
روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی به تقابل اطلاعاتی ایران و آمریکا در منطقه و نقش سردار قاسم سلیمانی در آن اشاره می کند و می نویسد: طراح اصلی اطلاعات ایران تمامی تحرکات آمریکا در منطقه را زیر نظر دارد و با آن مقابله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این روزنامه می نویسد: در دود و آتش رابطه سیاسی بین آمریکا و ایران سردار قاسم سلیمانی بعنوان طراح اطلاعاتی ایران و گرداننده تلاش های جمهوری اسلامی برای افزایش و گسترش نفوذ این کشور در خارج و خاورمیانه ظاهر می شود.

این روزنامه در ادامه بر اساس اهداف تحریک برانگیز غرب در قبال موضوع سوریه می نویسد: درحالی که درک دقیق شیوه کار در سیستم داخلی ماشین سیاست ایران بسیار سخت است نقش قاسم سلیمانی در سوریه در آخرین برآوردها این است که وی در میان مهمترین شخصیت هایی است که سیاست ایران در این کشور را هدایت می کنند.

در ادامه این روزنامه آورده است: مقام های آمریکایی سلیمانی را مسئول تمامی علمیات های خارجی نیروی قدس می دانند و آنها سعی می کنند تا سپاه قدس را متهم به دخالت در بمب گذاری ها در تایلند، هند و همینطور طرح بمب گذاری در آذربایجان بکنند.

وال استریت ژورنال به نقل از "موفق الربیعی" مشاور امنیت ملی عراق که در سالهای اخیر سه بار با قاسم سلیمانی در تهران دیدار کرده می نویسد: وی یک متفکر استراتژیست عمیق است و باور عمیق دارد که باید شهید شود.

این روزنامه به توصیف ظاهری از سلیمانی می پردازد و می نویسد: بر اساس گفته افرادی که با وی دیدار کرده اند این مرد 55 ساله که اغلب لباس بدون یقه یا یونیفرم نظامی می پوشد حضوری آرام دارد. مقام های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس بین زندگی واقعی این ژنرال ایرانی و "کارلا" مامور اطلاعاتی شوروی در رمان های دوران جنگ سرد "ژان لو کار" مقایسه ای انجام داده اند.

در بخش دیگری از این مطلب به نقل از موسویان گفتگو کننده هسته ای سابق ایران در اوایل دهه 2000 به بررسی شخصیت قاسم سلیمانی می پردازد و می نویسد: قاسم تمایل دارد تا در صورتی که همکاری با غرب به نفع منافع ملی کشور تمام شود همکاری کند.

علاوه بر جلال طالبانی رئیس جمهوری عراق، دیگر متحدین نزدیک از جمله احمد چلبی سیاستمدار شیعه عراقی هم سلیمانی را می شناسد. در چند هفته پیش از آغاز حمله آمریکا به عراق آقای چلبی بین واشنگتن و تهران در رفت و آمد بود و به گفته "فرانسیس بروک" یکی از مشاوران چلبی ، این سیاستمدار عراقی در باره اهداف آمریکا در عراق به سلیمانی اطلاعاتی داد.

این روزنامه می نویسد: با پایان جنگ عراق و آغاز خیزش های عربی در کشورهای عربی سراسر منطقه در سال گذشته جنگ آمریکا با ژنرال سلیمانی و سپاه قدس به کشورهای جدیدی گسترش پیدا کرد. آمریکا علناً ایران را متهم کرد که درصدد براندازی متحد آمریکا در یمن، لبنان، و بحرین است.

این روزنامه در ادامه به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی که در امور سوریه کار می کند سلیمانی را "دشمن آشکار شماره یک آمریکا در تحولات منطقه" معرفی می کند و به نقل از این مقام می نویسد: دولت اوباما در ادامه تلاش های قضات خود در تلاش است تا توانایی سردار سلیمانی را برای توسعه نفوذ ایران در خاورمیانه ناکام بگذارد و خزانه داری آمریکا سه بار تحریمهایی را بر این نظامی ایران اعلام کرده این تحریم‌ها هنوز اعتبار دارند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۸
سليماني يك مسلم واقعي و يك پيرو علي است
كفار و مشركين بايد چنين احساسي را از يك مسلمان واقعي و ياور مهدي داشته باشند

اما به نظر مي آيد اقدام به شهادت ايشان را دارند توجيه مي كنند تا در مقابل افكار جهاني آسيب كمتري ببينند اما ....
نظير سليماني در بين شيعيان و ساير مسلمين كم نيستند پس همانطور كه سالهاست دارند كار مي كنند ريشه اسلام را بايد بخشكانند كه صد البته اين دين الهي كه خدا نگهبان آن است هيچ وقت نابود نمي شه.
خدا امثال قاسم سليماني اين سربازان كمنام امام زمان را حفظ نمايد
دوست ندارم احساسی رفتار کنم اما حقیقتا باید بگم با تما انرژی ام دوستت دارم حاج قاسم
ژنرال با هر طرز تفکر و اندیشه ای بسیار دوستت دارم شک نکن همه ی ایرانیان این فرزند برومند خود را دوست دارند و به او افتخار می کنند
خداوند سردار عزیز حاج قاسم سلیمانی و دیگر عزیزانی که برای عزت اسلام و ایران از جان مایه میگذارند عمر با عزت عنایت فرماید.
امریکا خیلی احمق است، هر یک از مردم ایران دشمن سرسخت و شماره یک امریکا هستند. سگ کی باشند که به حاج قاسم چشم زخم بزنند.
خدا سردار سلیمانی حفظ و توفیقاتشون را روز افزون کند، ان شا الله این دو متحد دیگه امریکا در بحرین و یمن هم ساقط شوند
خدا یار و یاورش باشد
باسلام به فرموده حضر ت امام خمینی ره فرموده بودنند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند خداواند انشالله سردار سلیمانی را نگهدارد چون شهید زنده هست التماس دعا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # جهش تولید با مشارکت مردم # شب قدر # اعمال شب قدر # دعای روز نوزدهم رمضان