بازدید 24834
یک ملت و غرق شدن در سئوالات بی پاسخ یارانه ای :

لطفا یک نفر به این ملت پاسخگو باشد

گویا، دولت اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها را کلید زده است؛ اما هنوز این مسأله با ابهامات و پرسش‌های بی پاسخ فراوانی روبه‌روست؛ پرسش‌هایی که به نظر می‌رسد، خود دست‌اندرکاران هم از پاسخ برخی از آنها خبری ندارند.
کد خبر: ۲۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵ 03 April 2012
هنوز دور دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها اجرایی نشده که پرسش‌ها و ابهامات فراوان آن در آغاز سال برای بسیاری علامت سؤال‌هایی را باقی گذاشته که بهتر است، مسئولان به آنها پاسخ دهند؛ هرچند انگار رشته هدفمندی یارانه‌ها سری دراز دارد!

به گزارش «تابناک»، در آخرین روزهای سال نود، مبلغی به عنوان ما‌به‌التفاوت یارانه‌های نقدی سال نود و نود و یک به حساب سرپرست خانوارها واریز شد که هنوز ماهیت آن مشخص نیست؛ البته تاکنون واکنش‌های گوناگونی به واریز مابه‌التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندسازی یارانه‌ها شده که بیشتر آن، مربوط به سردرگمی مردم درباره این مبلغ بوده، چرا که هنوز مشخص نیست، این مبلغ برای یک ماه است یا دو ماه یا اینکه چرا این مبلغ برای برخی واریز شده، برای عده‌ای واریز شده و سپس از حساب آنان برداشته شده و برای عده‌ای هم واریز نشده است؟!
اما پرسش بزرگ بسیاری درباره دور دوم اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها، سرنوشت آنهایی است که قرار است از لیست دریافت یارانه‌ها حذف شوند.

در این باره، چندی پیش، پیامکی از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای برخی از سرپرست خانوارها فرستاده شد که برای بهره‌مندی بیشتر قشرهای آسیب‌پذیر و انجام کار خداپسندانه، خانواده‌ها می‌توانند با روش‌هایی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیشنهاد داده، از دریافت یارانه‌ها انصراف دهند، ولی هیچ توضیحی از سوی این سازمان برای این بخش از دریافت کنندگان یارانه‌ها داده نشد.

اما اکنون با واریز مبلغی که از سوی مسئولین این سازمان به عنوان مابه‌التفاوت مرحله نخست و دوم نامیده می‌شود، پرسش‌‌های بیشتری مطرح شده است:

نخست این که در زمان انصراف اختیاری از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گزینه‌هایی مانند انصراف از دریافت نیمی از مبلغ یارانه یا انصراف از ما‌به‌التفاوت فاز نخست و دوم یارانه نقدی لحاظ شده بود، ولی پس از واریز این مبلغ، می‌بینیم هنوز کسانی هستند که حتی پیامک انصراف اختیاری را دریافت نکرده‌اند، ولی از دریافت مبلغ مابه‌التفاوت محروم مانده‌اند. در واقع هنوز سازمان هدفمندی یارانه‌ها، راهکار مناسب و درست حذف بخشی از دریافت کنندگان را مشخص نکرده است؟

دوم آن که چرا به همه کسانی که پیامک دریافت کرده‌اند، این مبلغ ما به التفاوت تعلق نگرفته است؟ آیا قرار است این بخش از دریافت کنندگان از دریافت مبلغ ما‌به‌التفاوت باز بمانند؛ حال آن که مگر راهکار اعلام اختیاری را برای این موضوع در نظر نگرفته بودند؟!

سوم اینکه چرا این مبلغ به حساب عده‌ای واریز شده و سپس از حساب آنان برداشته شده است؛ به ویژه که بخشی از این افراد حتی پیامک انصراف اختیاری یارانه‌ها را هم دریافت نکرده‌اند؟ و مهمتر آنکه هنوز مشخص نیست، این مبلغ ما‌به‌التفاوت برای یک ماه است یا دو ماه؟

بهروز مرادی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در این زمینه گفت: واریز مابه‌التفاوت مرحله نخست و دوم هدفمندسازی یارانه‌ها ـ که 28 هزار تومان است ـ 28 اسفند 90 انجام شد که ممکن است این مبلغ، ماهیانه یا دو ماهه باشد.

به هر حال، گویا دور دوم هدفمندی یارانه کلید خورده است، ولی هنوز ابهامات فراوانی بر سر اجرای این طرح هست که به نظر می‌رسد، خود دست‌اندکاران اجرای این طرح هم از آن خبری ندارند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴۷
انتشار یافته: ۳۲
سلام
بر ليست سوالات فوق اين پرسش ار هم بيافزاييد تا فكر كنيم و بيشتر بيانديشيم كه نسبت ميان يارانه واريز شده در طول يك دوره مثلا يكساله با ميزان رشد قيمت ها و تنوع در بهاي انرژي مصرف شده چقدر است و تا چه حدي از مصرف را مي توان با مديريت خانگي مردم كاهش داد تا از يارانه اخصاص يافته بهره بهينه برد؟
برای بنده نیز پیامک آمده و من راضی نیستم که قطع شود. چرا؟ بدلیل اینکه من مقداری بر آن افزوده و به دیگران طبق تشخیص خودم کمک میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
عزیزم !!!
دولت خواسته این زحمت رو از دوش شما برداره .
چون فهمیده شما مایه داری و بذل و بخشش میکنی ، این کار رو از گرده شما برمیداره و خودش این کار رو به نیابت از شما انجام میده .
با سلام و احترام
بنده یک راننده می باشم که پیامک خود انصرافی آمده است و این در صورتی است که حقوق بنده 700 هزار تومان در ماه می باشد .
چگونه است که به بنده ما به التفاوت پرداخت نگردیده است .
حالا سوال بنده اینجاست به کجا باید مراجعه کرد و گفت که اشتباهی رخ داده است .
پاسخ ها
چت مخ !
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
اشتباه نشده عزیزم !
چرا نمیخوایی قبول کنی ؛ چه بخوایی چه نخواهی ، شما مرفهی ... مرفه ... مو رف فه .............
به حساب ما واریز نشده علت مشخص نیست چرا؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
چون تو مرفه بیدردی ( هر چند ، هشتت گروی نهت باشه ) !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
شاید مایه داری و خودت خبر نداری !!!
مستضعف با درد .
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۱۵
ای مرفه بیدرد !!!
چرا خبر تکراری می دید یکی پیدا بشه بگه چرا برای کسانی که پیامک دریافت نکردن این مبلغ واریز نشده کسی نیست جواب بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تابناک شما جواب بده
وقتی کارشناسان اقتصادی فریاد میزدند پرداخت یارانه به این شکل فقط گدا پروریست آقایان توجه نمیکردند.خیلی از کشورها سیستم آزاد سازی قیمتهارو تجربه کردند ولی نه با این مکانیزم.حالا تحویل بگیرید کل وقتتون باید صرف این موضوع بشه که آقا من چرا نگرفتم همسایم چرا گرفته؟من چرا کم گرفتم اونی که وضعش بهتره بیشتر گرفته؟بخدا من زیر خط فقرم اون یکی روی خط فقره و مسائلی از این دست.چرا؟چون از ابتدا هم کارشناسی درستی صورت نگرفت.خوشه بندی ها یادتونه؟کار با عجله و بدون مشورت با کاردانها آخرش همینه.یا علی
چرا سازمانی جوابگوی برای این ابهام و واریز نشدن مابه التفاوت نیست؟؟؟؟
واریز یارانه یعنی جند برابر شدن قیمت ها یعنی هزارتومان بگیر ده هزارتومان بده
درکشور ثروتمندی مثل ایران که دارای ثروتی افسانه ای از نفت و مس و گاز و غیره وجود داره.جای بسی تامل وجود داره با این همه فقروفساد!وقتی از اگزوز ماشین دود سیاه و صدای گوش خراش میاد یعنی یه جای سیستم مشکل وجود داره!حالا هی ما بگیم موتور بهترین موتوره!پیستونش فلان مارک معروفه!بنزینش یورو پنجه!چه فایده وقتی اینهمه بدبخت بیچاره وجود داره!اینهمه فساد!از هنر ما!دهها کشور به نان و نوا رسیدن!ترکیه.امارات.سوریه.چین.روسیه و... خیلیها از وضعیت نابسامان ما دارن سود میبرن.میلیاردها دلار بی زبان ملت را که خودشون در بدترین شرایط زندگی میکنن هدیه میکنیم!اول کشور خودمونو و مردم خودمونو به جایی که لایق اونه برسونیم بعد هرکاری خواستین بکنین...
آقایان مدعی العموم کجا خوابیدید اصلا من شامل افراد متمکن نیستم یک کارمندم که از صبح تا شب دارم کار میکنم تا شهریه دو تا دانشجو دانشگاه آزاد جمهوری اسلامی رو بدم آقا بنده راضی نیستم یک ریال ازم کم بشه چرا با اعصاب مردم بازی میکنین
جون هر کی رو که دوست دارید ؛ مرحله دوم هدفمندی رو آغاز نکنید که هنوز ما توی مرحله اولش گیر کردیم !
گرانی و تورم داره کمر من حقوق بگیر رو خورد میکنه .
15 فروردینه ، هیچ پولی توی بساط ما نمونده !
سلام ببخشيد گناه قشر تحصيل كرده و كارمندان چيست كه چون با سالها تحصيل و كارو تلاش نبايد يارانه بگيرند ولي افرادي كه محل درآمد آنها معلوم نيست مثل روستاييان و افراد بي سواد و تنبل و افرادي كه اهل كار نيستند بايد يارانه مضاعف دريافت كنند. آيا قشر تحصيل كرده و اهل كار و تجارت سهمي در اين كشور ندارند.
چرا اعلام كردند يارانه مرحله چهارم روز پنجشنبه قابل برداشت و مبلغش همان 455000 رياله ؟
اصل هدفمندي يارانه ها كه همه با آن موافق بودند بر اين بود كه حامل هاي انرژي مانند بنزين يا برق با يارانه عرضه مي شد لذا افراد ضعيفتر كمتر از افراد غني مصرف كرده و بالطبع يارانه ها به عدالت و مساوات بين مردم توزيع نمي شد. اين يارانه نقدي مربوط به همه مردم ايران است و نمي توان فردي از ايرانيان را به اجبار از دريافت آن محروم كرد . بدليل اينكه يارانه از روي قيمت بنزين و برق و ... برداشته شده است. مگر سيستم مالياتي در كشور نداريم چطور از كارمندان قبل از اينكه ريالي دريافت كنند اول ماليات بر حسب ميزان حقوقشان دريافت نمي شود پس ديگر دليلي نيست كه مثلا كارمندي با حقوق كمتر يارانه بگيرد و كارمند با حقوق بالاتر يارانه نگيرد. يا مگر نمي شود كه زن و شوهري سالمند در خانه ويلايي فرضا 2000 متري زندگي كنند ولي كمتر از خانواده 6 نفره اي كه در يك آپارتمان 100 متري زندگي مي كنند برق و آب و بنزين مصرف كنند؟
پيامك خود انصرافي نيست
خودشون قطع كردن بعد پيامك زدن بياين انصراف بدين اين مدل نديده بودم
با سلام و تبريك سال نو
خواستم به عرض برسانم كه زحمتي بكشيد و به سايت refahi.ir تشريف ببريد و ببينيد اين سايت براي افرادي مثل من كه يك كارمندم و پيامك انصراف از دريافت يارانه آمده و بايد به اين سايت مراجعه كنند و انصراف يا عدم انصراف خود را اعلام كنند چقدر گنگ است . بطوريكه هيچ جايي حتي در قسمت پرسش و پاسخ نيز در اين خصوص راهنمايي نكرده اند و كساني كه به اين سايت مراجعه مي نمايند واقعاً نمي دانند چكار كنند و از نگراني بطور كل صرفنظر مي كنند . نكته جالب اين است كه در هر درگاه هاي اينترنتي جهت تاييد نهايي همواره يك توضيح و هشدار مبني بر عواقب نهايي انتخاب مورد نظر كاربر ارايه مي گردد مثل پاك كردن يك فايل از زباله دان كامپيوتر ولي در اين سايت چنين موردي وجود نداشته و شفاف نيست كه در آخر با انتخاب كلمه «تاييد» بدليل عدم شفافيت مثل من به انصراف ناگهاني از يارانه هايشان منتهي مي شود و متاسفانه هيچ راهنمايي در خصوص روند اصلاح و رفع اشتباه احتمالي نيز وجود ندارد لذا شما بعنوان طلايه دار اطلاع رساني به مردم بايد به داد مردم برسيد . اگر اهل اطلاع رساني باشيد كل مراحل و روند را برايتان ارسال خواهم كرد تا در اختيار مردم قرار دهيد .
من در یک شرکت خودروسازی با مدرک لیسانس یازده ساعت در روز کار می کنم با ماهی 80 ساعت اضافه کاری با کسر مالیات و بیمه بین 800 و 900 تومان دریافت می کنم برام اس ام اس آمده و ما به التفاوت یارانه رو هم به حساب نریختن ولی در محل کار من افرادی هستن که ماهی سه و چهار میلیون حقوق می گیرند براشون اسم اس نیومده ما به التفاوت یارانه رو هم گرفتند اگر ملاک فرمها یا سرشماری می باشد که انجام شده این کار باعث می شود دیگر مردم در سر شماریها و موارد خود احضاری راست نگویند و این روال باعث ترویج دروغ گویی و نادرست بودن امارها می شود شاید اگر من هم راست نمی گفتم الان جایزه دروغ گویم را می گرفتم
من یک ایرانی هستم که تمکن مالی دارم ولی از یک ریال از یارانه خودم حاضر نیستم بگذرم.
صدای شکستن کمر ما زیر بار گرانی و تورم ، به وضوح قابل شنیدن است .
معيار براي تشخيص درآمد زياد چيه؟ما كه خونه نداريم ، درآمد مون هم كمه چطور پردرآمد شناخته شديم،آخر كي جواب ما رو مي ده؟بايد چكار كنيم؟
به استحضار ميرسانم كه نحوه انتخاب افراد جهت حذف يارانه بگيران كاملا اشتباه وبر اساس اطلاعات كاملا نادرست است چرا كه مثلا در شركتي كه بنده كار ميكنم چند نفر (دو نفر كارمند ساده و يك راننده) نامشان در ليست افراد متمكن قرارگرفته است حال آنكه چندين رده مديران بالا دست ايشان كه همگي از درآمدهاي به مراتب بالاتري بهره مند ميباشند آن پيامك معروف را دريافت ننموده وحتي مبلغ مابه التفاوت را نيز دريافت نموده اند 0
بنام خدا
سلام
من یک مستمری بگیر تآمین اجتماعی هستم که برای من هم پیامک داشتن تمکن مالی آمده است.
بعلاوه برای اعلام به اصطلاح آری به پیامک کافی است
یک نفر کد ملی وشماره سریال طرف راداشته و درسایت وارد کند.
پر واضح است که هم کد ملی و هم کپی شناسنامه که سریال در آن است در همه دستگاهها و بانکها و غیره ازجمله در سازمان هدفمندی وجوددارد. حالا تو قسم حضرت عباس بخور که من اصلا به سایت یارانه ها نرفتم چطور خواهی توانست ثابت کنی که تو این کار را نکرده ای؟
هیچ وقت یادم نمیرود اولین یارانه قرار بود دو روز بعد به حساب مردم واریز شود و گزارشگر به میان مردم رفه بود و از ممبلغ یارانه از آنها می پرسید هر کس عددی می گفت. بالاخره یکی رقم درست را گفت. بعد ادامه بحث تا آنجا که شخصی پرسید آیا اگر من پول آب و برق را بدهم و از این یارانه باقی مانده باشد در پایان سال از پول باقی مانده می توانم برداشت کنم برای خودم کت و شلوار بخرم؟ و خبرنگار با شادی گفت البته که می توانید این پول از آن شماست....
حالا بعد از 1 سال و 3 4 ماه از اجرای یارانه ها نقدینگی زیاد ناشی از آن تورمی آورده که فقط این پول خرج یک قلم می شود یا آب یا برق یا گاز
به خدا قسم گیج شدیم برای چندر غاز یارانه بایستی این مغز را شب وروز عین رایانه بکارگیریم تا ببینیم با این همه گرانی چکار کنیم؟
باسلام:براي بنده پيامك نيامده و يارانه نيز واريز نشده براي پيگيري به كجا مراجعه نمايم.
آقا به دین و به پیغمبر قسم که من وضعیت مالیم خوب نیست
چرا برای من کارمند که حقوقم کفاف زندگی را نمیده اس ام اس متمکن بودن ارسال و بعد هم حذفش میکنید
عدالتی که میگفتید این بود؟
تابناک شما یه چیزی به این آقایون بگید
به ما بگید چیکار کنیم
آخه کو گوش شنوا
با حقوق 700 هزاز تومان و خانه اجاره ای برای من پیامک آمده و مبلغ یارانه 28 تومان هم به حساب خانواده مان پرداخت نشده چرا ؟ چه کسانی ملاک تشخیص تملک افراد هستند و با چه معیاری ؟ لطفا مسئولان معیار تمکن مالی را برای مردم شفاف بیان کنند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار