بازدید 11838

پربازدیدترین شهرها و بناهای تاریخی در نوروز

کد خبر: ۲۳۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۲ 01 April 2012
با وجود اینکه نوروز امسال مسافران بیشتری به شهرهای جنوبی به دلیل آب و هوای گرمتر سفر کردند اما همچنان شهرهای شمالی از جمله مازندران، گیلان و خراسان رضوی دارای بیشترین تعداد گردشگران بودند.

به گزارش مهر، سفرهای نوروزی امسال نیز مانند هر سال دیگر از روزهای 25 اسفند ماه آغاز شد و تا امروز که سیزدهم فروردین است همچنان ادامه دارد. در این مدت شهرهای مازندران و گیلان و پس از آن شهرهای خراسان رضوی، اصفهان و یزد دارای بیشترین تعداد گردشگران بودند.

به گفته شهریار افندی زاده، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در ایام نوروز 40 میلیون مسافر از طریق جاده‌ای، هوایی، دریایی و ریلی جا به جا شدند. که از این تعداد 33 میلیون نفر از طریق حمل و نقل عمومی جاده ای، 3 میلیون و 800 هزار نفر از طریق حمل و نقل دریایی، یک میلیون و 400 هزار نفر از طریق شبکه ریلی و بقیه با حمل و نقل هوایی جابجا شده اند.

وی پیش بینی کرد تا پایان نیمه فروردین تعداد جابجایی مسافر در کشور به 55 میلیون نفر برسد.

همچنین رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز از رشد 34،5 درصدی در کل سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: این رقم بیشتر از آن چیزی بود که پیش بینی کرده بودیم.

اما دراین مدت ستاد تسهیلات سفرهای کشور که مرجع اعلام آمار بازدید کنندگان بناهای تاریخی و ورود گردشگران است از بازدید 55 هزار و 502 نفر از تخت جمشید خبر داده است. همچنین آرامگاه فردوسی و هارونیه در شهر توس با 65 هزار و 953 نفر در رتبه بعدی از نظر تعداد گردشگر قرار دارند. همچنین در این مدت پربازدیدترین مناطق آزاد: چابهار، کیش و انزلی، پر بازدیدترین جاذبه گردشگری: تخت جمشید، آرامگاه فردوسی و آستان قدس رضوی، پر ردشگرترین شهر: مازندران، گیلان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، پرتردد ترین مسیرهای گردشگری: جاده چالوس و کندوان، هراز و قم ، پرترددترین استانهای کشور:مازندران، تهران، البرز، اصفهان ، گیلان و فارس، پرمخاطب ترین وسیله حمل و نقل: خودروی شخصی، اتوبوس، قطار، بیشترین مدت اقامت: یک هفته در شهرهای شمالی و پر مخاطب ترین اماکن اقامتی: هتل و منازل استیجاری بوده اند.

همچنین با توجه به آمارهای اعلام شده از سوی این ستاد، میزان ورود گردشگران در نوروز امسال به استان مازندران از رشد حدود 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بوده است به نحوی که از 28 اسفندماه 90 تا پایان روز یازدهم فروردین ماه 91 بیش از 14 میلیون و 860 هزار و 393 گردشگر وارد استان شدند. با احتساب این آمار می توان گفت که این استان دارای بیشترین تعداد مسافر بوده و پس از آن استان خراسان رضوی در رتبه دوم قرار دارد به طوریکه شهر مشهد حدود سه میلیون مسافر تنها تا روز دوم عید به خود دید.

اما استان فارس نیز جزو یکی از پر گردشگرترین شهرهای کشور بود به نحوی که طبق اعلام ستاد تسهیلات سفر از ابتدای اجرای طرح نوروزی (25 اسفند 90) تا کنون 11 میلیون و 351 هزار و 855 مسافر نوروزی از طریق مرزهای هوایی و زمینی به استان فارس سفر کرده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان