بازدید 27569
هیجان درماراتن سپاهان،تراکتور سازی واستقلال

بررسی دیدارهای باقی مانده تیمهای مدعی لیگ برتر

کد خبر: ۲۳۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷ 30 March 2012
تیم سپاهان نسبت به دو رقیب دیگر بازی های دشوارتری را پیش رو دارد اما نباید از انگیزه این تیم برای هت تریک قهرمانی غافل شد.

به گزارشگل – ماراتن لیگ یازدهم نیز به هفته های پایانی خود نزدیک شده و چند هفته دیگر نیز با شناخت تیم های قهرمانی و کسب کننده سهمیه آسیایی و همچنین تیم های سقوط کننده به دسته پایین تر پرونده این فصل از مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای ایران بسته می شود. 

در حال حاضر کورس قهرمانی بین سه تیم بالای جدول یعنی تیم های سپاهان، تراکتورسازی و استقلال است و یکی از این سه تیم جام قهرمانی را به خانه خواهد برد. 

به بهانه داغ شدن کورس قهرمانی در این گزارش نگاهی داریم به بازی های باقی مانده تیم های مدعی . 

با نگاهی گذرا به دیدارهای تیم سپاهان در هفته های آینده می توان این گونه نتیجه گیری کرد که این تیم نسبه به دو تیم دیگر بازی های دشوار تری دارد. ملوان بندر انزلی، فولاد خوزستان، ذوب آهن، پرسپولیس ، شاهین و مس سرچشمه حریفان آینده نماینده اصفهان هستند که بی شک رقابت با این تیم ها دشواری خاص خود را دارد. 

سپاهان و مسیر سخت پیش رو 

سپاهان در حال حاضر با اختلاف ۳ امتیازی که نسبت به تیم دوم جدول یعنی تراکتورسازی دارد ، به عنوان جدی ترین گزینه قهرمانی محسوب می شود . این تیم طی دو فصل گذشته به طور متوالی قهرمان شده و برای سومین قهرمانی یا به عبارتی هت تریک کار دشواری پیش رو دارد. 

در هفته ۲۹ لیگ برتر ، سپاهان میزبان ملوان خواهد بود. انزلیچی ها در حالی میزبان صدرنشین لیگ برتر هستند که بازی رفت را به این تیم اصفهانی واگذار کرده اند و اوضاع مناسبی نیز در جدول لیگ ندارند. 

هفته ۳۰ لیگ برتر ، سپاهان در ورزشگاه فولادشهر میزبان سرخپوشان پایتخت خواهد بود و این بازی سخت ترین مصاف سپاهان در شش هفته باقی مانده محسوب می گردد. 

پرسپولیس سال جدید را رویایی آغاز کرد و با زدن شش گل خط و نشانی جدی برای حریفان خود کشید . این پرسپولیس در دومین هفته از رقابت های لیگ برتر در سال جدید در برابر سپاهان قرار خواهد گرفت و بدون شک این بازی برای شاگردان زلاتکو آسان نخواهد بود. 

در هفته ۳۱ لیگ برتر ، دو تیم سازمان یافته لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

سپاهان در هفته ۳۲ لیگ برتر آسان ترین مصاف شش هفته پایانی خود را در ورزشگاه فولادشهر برابر شاهین خواهد داشت. 

هفته سی وسوم بیش از هرهفته دیگر برای سپاهان جذاب و قابل اهمیت است. سپاهان جدا از آنکه در کورس قهرمانی نیازمند کسب سه امتیاز است ، باید در دربی اصفهان نیز پرقدرت ظاهر شود تا قبل از آنکه خود را به عنوان قهرمان ایران معرفی کند ، به عنوان قدرت اول اصفهان معرفی کند. 

قرارگیری سپاهان مقابل مس سرچشمه گرچه با نتیجه قابل پیش بینی به پایان خواهد رسید ، اما این دیدار شاید به مهم ترین برد سپاهان در این فصل لقب گیرد. 

تراکتورسازی و حریفانی مشابه با استقلال 

اما تیم تراکتور سازی که با امتیاز مساوی با استقلال، سپاهان را تعقیب می کند، در بازی های باقی مانده باید به مصاف فجرسپاسی، فولاد، راه آهن، پرسپولیس، مس سرچشمه و ملوان برود که بیش تر حریفان این تیم با حریفان سپاهان یکسان هستند. 

در هفته ۲۹ لیگ برتر ، شاگردان سرهنگ برای فرار از منطقه خطر به مصاف تیم تراکتورسازی خواهند رفت و هفته ۳۰ لیگ برتر برای امیر و شاگردانش سخت خواهد بود زیرا باید در برابر تیم فولاد قرار بگیرند. 

در هفته ۳۱ لیگ ، تراکتور سازی باید به مصاف تیم راه آهنی برود که علی دایی هدایت آن را بر عهده دارد. 

اما در هفته ۳۲ تراکتور یک بازی دشوار برابر تیم پرسپولیس دارد با این امتیاز ویژه که تراکتور میزبان است و می تواند روی حمایت هوا دارنش حساب باز کند. 

در هفته ۳۳ تراکتورسازی به مصاف مس سرچشمه ای می رود که هفته پایانی لیگ را باید با سپاهان دیدار کند. تیم مس سرچشمه که شانس نخست سقوط به دسته پایین تر است، نقش به سزایی در تعیین قهرمانی بازی می کند. 

واما در آخرین بازی لیگ یازدهم تراکتورسازی میزبان تیم ملوان است. 

استقلال و مصاف هایی نسبتا ساده 

آبی پوشان تهرانی به نسبت سپاهان وتراکتور بر روی کاغذ بازی ها ساده تری را پیش رو دارد. بعد از برد برابر ملوان، تیم تهرانی باید در دیدارهای آینده به دیدار تیم های مس سرچشمه، شاهین، شهرداری تبریز،نفت آبادان و در نهایت نفت تهران برود. 

در هفته ۲۹ لیگ برتر، استقلال باید به مصاف تیم مس سرچشمه برود و به نظر می رسد برابر این حربف کار دشواری برای نتیجه گرفتن نداشته باشد. 

در هفته بعد این بازی نیز استقلال به مصاف تیم شاهینی می رود که با مشکلات و بحران های اخیر خود ، شاکله و نظام خود را از دست داده است . 

هفته ۳۲ در حالی به پایان خواهد رسید که استقلال به مصاف یکی از گزینه های دیگر سقوط می رود. گرچه استقلال از نظر توانایی های فنی قابل قیاس با شهرداری نیست ، اما انگیزه های شهرداری برای عدم سقوط نیز بسیار خواهد بود. 

در هفته ۳۳ ، استقلال به مصاف نفتی خواهد رفت که با تعویض کادر خود شرایط رو به بهبودی را یافته است. نفت آبادان با شکست بزرگان متعدد نشان داده است که مصاف با این تیم بسیار سخت و نفس گیر خواهد بود. 

در چارچوب هفته ۳۴ استقلال با نفت تهران دیدار می کند که شاید شاید نفت سخترین حریف استقلال در راه قهرمانی و در هفته های پایانی باشد. 

با بررسی بازی های باقی مانده مثلث قهرمانی به نظر می رسد سخت ترین مسیر از آن سپاهان و آسان ترین مسیر از آن استقلال باشد و همین امر سبب می شود جذابیت های لیگ در مارراتن ۳۴ هفته ای همچنان ادامه داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی