بازدید 25180

بیمه‌ها که راضی هستند؛ مردم به کجا پناه ببرند؟!

نرخ دیه بالا رفته و به‌‌ همان نسبت، بیمه شخص ثالث خودرو‌ها هم گران شده است؛ شرایطی که البته شرکت‌های بیمه از آن بسیار راضی هستند، چرا که از یک سو هزینه‌اش را ـ احتمالا با سود بیشتر ـ از مردم می‌گیرند و از سوی دیگر، در نادیده گرفتن حقوق آنان نیز کوتاهی نمی‌کنند؛ گویا مردم را بی‌پناه یافته‌اند!
کد خبر: ۲۳۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵ 27 March 2012
در روز‌های اخیر و به ویژه پس از اعلام نرخ جدید دیه، شرکت‌های بیمه با اعلام فراخوان از بیمه گذاران بیمه شخص ثالث می‌خواهند برای افزایش تعهدات شرکت بیمه کننده، مابه‌التفاوت بیمه‌ای خود را بپردازند، به گونه‌ای که مثلا، برای بیمه شخص ثالث یک دستگاه پراید باید نزدیک به پانصد هزار تومان پرداخت شود.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، وزارت دادگستری و قوه قضائیه پس از بررسی شرایط گوناگون، اعلام کردند که نرخ دیه برای ماه‌های غیر حرام در سال آینده ۹۴ میلیون تومان و برای ماه‌های حرام ۱۲۶ میلیون تومان خواهد بود؛ خبری که موجب افزایش تعهدات بیمه‌ها شد و طبیعتا به گران شدن نرخ بیمه‌نامه‌های مالکان خودرو رسید.

از نرخ دیه سال ۹۱ راضی هستیم!

این در حالی است که برخی از مدیران شرکت‌های بیمه خودرو، با اشاره به اینکه صنعت بیمه در ماه‌های گذشته پیشنهادهای خود را میزان نرخ دیه سال آینده به قوه قضائیه اعلام کرده بود، گفته‌اند: نرخ جدید دیه تا اندازه‌ای به نسبت سال‌های گذشته «مطلوب» تعیین شده است.

آنان درباره نرخ دیه سال آینده که از جانب قوه قضائیه ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ماه‌های غیر‌حرام اعلام شده بود، اظهار داشته‌اند که: صنعت بیمه از ماه گذشته رایزنی‌ها و پیشنهادهای خود را به قوه قضائیه اعلام کرده بود.

مردم ناراضی هستند!

با تصویب نرخ جدید دیه، دارندگان وسایل نقلیه باید مبالغ بیشتری را صرف بیمه خودروشان بکنند که تا اینجا گریزی از آن نیست؛ اما مشکل از آنجا پدید می‌آید که شرکت‌های بیمه، حقوق مشتریان خود را به صورت یکجانبه ضایع می‌کنند.

برای نمون، هم‌اکنون راننده‌ای که پنج یا ده سال و یا حتی بیشتر هیچ تصادف منجر به خسارت و جرح یا فوت نداشته باشد، اگر خودروی خود را بفروشد، هیچ تخفیف یا مزایایی شامل حال او نمی‌شود و با فروش ماشین هم سوابق فروشنده از بین می‌رود و با خرید خودروی جدید، باید از صفر شروع کند و هم خریدار هیچ امتیازی نخواهد داشت.

در واقع شرکت‌های بیمه با ایجاد یک تناقض، تنها پول بیشتری را از مردم می‌گیرند، چرا که بالاخره سوابق بیمه‌ای یک راننده یا باید به خودش تعلق بگیرد یا به وسیله نقلیه‌اش که صد البته باید به راننده تعلق بگیرد، چون این راننده است که تخلف نکرده و مستحق دریافت تخفیف است؛ مسأله‌ای که در همه جای دنیا هم مرسوم است، اما در کشور ما، در اقدامی جالب، نه سوابق را برای راننده به شمار می‌آورند و نه برای ماشین!

خوب است بدانیم با همه گلایه و شکوه‌های شرکت‌های بیمه در ایران، نمایندگان مجلس بر این باورند که تراز هیچ شرکت بیمه‌ای در کشور منفی نیست و صنعت بیمه رشته‌های گوناگون دارد که ضریب خسارت بالا در یک رشته با ضریب خسارت پایین در رشته‌های دیگر جبران می‌شود.

حال چگونه است که در این فرایند، شرکت‌های بیمه پیشنهادهای خود را به قوه قضائیه می‌دهد و از تصویب هم اظهار رضایت می‌کنند و تا آخر هم پول را از مردم می‌گیرند، ولی فکری برای احقاق حق مردم نشده است؟

آیا مردم هم باید برای رسیدن به حقوقشان، پیشنهادهایشان را انفرادی یا جمعی به نهادهای گوناگون ببرند؟!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۲۸
انتشار یافته: ۸۵
نمي دانيم چه كنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
منکه از خیر بیمه می گذرم
تنها چیزی که گران نشده بود ارزش جان مردم بود که ان هم گران شد
غير قابل چاپ!!!!!!!!!!
داستان اینه اینا نمی شینن فکر کنن و یه راه حل پیدا کنن ، فقط راهی که جلوی پاهاشونه رو می بینن ، الانه اگه به اهل فنی بگی که یه فکری بکن ، میگه اول بیا یه قرار داد ببند و کلی پول بده ، من بعدا میشینم بهش فکر می کنم
و چون ردیف بودجه هم نداره ، پس بی خیال ، مردم جورشو بکشن - مثل مالیات و بیمه و همه چی ، آخرش فقط همه چی گرون میشه
مردم از چه چیز شما راضی اند؟
در این مملکت بعضی ها استاد پیچاندن و جیب زدن مردم با ساز و کارهای خود هستند و کسی هم جلودارشان نیست !!! بااین قوانین سود شرکتهای بیمه ای تا 500% اضافه میشود !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
ببخشید این 500%!!!! رو از کجاتون در آوردین؟؟؟
موندم چرا فقط دیه با تورم بالا میره؟دستمزد چی پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
تا زنده هستی مهم نیستی!
مسئه این است که اولا: مگر چند ماه از سال، ماه حرام است؟ این در حالیست که بیمه ها به این بهانه نرخ دیه ماه های حرام را به همه ماههای سال تطبیق می دهند گویی که 12 ماه سال، ماه حرام و 126 میلیون تومان باید پرداخته شود.
ثانیا": دولت می تواند با ضرب سکه نقره ضمن در گردش قرار دادن نقره، مشکل دیه را که بر اساس قیمت شتر قرار دارد حل کند.
ثالثا: محققان حوزه مشخص نمایند که آیا ماه حرام مسئله ای ذاتی و مربوط به همه مکانها و در همه حوادث است یا این که ماه حرام به جنگ و خونریزی عمدی مربوط می شده و دیه غیرعمد هم شامل این موضوع می شود یا خیر، چون ما همیشه این مسئله را فرض بدیهی قرار دادیم که ماه حرام باید دیه بیشتر باشد ولی با توجه به فقه پویای شیعه، ممکن است با توجه به شرایط جدید جامعه، این مسئله قابل بررسی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
جانم نقره خیلی بیشتر میشه
ارزونترینش همین شتره
مهم اینجا ست که چند در صد تصادفات منجر به فوت میشه ؟هزینه مربوط به خسارت خودرو و مجروحان نیز میشه که اون هزینه ها اونقدر زیاد نشده
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
براساس اعلام رئیس بیمه مرکزی، اگر نقره موجود باشد، دیه حدود 30 میلیون می شه، شما چطور حساب کردید که نقره از شتر گرونتر تموم می شه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
این دوستمان درست فرمودند چرا شرکتهای بیمه برای چهار ماه حرام پول هشت ماه عادی را هم میگیرند که این خلاف شرع و عرف است و این مسأله را همه مسئولین از کنارش رد میشوند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
تازه در خیلی از موارد شخصی که دیه میگیره خانمه و دیه اش نصف ولی بیمه برای مرد و در ماه حرام پول میگیرد
جانا سخن از زبان مام می گویی
کاشکی بیمه با این پولی که میگره خدمات درستی هم بده نه اینکه زمان خسارت کلی فرانشیز و مالیات کم می کنن.
آنچه به جایی نرسد فریاد است :(
خلاصه طرف یه پراید 4-5 میلیونی میخره بعد چند سال پول بیمش از قیمتش بیشتر میشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
پرايد 4-5 ميليوني پيدا كردي زنگ خبر بده، شبونه ميخرمش...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
واقعا. يكي نيست به داد مردم برسه از دست اين خودرو سازها كه مردم مجبورند خودروهاي فاقد كيفيت و ايمني را به چند برابر ارزش واقعي بخرند.و همين خودروها عامل مرگ و مصدوميت مردم و ضرر بيمه ها ميباشند.
تا بناک عزیز
اصولا مردم در قضیه تورم به کجا تونستند پناه ببرند
بیا 25% تورم دولت اعلان کرده افزایش حقوق کارگران فقط 7%
خوب مردم به کجا پناه ببرند
مردم از دهکهای بالا با این روشها می افتند به دهک پایین بعد پیامک می گیرند که تمکن مالی دارید انصراف بدید بعد هم بدو ن اختیار بنده خدا قطع میکنند.
مردم به کجا پناه ببرند؟


اینه که پیامبر فرمودند الملک یبقی مع الکفر......
ترا بخدا کسی از علما یه فکری بکند. آخر تا کی نرخ دیه بر اساس شتر مرسوم آن زمان باید باشد. در ضمن دیه ماههای حرام برای قتل و خونریزی در جنگها قرار داده شده بود که بحق هم هست اما تصادف با خودرو بصورت ناخواسته و غیرعمدی است آخر چرا هیچ تفاوتی قایل نمی شوند
بیمه ها دزد روز روشن هستن من 5500000 ریال برای بیمه پراید پرداخت کردم بیچارهههههههههههه مردم دادشان به جاییییییییییی نمیرسههههههه
پاسخ ها
محمد نوری
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
واقعاً ... هستند. فاکتور هزینه صافکاری و رنگ از نمایندگی معتبر بردم بیمه ... با کمال ناجوانمردی حدود 200 هزار تومان کم کرد و داد. اعتراضم هم به جایی نرسید رئیس و کارشناس یکی از دیگری ...
ناشناس
| United Kingdom |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
واقعا متاسفم با اين طرز تفكرتان!!!!موقع خسارت گرفتن چرا اين حرفو نميزنيد و در برابر اين 550 هزار تومني كه پرداخت كرده ايد 126 ميليون تومن ديه ميگيريد
تازه بعضي شركت ها مثل بيمه رازي پرايد و وانت پيكان و پيكان سواري و وانت نيسان بيمه نميكنند كه مثلا به شركت خسارت وارد ميكنند و همين شركت (بيمه رازي) موتورهاي مردم را بدون سرنشين وارزانتر بيمه ميكند ولي بيمه گذار فقط به خاطر ارزاني به تبعات عدم پوشش سرنشين توجهي نميكند
فقط چرت و پرت منتشر میکنین، نگین که نمیدونسیتیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
هم وطن مطمئنم يا مطلبو نخوندي يا اصلا نمي دوني بيمه چيه؟ ماشين كدومه !!!!عمو مهريه نيستا
طبق نظر شارع مقدس بیمه یک عقد است وایجاب وقبول لازم است ، بنابراین این پول گرفتن ها اگر به نام مالیات بود ، شاید مشکلی نبود ولی حالا که به نام بیمه است باید طرفین توافق کنند وزوری وتنبیه کردن راننده های محتاط ومنظم در آن نباید وجود داشته باشد. از کجای اسلام در آمده که دیه را اگر نداشته باشند بدهند باید زندان بروند ؟ از کجای اسلام در آمده که سازمان های بیمه دولتی هر گونه که دلشان بخواهدتعیین خسارت کنند و بپردازند ؟ . اسلام برای بیمه ، دیه ، عسر حرج ، وظائف دولت ، مالیات و...قانون دارد . چه زمانی باید از تقلید کفار ( ظاهرا این قانون تناقضاتی بامدل خارجی دارد )دست برداریم وبه قوانین اسلام برگردیم ؟
قیمت پیکان مدل 79 الان چیزی بین 2 میلیون هست اما بیمه اش 600 هزار یعنی یک سوم قیمت خود ماشین به نظر معقول میآد نه ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
خو سه تا تصادف ساختگی میزنیم تنگش ، پولش درست میشه،.... من دیدم، .....جواب میده (:
شما یک قلم جنس را پیدا کنید که گران نشده باشد این وسط تنها چیزی که پایین آمده صورت مردم است با دیدن قیمتهای نجومی!!!!!!!!!!!!!!!
از فردا کسی که میخواد خودکشی کنه بهتره خودشو زیزماشین یک بنده خدای ازهمه جابیخبر بیندازه هم کفن ودفن مجانی درمیاد هم بازماندگانش به نوایی میرسند.
پاسخ ها
ا. معینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
اگر برای تامین قبر مجانی راهی بفکرت میرسه بمن بگو، مدتهاست از بی قبری جراءت مردن ندارم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
اون وقت اون بنده خدا که سوار ماشینه چه گناهی کرده؟
جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
به بنده خدای سوار ماشین چه ربطی داره؟پول رو بیمه میده.مویی از بیمه هم که غنیمته.
گران شدن دیه احتمالا بخاطر گران شدن دلار است. چون دیه با قیمت شتر مربوط است و شتر هم کالای وارداتی است و شتر در ایران خیلی کم است.
تازه با این طرح زوج و فرد در تهران، عملا ما نصف سال حق استفاده از وسیله نقلیه را داریم و باید بیمه نصف میشد که نشد و دو برابر هم شده است
راهکار اینه گواهینامه هر شخص پوشش بیمه ای در زمان دریافت ابتیاع نماید اصولا بیمه شخص ثالث همانطور که در بالای ان قید گردیده بیمه مسئولیت دارنده محسوب میگردد لذا برای جلو گیری از رانندگی اشخاص فاقد گواهینامه انهم فقط به امید داشتن بیمه وسیله نقلیه/ مناسبترین شیوه خرید بیمه مسئولیت مربوطه در زمان اخذ گواهینامه بنام راننده میباشد
واقعا متاسفم تابناک... وقتی درد دل یه ایرانی مسلمان حتی به کامنت یه سایت هم نرسه...
به خدا واگذار کردمتون
مشکل اساسی این است که کشور ما نیز مانند سایر کشورها در همه امور به انها نگاه می کند از جمله بیمه، وقتی بیمه بشود یکی صنعت یعنی منبع درامد همین می شود در حالی که اگر پول بیمه را برای یک سال از افراد می گیرند باقی مانده پول دیه که مصدومین حوادث داده می شود باید بازگردانده شود مگر ما چقدر مصدوم داریم!!!
من كارمند وزارت راه هستم . حقوق من در سال 90 برابري ميكرد با سال 87 . در جامعه ما واقعاٌ عدالت اجرا ميشود .خوش به حال ما
بیمه شخص ثالث سمند بدون پوشش هزینه پزشکی راننده حدود 650 هزار تومان و به همراه بیمه بدنه اش جمعا حدود یک میلیون تومان میشه. یعنی روزی سه هزار تومان فقط هزینه بیمه خودرو. درحالیکه در سالهای قبل این هزینه چیزی در حدود یک هزار تومان میشد. افزایش دویست درصدی هزینه بیمه خودرو قابل تامل است.
باید قانونی تصویب شود که سابقه بیمه برای راننده محسوب شود نه خودرو. افرادی که 15 سال بیمه پرداخت کرده اند چرا با خرید خودرو جدید سابقه بیمه آنها صفر می شود؟؟؟ ایا این عدالت است؟ لطفا این مورد را پیگیری فرمایید. خدا خیرتان دهد.
قانونن دیه هر مرد مسلمان برابر یکصد شتر. مگه شتر وارداتیه گه گرون شده باشد
این مملکت همش به سود ثروتمندان و به ضرر فقراست
یه سوال پول بیمه ها تو جیب کی میره ؟!
این موج گرانی کی فروکش می کند؟؟؟آیا حق مردم بعد از این همه مقاومت و پایداری این است؟این چه زندگی ای است که برای مردم درست کرده اید؟کمرمان زیر بار این گرانی هاشکست،چرا این وضعیت تمامی ندارد؟؟؟کاش آنقدر که برای تعطیل کردن اکران یک فیلم اینقدر سریع واکنش نشان دادید برای مبارزه با گرانی هم کمی حساسیت به خرج می دادید!
پيامك از بيمه اومده بياييد مابقي حق بيمه را بر اساس نرخ جديد بديد ما كه فقط بيمه را برا جلوگيري از جريمه پليس مي خواهيم . بيمه نامه هم كه دستمونه . تاريخش هم تموم شد پرايد رو اتش مي زنيم
من يك طلبه هستم باشهريه ماهي 100 هزار تومن .....................
به جز خدا پناهي ندارم
با سلام نماينده بيمه ايران هستم از شهر سنقر استان كرمانشاه با خواندن اين مطلب ذكر چند نكته را ضروري ميدانم :
1- از افزايش نرخ ديه شركتهاي بيمه منتفع نمي شوند زيرا به نسبت حق بيمه اضافه دريافتي خسارت بيشتري نيز پرداخت مي كنند مثال :سال قبل با ديه 90 ميليوني حق بيمه يك دستگاه سمند 457000 تومان با تخفيف سال اول بود همين حق بيمه براي ديه 126 ميليوني يعني افزايش 40% ديه فقط 119000 تومان افزايش يافته يعني 26 % پس شركتهاي بيمه متضرر مي شوند 2- مطلب بسيار سطحي و غير تخصصي نوشته شده تصور ميكنم تمام اطلاعات بيمه اي نگارنده اين مقاله محدود به اخذ بيمه شخص ثالث و شايد بدنه بوده نه يك متخصص بيمه 3 - اينكه تخفيف به خودرو داده مي شود نه به راننده يك نقص غير قابل انكار است كه انشاالله بزودي رفع خواهد شد اما تفاوت در اين است كه وقتي خودرو بيمه باشد هركس پشت فرمان باشد بيمه است و در صورت بروز تصادف خسارت خواهد گرفت در كشور ما اكثر خانواده ها 2 يا 3 نفر با يك خودرو رانندگي مي كنند كه بايد فكري براي آن انديشيده شود.4- بعنوان راهكار بهتر است گواهينامه افراد براي رانندگي بيمه شود تا ضمن برخورداري از تخفيف عدم تصادف با هر خودرويي كه رانندگي نمايد بيمه باشد5- به آقاي خدابنده عرض ميكنم حال كه قرار است براي نصف سال استفاده نصف حق بيمه را بدهند براي خريد خودرو و كت و شلوار و كفش و ... هم به اين نكته توجه نمايند با تشكر - شاكري
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
با عرض سلام
جناب آقای شاکری بگذارید یک حساب سر انگشتی بکنیم.
اگر در ایران ده میلیون خودرو وجود داشته باشد که بیشتر از این مقدار است و متوسط دریافتی از هر خودرو را پانصد هزار تومان در نظر بگیریم حاصلضرب می شود: پنج هزار میلیارد.
حال اگر تعداد تصادفات فوتی در ایران را در نظر بگیریم که سالی 20000 باشد و بیمه برای هر کدام صد میلیون پرداخت کند حاصلضرب می شود دو هزار میلیارد حال بفرمایید سه هزار میلیارد مابقی به کجا میرود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
مشکل مملکت اینه که هر کسی با هر تخصصی در هر زمینه ای اظهار نظر می کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
بیمه ... از دزدترین شرکت های بیمه است. که خدمات ضعیف و تعیین خسارت هایش ترکمنچایی و فقط به ضرر مشتری است
جلیلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
آقای نماینده بیمه که خودتون رو متخصص میدونید و دیگران را بی سواد
اجازه بدین در این مورد خود شرکت های بیمه نظر بدن نه یک نماینده فروش بیمه نامه.
مطمئنا همین افزایش 119000 تومانی که به نظر شما مبلغ کمی هم میاد وقتی در تعداد بیمه نامه های صادر شده ضرب بشه که هر سال هم تعداد این بیمه نامه ها بیشتر میشه و بعد میزان دیه پرداختی رو (که هر سال هم شکر خدا داره تعدادش کم میشه) ازش کم کنیم کاملا معلومه کی سود میکنه و کی ضرر.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
آقای شاکری نماینده محترم بیمه چرا یکجانبه میری به قاضی مرد حسابی شما که عقل کل بیمه هستی باید بدونی نرخ بیمه بر اساس ریسک و درصد وقوع احتمال اون محاسبه میشه اگر به میزان تصادفات و میزان تلفات جانی صوانح نگاه کنی بر اساس آمار شرکت های خودتون میتونی کاهش فاحش اون رو ببینی که نشوندهنده اینه ریسک بیمه شخص ثالث پایین اومده پس باید درصد دریافتی بیمه تقلیل پیدا کنه شما دارید ریسک 20 سال پیش رو که بر اساس جاده های موجود اون زمان و کیفیت اون خودرو ها محاسبه میکنید و به این زمان پول میگیرید شما باید هم خوشحال باشی و به مقاله ایراد بگیری چون مبلغ درصد دریافتی بر اساس نرخ جدید خیلی بیشتر شده اما این اتفاق علی ظاهر باعث رونق کسب شماست اما در ابعاد بزرگتر و دراز مدت ضربه جبران ناپذیری به مردم و خود شما میزنه
با تشکر و احترام
حسین یداللهی
کارشناس بیمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۸
در ادامه پاسخ ناشناس اول و در پاسخ آقاي شاكري ذكر اين نكته هم ضروري است كه طبق آمار رسمي هر سال هم تعداد خودروها به مقدار قابل توجهي افزايش مي يابد و هم تعداد تصادفات (چه خسارتي، چه جرحي و چه فوتي) كاهش مي يابد و اين يعني افزايش درآمد بيمه ها...
من بعد از 12 سال ماشین داشتن یک بار هم تصادف نکرده بودم و هیچوقت هم از بیمه نامه استفاده نکرده بودم.پاییز پارسال که تهران برف باریده بود در اثر لیز خوردن اتومبیل با چندین اتومبیل برخورد نمودم که اجبارا هر 4 کوپن بیمه نامه ام استفاده شد.بعد از اتمام تاریخ بیمه وقتی برای تمدید رفتم کل تخفیفم رو که از دست دادم هیچ بلکه 60 درصد مبلغ حق بیمه هم جریمه شدم و مبلغ 896000 تومان برای بیمه یک سال بیمه پارسیان ازم گرفت.الان هم ای ام اس اومده که برای پرداخت مابه التفاوت بیمه نرخ دیه اقدام کنید.
خداییش مگه ما چقدر درآمد داریم؟بدون ماشین هم که زندگیم نمیچرخه.یکی نیست به داد ما ملت برسه؟
به خدا داریم دق میکنیم.
جریان جریمه کردن مردم تصادف دیده چه صیغه ای است؟ مگه عمدی در کار است؟ اینو بدونید که همه چیز از نازکی و ظلم از کلفتی پاره میشه!
اولا به این آمارها توجه نمایید:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: ايران بالاترين نرخ تلفات رانند گي جهان را داراست.
به گزارش اسلام كرد به نقل از مهر، سرهنگ اسكندر مومني عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان راهنمايي و رانندگي گلستان افزود: حدود يك ميليون و 300 هزار نفر در دنيا بر اثر رانندگي كشته مي‌شوند كه سهم ايران از اين آمار، 23 هزار نفر است. وي اظهار داشت: به‌ازاي هر وسيله نقليه 11 نفر و به ازاي هر 100 هزار نفر 31 نفر در تصادفات كشته مي شوند. اين آمار در حاليست كه شمار كشته شدگان در تصادفات در جهان نصف اين رقم است.
رئيس پليس راهور بيان داشت: در 10 سال گذشته تعداد خودروهاي كشور 3 ميليون بوده است كه اين رقم اكنون به 12 ميليون خودرو رسيده است.
سردار مومني عنوان كرد: از ابتداي شروع دولت نهم با توجه به 2 برابر شدن تعداد خودروها، شمار تلفات رانندگي به 23 هزار نفر رسيده است. در آمار مرگ و مير و ترافيك جزو كشورهاي رديف اول دنيا هستيم.
ثانیا اگر آمارها صحیح فرض شوند:
12 میلبون خودرو ضربدر حداقل 300 هزار تومان حق بیمه میشود 3600 مبلیارد تومان در حالی که با 23 هزار کشته رقم دیه 60 میلیونی میشود 1380 میلیارد تومان خودتان پیدا کنید 3600 منهای 1380 که میشود 2220 میلیارد تومن که به خودی خود بیش از دو برابر دیه پرداختی با فرض فوق است. اگه تمایل داشته باشید هر کی میتونه با این شرایط بیمه کند پس حق مردم چی میشه که این پول و سرمایه ملی رو از دست میدهند؟ و شرکتهای بیمه با آن خدماتی که میدانیم این پول باد آورده رو به جیب میزنند ما مردم به هیچ وجه راضی نیسنیم.
حالا نمایندگان محترم مجلس برای حل کردن این مسائل بیایند بگویند چرا قانون هدفمندی این جوری اجرا می شود و بگردند دنبال مکتب ایرانی و این چیز ها .
بابا ول کنید فقط بیمه ... رو عشق است خدای خیلی نرخهاش ارزون وبنفع مردم است

بیمه ...
من یه پیشنهاد دارم
اعلام نرخ تورم و اضافه کردن حقوق رو هم از دولت بگیرن بدن به قوه قضاییه

مشکلات یه شبه حل میشه
اگه این بیمه هارااختیاری کنندهیچکس بیمه نمیشه خودمونیمها عجب پولی ...
آقا واقعا ستمه من یک حقوق بگیره بیچاره با یه پراید 5 6 میلیونی هستم که با قسط و قرض ماشین خریدم حالا باید یک ماه حقوقمو کامل دو دستی تقدیم شرکت بیمه کنم!!
منتظر بالا رفتن قیمت ماشین های صفر باشید .به بهانه بیمه .خلاصه پرایدبا اپشن بیمه 126میلیون11میلیون.
اقایان و خانمها خودتون قضاوت کنید تو ایران شما یک جوانی که 126میلیون ارزش داشته باشه سراغ دارید طرف اگه سر کار هم بره خوب بگیره 500 یا 600 هزار تومان ولی اگه بمیره دیه اش رو بذارید بانک ماهی 2 تا 3 میلیون تومان درامد میشه!!!!
من بعد از 12 سال ماشین داشتن یک بار هم تصادف نکرده بودم و هیچوقت هم از بیمه نامه استفاده نکرده بودم.پاییز پارسال که تهران برف باریده بود در اثر لیز خوردن اتومبیل با چندین اتومبیل برخورد نمودم که اجبارا هر 4 کوپن بیمه نامه ام استفاده شد.بعد از اتمام تاریخ بیمه وقتی برای تمدید رفتم کل تخفیفم رو که از دست دادم هیچ بلکه 60 درصد مبلغ حق بیمه هم جریمه شدم و مبلغ 896000 تومان برای بیمه یک سال بیمه ... ازم گرفت.الان هم ای ام اس اومده که برای پرداخت مابه التفاوت بیمه نرخ دیه اقدام کنید.
خداییش مگه ما چقدر درآمد داریم؟بدون ماشین هم که زندگیم نمیچرخه.یکی نیست به داد ما ملت برسه؟
به خدا داریم دق میکنیم.
لطفا" یه نفر جواب سئوال منو بده .
س : حداکثر تعهدات بیمه شخص ثالث اتومبیل بنده 90000000 تومان میباشد .
آیا برای سقف 126000000 میلیون تومان ( ماههای حرام ) و برای افزایش تعهدات مربوط به ماههای حرام ، باید مابه التفاوت پرداخت کنم ؟
شرکت های بیمه ، پول را پارو میکنند .
روانی بودیم.روانی ترم شدیم.ها ها ها!!!
تا وقتي تصادفي نكرده ايد ارزش بيمه را نمي دانيد هر چند پولي كه مي گيرند با درامد مردم تناسبي ندارد و فشار زيادي را اكثر مردم كه ماشين دارند تحمل مي كنند فقط دعا كنيد بدون بيمه تصادف نكنيد كه از هستي ساقط مي شويد
سلام
دوستان می توانند به انجمن های حمایت از حقوق مصرف کننده شهر خود شکایت کنند
از 12 ماه فقط 4 ماه دیه 120 میلیون هست انصاف اینه که سازمان حمایت از مصرف کننده به شرکتهای بیمه الزام کنه که برای 8 ماه بیمه رو 90 میلیون ببنده و فقط برای 4ماه حرام سقف 120 میلیون رو قرار داد کنه تا حق کسی ضایع نشه
لطفا یکی این موضوع رو پیگیری کنه
من که واقعا" توانش رو ندارم که 500هزار تومان پول بیمه بدم و از طرفی مجبور به استفاده از ماشینم و نمونه های مثل من خیلی زیاده میفرمایید چه خاکی تو سرم کنم؟آیا درسته که مردم رو مجبور به بیمه نکردن ماشین و تخلف میکنید؟
آقای کارشناس از سنقر کرمانشاه، شما بهتر است همانطور که دیگران حساب کرده اند، درآمد کلی بیمه و بعد مخارج را مشخص کنید نه این که به عنوان وکیل مدافع بیمه وارد شده و بقیه را به این اتهام که شما چیزی از بیمه نمی دانید پس حرف نزنید، ساکت کنید! ضمنا یک قرار داد مالی وضعیتش مشخص است چه ربطی به کفش و لباس دارد؟ بیمه با بالاترین مبالغی که می تواند حق بیمه دریافت می کند و این خلاف است، یعنی همانطور که گفته شده باید یک سوم سال را با دیه ماه حرام، دو سوم را با دیه ماه عادی و ضمنا دیه بانوان را هم نیمه حساب کند اما حالا به بهانه دیه تمام یک مرد آن هم در ماه حرام پول می گیرد. آیا مردم باید هزینه سوء مدیریت احتمالی بیمه را بدهند؟
تابناک محترم
سلام عیدتان مبارک
اولا نویسنده گزارش معلوم است از قوانین و مقررات بیمه اطلاع ندارد شما هم ظاهرل زحمت نکشیده اید تا اطلاع رساانی صحیح داشته باشید.
ثانیا نظراتی نیز که بعضی خوانندگان داده اند نشان می دهد که انها نیز از بدیهیات قانون جدید خبر ندارند . حتی این که نمد دانند به موجب قانون اصلاحی 20/6/1387 - ماده 4- تبصره های 1 و 2 دیه صرفنظر از جنسیت (زن و مرد بودن قربانی) و یا مذهب (مسلمان و غیر مسلمان بودن) باید خسارت بدنی (دیه) مساوی پرداخت شود

ثالثا دوستی که میزان خسارت پرداختی را حساب کرده اند یاد شان رفته که برای 3000000 زخمی دیه پرداخت شود مضافا خسارات مالی نیز (حداقل دوونیم درصد دیه کامل مرد مسلمان در ماه حرام = فعلا 3150000 تومان) نیز باید بدان اضافه شود
رابعا تا کی باید ادم کشی و قطع نخاع و جرح مردم به همین راحتی و اسانی باشد که بزن بکش در رو اگر گیر افتادی و بیمه داشتی مه بیمه می دهد اگر هم بیمه نبودی گلریزان می کنند و شما می شوی ازاد و بدهکار قربانی قطع نخاع شده است و مرده و زن و بچه های صغیر محتاج نان

بهتر نیست به بهبود فرهنگ ترافیکی خود بیندیشیم و به رتبه کمتر از اول بودن در کشت و کشتار ترافیکی بیندیشیم.
اما در اخر هیج یک از این ها برای دفاع از عملکرد بعضا نامناسب و کانلی غیر قابل دفاع خیلی لز شرکتهای بیمه بالاخص تازه به دوران رسیده ها و نیز ضعف بیمه مرکزی در اجرای ماده 28 قانون اصلاحی نیست. همانطور که قصد دفاع از اطلاع رسانی غلط و غیر قابل قبول تابناک را نیز ندارم .
واقعا جالبه که قیمت بیمه یک دستگاه پیکان یا رنو مدل پایین معادل قیمت یک سوم خود خودرواست.به قوه قضاییه پیشنهاد می شود دیه را 200 میلیون بکند تا بیمه هم قیمت خود ماشین بشه شاید اینجوری خودروی داخلی ارزون بشه !!
اولا به این آمارها توجه نمایید:
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور گفت: ايران بالاترين نرخ تلفات رانند گي جهان را داراست.
به گزارش اسلام كرد به نقل از مهر، سرهنگ اسكندر مومني عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان راهنمايي و رانندگي گلستان افزود: حدود يك ميليون و 300 هزار نفر در دنيا بر اثر رانندگي كشته مي‌شوند كه سهم ايران از اين آمار، 23 هزار نفر است. وي اظهار داشت: به‌ازاي هر وسيله نقليه 11 نفر و به ازاي هر 100 هزار نفر 31 نفر در تصادفات كشته مي شوند. اين آمار در حاليست كه شمار كشته شدگان در تصادفات در جهان نصف اين رقم است.
رئيس پليس راهور بيان داشت: در 10 سال گذشته تعداد خودروهاي كشور 3 ميليون بوده است كه اين رقم اكنون به 12 ميليون خودرو رسيده است.
سردار مومني عنوان كرد: از ابتداي شروع دولت نهم با توجه به 2 برابر شدن تعداد خودروها، شمار تلفات رانندگي به 23 هزار نفر رسيده است. در آمار مرگ و مير و ترافيك جزو كشورهاي رديف اول دنيا هستيم.
ثانیا اگر آمارها صحیح فرض شوند:
12 میلبون خودرو ضربدر حداقل 300 هزار تومان حق بیمه میشود 3600 مبلیارد تومان در حالی که با 23 هزار کشته رقم دیه 60 میلیونی میشود 1380 میلیارد تومان خودتان پیدا کنید 3600 منهای 1380 که میشود 2220 میلیارد تومن که به خودی خود بیش از دو برابر دیه پرداختی با فرض فوق است. اگه تمایل داشته باشید هر کی میتونه با این شرایط بیمه کند پس حق مردم چی میشه که این پول و سرمایه ملی رو از دست میدهند؟ و شرکتهای بیمه با آن خدماتی که میدانیم این پول باد آورده رو به جیب میزنند ما مردم به هیچ وجه راضی نیسنیم.
به نظر من که خیلی خوبه که بیمه گرون شده اینطور همه درست رانندگی می کنن هر کی درست رانندگی بکنه حق بیمش کم میشه هر کس بد رانندگی کنه طبیعتا باید پول بیشتری بپردازه.
دوستان بیمه شخص ثالث یک صندوق مشارکتی که همه توش پول می ریزن که اگه خدایی نکرده کسی با یک انسان تصادف کرد همه پول ها رو به اون می دن. پس شما حساب کنید ببینید چند نفر باید بیمه کنند تا به یک نفر 126 م تعلق بگیره.
در ضمن همه که به اینترنت دسترسی دارید پس یک جست و جو بفرمایید تا ببینید بیمه ها در بیمه نامه شخص ثالث سود می کنند یا ضرر.
دوستان کمی واقع بین باشید و با کمی جست و جو متوجه میشین که حق بیمه ایران با بقیه کشور ها چه تفاوتی داره و چـــقدر کمتره و این رو هم در نظر داشته باشید که فقط تو ایران پراید هست.
مشکل مملکت ما اینست که فرهنگ بیمه وجود ندارد و اعتماد چندانی بین مردم و ارگانها در کار نیست
عزیزان بیمه و نرخ دیه در کشور ما تقریبا از همه دنیا ارزانتر هست. میزان حقو ق ها و ارزش ریال کم هست

بیمه برای این است که هیچ فردی بر اثر اتفاق ناگهانی ورشکسته نشود و یا راهی زندان نشود

نان آور یک خانواده را کشته 126000000 کافی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۹
میزان تورم هرکشوربراساس ارزش پول و درآمدافرادتعیین میشودنه مقایسه ای که شمامی کنید
بابا به جای یک عمر کار کردن بریم بمیریم خیر بیشتری به خانواده می رسه
بالاخره مانفهمیدیم چرا ارزش مرده بیش از زنده اش هست؟
بابا يكي هم فكر ما را كه توي منطقه زوج و فرد تهران ساكنيم بكنه تا حداقل به علت عدم امكان استفاده از وسيله نقليه در نيمي از سال حق بيمه نصف بشه اين خواسته زيادي نيست و حقه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار