بازدید 51650
تحقق پیش‌بینی «تابناک»؛

مرتضوی رئیس دفتر سابق احمدی‌نژاد را به پایین می‌کشد؟

انتصاب سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران که سابقه خوشی هم در کارنامه ندارد، در یک روز مانده به پایان سال ۹۰، هرچند شوک‌آور نبود، اما به این سرعت هم انتظارش نمی‌رفت! اکنون صندلی وزیر «تکاور» را لرزان کرده است و مجلسیان از هم اکنون پرونده استیضاح این وزیر را باز نموده‌اند.
کد خبر: ۲۳۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۸ 17 March 2012
گویا توفان بعدی در سازمان تأمین اجتماعی فرا رسیده است؛ توفانی که با انتصاب متهم ردیف اول کهریزک آغاز شده، ولی معلوم نیست به کجا برسد!

به گزارش «تابناک»، هنگامی که از توفان‌های تغییرات مدیریتی در سازمان بزرگ تأمین اجتماعی گفتیم و پیش بینی کردیم که انتصاب سعید مرتضوی به ریاست این سازمان، پتانسیل درگیر کردن این سازمان با چالش‌های بزرگ را در خود نهفته دارد، انتظار نداشتیم که به فاصله چند روز، دادستان سابق تهران، جای سرپرست سازمان تأمین اجتماعی را بگیرد و صدور این حکم مدیر عاملی، به فاصله چند ساعت بتواند طرح استیضاح وزیر «تکاور» (مخفف تعاون، کار و رفاه اجتماعی!) را کلید بزند!

ماجرا این گونه آغاز شد که عصر امروز، پایگاه اطلاع رسانی دولت خبر داد: در مراسمی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری برگزار شد، سعید مرتضوی به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد و بدین شکل، سکان هدایت تأمین اجتماعی که در دو ماه گذشته و پس از رفتن حافظی، مدیر عامل قبلی این سازمان، با سرپرستی موسویان اداره می‌شد، به کسی سپرده شد که سابقه خوشی ندارد و به تازگی بابت تخلفاتی که در پرونده کهریزک داشته و منجر به تعلیق و برکناری وی از سمت قبلی‌اش شده، تفهیم اتهام شده و محاکمه‌اش در دستور کار است.

این انتصاب در حالی صورت گرفت که پیشتر و در آخرین روزهای فعالیت مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۰، الیاس نادران، نماینده مردم تهران، در تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشته بود: «امضاهای استیضاح وزیر کار آماده است و اگر مرتضوی منصوب شود استیضاح را تقدیم هیأت رئیسه می‌کنیم».

این نماینده مجلس افزوده بود: با توجه به اینکه خبر رسیده که قرار است مرتضوی منصوب شود و از آنجایی‌ که مجلس تا پانزدهم فروردین سال آینده جلسه ندارد، امروز امضاهای استیضاح وزیر را گرفتیم.

این در حالی است که با اعلام رسمی خبری که البته دور از انتظار نبود، پرویز سروری، دیگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با مهر، به قطعی شدن انتصاب مرتضوی به ریاست سازمان تأمین اجتماعی واکنش نشان داد و گفت: توقع ما این بود که این کار صورت نمی‌گرفت زیرا آقای مرتضوی و سوابق او هیچ تناسبی با این مسئولیت ندارد.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی یک مرکز حساس، مهم و تأثیرگذار است که یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی کشور در آن قرار دارد. شریف‌ترین افراد زحمت‌کش کشور عضو این سازمان یا صندوق آن هستند و ارائه خدمات مناسب به آن‌ها از ضروریات جامعه ماست، ولی متأسفانه با تغییرات پی در پی مدیریتی در چند سال اخیر، شاهد کاهش بهره وری و استفاده بهینه از این سازمان هستیم و افرادی که تجربه لازم را ندارند برای تصدی این سازمان معرفی می‌شوند.

سروری افزود: احساس می‌شود که سازمان تأمین اجتماعی به مانند کارگاه آموزش شده است که افراد با حضور در آن آموزش لازم را فرا می‌گیرند و در دستگاه‌های دیگری اعمال مدیریت می‌کنند؛ انتصاب مرتضوی به این سمت هم مناسب نیست. با توجه به اینکه موارد و موضوعات دیگری درباره آقای مرتضوی مطرح شده است، این موضوع می‌تواند صندوق و سازمان را به نهادی سیاسی تبدیل کند و حاشیه سازی‌ها را افزایش دهد.

این نماینده مجلس، راهکار را در پس گرفتن انتصاب از جانب وزیر یا کنار رفتن داوطلبانه مرتضوی از سمت جدید دانست و افزود: این کار هزینه کمتری خواهد داشت، چون در صورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی، با همراهی جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طرح استیضاح وزیر کار را که متن آن تهیه شده و به امضای نمایندگان هم رسیده است، قطعا پیگیری خواهیم کرد.

این در حالی است که محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در واکنش به طرح استیضاح وزیر، در مصاحبه‌ای گفت: استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیأت رئیسه مجلس شد و در نخستین فرصت زمانی که مجلس باز شود، این استیضاح اعلام وصول می‌شود.

بدین ترتیب، شواهد و قرائن نشان می‌دهند که بنا بر پیش بینی، انتصاب مرتضوی آغازگر توفانی است که اگر به لغو این حکم نینجامد، ممکن است برکناری عبدالرضا شیخ‌الاسلامی که از حقله یاران نزدیک و مورد وثوق رئیس جمهور و حتی زمانی، رئیس دفتر وی نیز بوده را در پی داشته باشد؛ آن هم به روش استیضاح و با طرح در جلسه مجلسی که چند روز پیش، رئیس جمهور در آن حضور یافت و به پرسش‌های برخی از نمایندگان آن پاسخ گفت.

چه بسا تا حضور بعدی رئیس جمهور در مجلس، زمان بسیاری باقی نمانده باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۲۱
انتشار یافته: ۸۷
من به عنوان یک کارفرما 3 نفر برابر با 30 درصد پرسنلم را در سال جدید اخراج میکنم تا ایشان با دریافت بیمه بیکاری،شادباشی باشند برای حضور ایشان در مسند ریاست تامین اجتماعی و افزایش 18 درصدی حقوق
اگه مردی بیا جلوم رو بگیر!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
من یعنی خود شیطان محض خاطر خدا بدون
قحط‌الرجاله!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Venezuela, Bolivarian Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
آره دیگه، تو کشورهای دیکه وزیرشون وقتی موقع رانندگی خلاف می کنه از شرمندگی فورا میره استعفا میده ولی در ایران به خاطر احساس تکلیف و مسئولیت، هیچ کس حاصر نیست مسند فدرت رو ترک کنه، حالا این پست نشد اون یکی، اگه ایشون اقدام نکنه کس دیگری که کفایت لازم رو داشته باشه پیدا نمی شه. حالا این بنده خدا با اون همه کار که توی ستاد مبارزه با قاچاق داره و اون همه کاری که برای پیگیری دادگاهش باید انجام بده مجبوره به خاطر رضای خدا از خواب و خوراک و خانواده بزنه و شب و روز خدمت کنه اونوقت ما حق ناشناسی می کنیم. این خیلی بده.
تو را خدا من نمیخوام برم کهریزک ...
پس اتهامات این اقاچی میشه!خوبه والا.
من شهروند که چیزی از سیاست نمیدونم امار مرتضوی رو دارم، ولی دولتی ها نداشته باشن؟

این انتصاب با هدف بوده، مطمئن باشید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
تشکر از زحمات ایشان در کهریزک بوده!!
ای ول باهنر که مثل شیر جلوشون وایساد هرچند تو انتخابات خیلی به ضررش شد اما خدایی هم هست
طوفان عزیزم نه توفان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
هردو درسته هم طوفان هم توفان
ناشناس
| United States |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
اتفاقا همان توفان درست است.زیرا توفان یک واژه پارسی است و ط عربی نمی گیرد.
قرار به استیضاح هم بشه با یه معذرت خواهی سر و ته قضیه هم میاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
معذرت خواهی برا چی؟ اونم میره یکم مسخرشون می کنه میاد .
البته رئيس جمهور مي‌خواست شيخ الاسلامي را بردارد اما خجالت مي‌كشيد. بنابراين او را مجبور كرد با اين انتصاب از جانب مجلس استيضاح شود. چون خود رئيس جمهور هم فهميده كه آمار ايجاد دو ميليون و نيم شغل يك فريب بوده است و حالا بايد كسي را بياور د كه بتواند چنين آماري را تأييد كند!
احتمالا این کار عمدی است
فقط میخوان آمار گیر دادن های مجلس به دولت بیشتر بشه
بیچاره ما کارگران ، بیچاره ما مردم ایران
چی بگویم والا!!! کسی که قراره محاکمه بشه مدیر عامل چنین سازمانی میشه. مثل اینه که یه عده حتما و باید همیشه پست های مهم داشته باشند. مثل اینکه این پست ها ارث پدری است و اگر این یکی نشد یک پست دیگه داده می شود
آدم قحطه؟
این مملکت بدبخت نباید 4 روز آرامش داشته باشد
همش استرس
همش درگیری
اتفاقاً بسیار جای جالبی تشریف آورده اید. جناب قاضی این سازمان تا دلتان بخواهد پرونده تخلف برای رسیدگی دارد البته اگر کارکن باشیدوپیگیر.
بااحترام
چقدرجالبه كسي كه متهم است پستش مي دهند
انتصاب مرتضوی انتصاب اشتباهی است اما اینکه مجلس خود را محق می داند به خاطر انتخابی که از اختیارات وزیر است او را استیضاح کند خیلی جالب نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
دقيقا صحيح است.
من مطمئنم در صورت استيضاح وزير بلافاصله مرتضوي بعنوان سرپرست وزارتخانه معرفي شود. آن وقت از مجلس هم كاري بر نمي آيد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
دلیل نداره که اگه کسی اختیاری داره پاسخگو نباشه.
آقا یه سوال حالا توفان یا طوفان
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
مطلب یه چیز دیگه بود اخوی!
می خوان یک نفر رو که وجدان درد نداره، نذارن بشینه جای کسی که مدیر چند میلیون کم درآمده!
حالا تو بگو طوفان یا توفان؛ باد داره امثال من رو می بره ...
بابان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
درزمان گذشته دستوری به همه ادارات ابلاغ شد که کلماتی که میتوان به دوصورت نوشت را بهصورتی که از حروف فارسی در آن استفاده شده نوشته شود بنابر این دستورالعمل طهران شدتهران - باطری شدباتری - طوفان شد توفان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
" بعضی به گمان اینکه کلمه ی طوفان اصلا فارسی است آن را به صورت توفان می نویسند اما اصل این دو کلمه و معنای آنها یکی نیست . طوفان کلمه ی عربی و به معنای " باد و باران بسیار شدید " است . ولی واژه ی فارسی توفان صفت است و به معنای " غران ، دمان " است و ربطی به " باد و باران بسیار شدید " ندارد . "
پس املاي صحيح اين کلمه طوفان است
غلط ننویسیم _ ابوالحسن نجفی
چرا رئیس جمهوری که ادعای عدالت و مردمی بودن را دارد، افراد مسئله دار را به سمت کلیدی می گمارد، ایا به انها مدیون است!
واقعاً آيا در اين مملكت اينقدر قحط الرجال است كه شخصي تفهيم اتهام شده اي را به اين سمت منصوب كنند ؟
این هم یه روش برکناری وزیر بدون عزل هست نو آوری هم داره.
مرتضوی باید هر چه سریعتر دادگاهی شود و تاوان جنایت هایش را پس بدهد
ای خدا ما چه گناهی کردیم که تو 7 سال گذشته 7 تا مدیرعامل عوض شده و اینهمه مشکلات روهم جمع شده و سازمان به این بزرگی محل آمد و شد افراد بی تجربه و بعضا ناکارآمد شده چرا هیچکی نیست به فکر ما باشه ما داریم زیر فشار زندگی و گرانی له میشیم خدمات سازمان که تعریفی نداره و هیچکی نتونسته برامون کاری بکنه والا خدارو خوش نمیاد با اما اینطوری رفتا بشه
من نمی دونم این یارو دیگه از کجا پیداش شده ولی فاتحه سازمان رو باید خوند....
بازهم بي اهميتي به مجلس....
قحط الرجال شده است
مجلسیان باز هم به نظاره بنشینید،آقایون تا شما برای این مسئله بخواهید اقدام بکنید آقای رئیس جمهور چند برنامه دیگر پیش رویتان قرار داده
عملکرد این آقا باعث قتل افرادی شده است. چگونه او را به این شکل تشویق می کنند؟
پاسخ ها
علی
| United Kingdom |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
جهت سپاسگزاری
متاسفم برای دولت
کسی حرق حق بگوید میگید جریان انحرافی.
دم دکتر گرم که هر کار می خواهد میکند واز دست در راس امور هیچ کاری برنمیاد جمع 300 نفریشان از عهد ه اش برنیامدند دکتر عیدت مبارک
پاسخ ها
علی
| United Kingdom |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
بله،، البته ایشان اگر قتل هم مرتکب بشه نباید اعدام شه ، تو کشورهای پیشرفته می فرستنش جهت تمدد اعصاب!!
می خوای اذیت کنی!!!!مش حسین آقا
لجبازي با مردم تا كي؟؟؟
مسئول محترم سايت اين مطالب كه پر از كينه و حقد از يك خادم ملت است در سايت شما نشانه عدم استقلال و رعايت موازين اخلاقي شماست اگر از ناحيه آقاي مرتضوي در دوران تصدي دادستان تهران براي شما پرونده اي بوده و يا اطرافيانتان قطعا ايشان قانون را اجرا كرده است پس هواي نفس خود را بر عقل ترجيح ندهيد. از مدتها پيش هر هجمه اي كه توانستيد بر عليه آقاي مرتضوي روا داشتيد. بابا از خدا بترسيد.
مطمئنم اگر شما به جاي آقاي مرتضوي بوديد و حزب مورد دلخواه شما بر قدرت بود و شما مي خواستيد با آنها در كهريزك بر خورد كنيد حتما بسيار بدتر عمل ميكرديد.
پاسخ ها
میمونک چی توز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
آقا سعید خودتی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
بهتره مرتضوی رعایت موازین اخلاقی رو بکنه بره کنار.خدا روشکر که فتنه 88سبب شد نقاب از چهره دادستان بیفته
ناشناس
| United States |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
هیسسسسسسسسسسسسسسسس!!!!!
علی
| United Kingdom |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۱
بچه ها اومد فرار کنید
هيچ دقت كرديد كه كارهاي بودار در دولت ، قبل از روزهاي تعطيل اتفاق مي افته تا پيگيري و سر و صدا بلند نشه !!!!!
سلام
من نمیدانم این نمایندگان جامعه کارگری که در مراسم انتصاب مدیر عامل جدید سازمان تامین اجتماعی حضور داشته اند از جانب چه اقشاری ماموریت داشته اند من که با تعداد زیادی از بازنشستگان تماس دارم هیچکدام راضی نبودند . واقعآ جای تعجب است مگر در مملکت قحط الرجال است ؟ کسی که هیچ گونه تجربه وتحصیلات مرتبطی ندارد ودارای سابقه درخشانی هم نیست با چه ملاحظاتی به این سمت منصوب شده ؟ آبدارچی میخواهند استخدام کنند گواهی عدم سوء پیشینه میخواهند اما ایشان را با سلام وصلوات ودر شرایط خاص منصوب میکنند . خدائیش من اگر بودم واین همه مخالفت تا سطح حتی استیضاح وزبر را میدیدم خودم برای اثبات حسن نیت هم که شده یواشکی استعفا میدادم وجمعی را به زحمت نمی انداختم .
تابناک عزیز من تا حالا چندین پیام در موضوعات مختلف آنهم از روی درد وگلایه وبه زحمت تایپ وارسال کرده ام امادریغ ازیکبار توجه . کجاست ان انصاف ومردمی بودن ؟
تصمیمی بگیرید که در وقت صرفه جویی شود و ایجاد تنیش نیز نکند
آقاي نادران و سروري و ديگر نمايندگان محترم طبق قانون و شرع مقدس تا زماني كه اتهامي بر عليه كسي ثابت وحكمي صادر نشده نمي شود براساس آن فردي را قصاص قبل از جنايت نمود در اين صورت وارد كردن اتهام بر ديگران در جامعه شايع مي شود و اخلاقيات روز به روز تنزل پيدا مي كند و در كنار آن افراد موفق را مي شود براحتي با يك اتهام ثابت نشده از گردونه فعاليت خارج نمود .
پاسخ ها
دوست ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
ایشان تفهیم اتهام شدن...
و به خاطر همین کارشون از کار عزل شدن..
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۸
شما برو تو همون سازمان واسه پست ابدارچی تقاضا بده ببین با دلایلی خیلی کمتر ازاین ردت میکنن یا نه بعد بیا نظر بده
ناشناس
| Canada |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
برای افرادی که در کهریزک شکنجه شدند و کشته شدند ، هم هیچ دادگاهی تشکیل نشده بود ..
خداوند خودش کمک کنه کجای دنیای شخص متهم را اینچنین پستی می دهند؟
بيچاره مردم ايران
هيچ كي به هيچ كس نيست
آنان كه نبايد باشند هستند و ....
واقعا انتصاب مرتضوی بر مسند سازمانی که شریف ترین و زحمت کش ترین افراد جامعه در آن عضو هستند فاجعه بزرگی برای جامعه ایران هست و از این بابت تسلیت به همه ایرانیان عرض مینمایم، و این دهن کجی دولت به صاحبان اصلی این سازمان فراموش نشدنی و نشان دهنده میزان توجه دولت به عدالت اجتماعی می باشد!!!
كاش جاي لج بازي را مختصري عقلانيت مي گرفت .به عنوان يك عضو صندوق با اداره سياسي آن ومديريت آزمايشي اين افراد مخالفم.مسئوليت حق الناس سنگين تر است.
وزارت" تکورا" است مجید دلبندم
این مجلس به خودش گیر بده . دیواری کوتاه تر از دکتر پیدا نکرده . درود بر دکتر محمود احمدی نژاد
از کجا فهمیدی ایشون متهم ؟
هرکی با دولت در افتاد ور اقتاد انتقاد = عزل
انتصاب شایسته ایشان را تبریک می گوییم
جالبه تو المان اون شخصی را که مروه الشرینی را کشته بود(همزمان بود با وقایع کهریزک)به حبس ابد محکومش کردند وتو ایران........متهم ردیف اول جنایت کهریزک پست میگیره
عجب عدالتی داریم
خوبه والا همه ایرانیهای زیر نظر تامین اجتماعی مث کهریزکیها سرشون میاد
اگر ایشان مجرم است چرا آزاد است. مگر می شود قبل از اثبات اتهام مجازات نمود. واقعا در جامعه اسلامی این بی اخلاقی ها بعید است به کجا می روید
من صاحب ی شرکت فنی مهندسی هستم؛امسال تعطیل کنم بهتره؛بخاطر این انتصاب
خوب خوب تا جایی که می تونید از مرتضوی استفاده کنید حیف اخه
جای تاسف است. در شرایط کنونی کشور انتصاب یک قاضی در مصند یک نهاد با رویکرد اقتصادی غیر منطقی و توهین به کارشناسان با سابقه و توانمند در این عرصه می باشد. مملکت که قحط رجال نیست. چرا سری درد نمی کند دستمال بسته شود. هیچ مجبور نیستیم که انتصابات مسئله دار داشته باشیم. این انتصاب نمی تواند مقبول اکثریت این بخش باشد و در این صورت کار پیش نمی رود.
پاسخ ها
فروغ
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۹
جناب مسندنه مصند.
میشه بگید مراسم هفت و چهلم سازمان کی وکجاست فقط کهریزک نباشه یوقت 000000
دکتر عاشقتم، این هیجانی که این چند ساله دادی تو هیچ فوتبالی پیدا نمیشه! خدا سال ۹۱ رو بخیر کنه... 
آقاي تابناك يا نظر نگير يا وقتي ميگيري مميزي نكن.يعني تو اين مملكت حتي تو سايت محدود شما هم نميتونيم حرفمونو بزنيم؟من ديگه خسته شدم.هر لحظه آرزو ميكنم از اين مملكت فرار كنم
این همون وزیری هست که توکمیسیون مجلس گفت چون امرکردن وزارت روقبول کردم
واقعا ایران قحط الرجال شده !!!!!!!
کسی که متهم است یک منصب کلیدی را در دست می گیرد ، خدا به همه ما رحم کند . ضربه ای که این انتصابهای نابجا به پیکره ایران وارد می کنه از ضربات دشمنان این مرز و بوم نیز شدیدتره ، خدا به همه ما رحم کنه
پس دوباره قراره رئیس جمهور با مجلس صفا کنه،گمونم اون روز خیلی خوش گذشته :)
امروز sms ی برایمن مستمری بگیر امد که برای حذف یارانه ام به رفاه آی آر مراجعه کنم گفتم ببین اینقدر سازمان تامین اجتماعی متمکنه که چون فکر میکنند 6000ملیارد تومان از دولت طلب دارند جزو سرمایه من بحساب می اید بهمین دلیل هر مدیر دلسوز در سازمان تامین اجتماعی را بر میدارند که قوانین خواص خود سلزمان را اجرا نکند البته مجلس هم مقصر است که اجازه داد تا سازمان دولتی شود
اقا چرا با پول ما کارگران و بازنشستگان که تامین اجتماعی شکل گرفته اینکار را م یکنند
معلوم شد قتلها بخاطر کی بوده!!!
دوستان در پیگیری خواستهایتان خیلی مواظب باشید که یکدفعه منانژیت نگیرید
بزن باران بشور آلودگی را
ز دامان بلند روزگاران...........................
این آقا اگه مدیریتش خوبه چرا هی جاشو عوض میکنند اگه بده چرا دوباره بهش پست میدن شایدم خیلی سربه زیروحرف گوش کنه پست های مهمتر میگیره
مبارک است اینهم عیدیکارگران
نظر مردم نسبت به اقاي مرتضوي خوب نيست .
دولت محترم به ملتت احترام بگذار
بسیار انتصاب بجایی است

چرا شماها اینقد.......
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار