بازدید 2812

افزايش موارد نقض حقوق بشر در اروپا

کد خبر: ۲۳۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۶ 17 March 2012
به گفته کميسر حقوق بشر شوراي اروپا موارد نقض حقوق بشر در اروپا رو به افزايش است.

به گزارش واحد مرکزي خبر به نقل از پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني يورونيوز، توماس هامربرگ، کميسر حقوق بشر شوراي اروپا که به زودي ماموريت شش ساله‌اش در اين سمت به پايان مي‌رسد اين موارد نقض حقوق بشر را تشريح کرد.

هامربرگ پيشتر در راس سازمان عفو بين الملل قرار داشت و به سبب فعاليت‌ در اين سازمان، در سال 1977 جايزه صلح نوبل را از آن خود کرد. وي مي‌گويد وضع حقوق بشر در اروپا بدتر شده است.

توماس هامربرگ گفت فکر مي‌کنم کمي نا‌اميد هستم و با نگاه به وضع فعلي حقوق بشر در اروپا، دليلي نمي‌بينم که از عملکرد خودم راضي باشم. يکي از علل اين شرايط، بحران اقتصادي است که موجب کاهش بودجه هاي دولتي شده وهمين امر مستقيما حقوق اجتماعي بسياري از مردم را نقض مي‌کند.

به علاوه معتقدم رويه‌اي که بعد از حملات يازدهم سپتامبر در پيش گرفته شد، تاثير خوبي در احترام به حقوق بشر نداشته است. شهروندان بازداشت و شکنجه مي‌شوند، در حالي که مدرکي محکم عليه آنان وجود ندارد که آنها به حملات تروريستي مرتبط باشند. در حالي که شکنجه بايد مطلقا ممنوع باشد.

توماس هامربرگ درباره وضع کولي ها گفت آن‌ها قرباني رشد راست گرايي افراطي در اروپا هم هستند؛ نه تنها از طريق توهين‌ها، بلکه مورد حمله هم قرار گرفته‌اند. اين مشکل بسيار جدي است.

وي افزود درحال حاضر تصميم‌هاي نهاد‌هاي اروپايي، بسيار به سياست‌ها و حمايت هاي دولت‌هاي عضو وابسته است و من فکر مي‌ کنم که هم شوراي اروپا و هم ديگر نهاد‌ها مانند ديوان اروپايي حقوق بشر، ساختارهاي اتحاديه اروپا و حتي دفترآموزش هاي اوليه کودکان مي‌کوشند تا رعايت حقوق بشر در سطح کشورهاي عضو تضمين شود، با اين حال فعاليت‌هاي اروپايي کافي نبوده است.

هامربرگ درباره وضع کودکان نيز گفت حقوق کودکان دغدغه‌اي بزرگ است و ما اين مشکل را در اروپا هم داريم. وضع کودکان نشانگر وجود مشکلات عميقتري در جامعه است که اغلب ريشه در خانواده دارد. بسياري از کودکان خياباني از کشورهاي ديگر مي‌آيند. کودکان مهاجر از گروه هاي آسيب پذير جامعه ما هستند و صراحتا بگويم که در مقابل موج فزاينده فقر کودکان در بعضي کشورهاي اروپايي هستيم که نتيجه بحران اقتصادي است. هم سياستمداران نهادهاي اروپايي و هم دولتمردان بايد در خصوص وضع کودکان فعال‌تر و متمرکز‌تر باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها