بازدید 17605
۹

قدمت 700ساله خانه‌هایی در دل کوه‌های ایران

این روستا در صخره واقع شده است و تنها متریال به کار رفته در ساختار آن سنگ می باشد. خانه ها هرمی شکل هستند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند.
کد خبر: ۲۳۳۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵ 17 March 2012
کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است. این روستا یکی از سه روستای صخره ای در جهان است و جاری بودن زندگی مردم در داخل این بافت یک استثنا در دنیا به حساب می آید. زیرا در کشورهایی مانند ترکیه و آمریکا، دیگر کسی در کاپادوکیه و داکوتا زندگی نمی کند.

به گزارش روزگار نو، این روستا در صخره واقع شده است و تنها متریال به کار رفته در ساختار آن سنگ می باشد. خانه ها هرمی شکل هستند و از مقاومت بسیار بالایی برخوردارند.

قدمت این روستا به 700 سال می رسد و در حال حاضر هتلی نیز در این روستا ساخته شده است و بسیار دیدنی می باشد. این مکان تنها هتل صخره ای دنیا می باشد که در دل کوه ها حک شده است.

این هتل گواه دیگری است بر مهارت های مهندسی ایرانیان که به روزهای مادها، کوروش کبیر، داریوش و خشایارشا باز میگردد. پروفسور دیوید رول باستان شناس مشهور انگلیسی در سفر به ایران و کشف نخستین مسیر پستی دنیا، قدمت کندوان در این مسیر را یکی از استنادات خود برای نظریه یکجانشینی بشر غارنشین و زندگی اجتماعی انسان ها قرار داده است.

لوله کشی آب و سیستم برق رسانی در دل سنگ، نشان از همزیستی مسالمت آمیز بشر با محیط زیست است. کندوان نمونه منحصر به فردی در استفاده از طبیعت در زندگی انسان است.




















تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۹
حالا به جای متریال می گفتی مصالح کلاست میومد پایین!!!!!
از آب معدنیش نگفتید هرسال این روستا پذیرایی توریستهای خاجی فراوانه.
این خبر مال چند سال پیشه که چنین بار من دیدم و بارها میل شده چرا این چنین خبرهایی رو میذارین که ابروی حرفه ای خودتو رو زیر سئوال می برید؟ متاسفم
اگه بدونید یک شب اردیبهشت خوابیدن توی یکی از این اطاقها چقدر رویائی و دلچسب و خاطره انگیز است.
زیبایی کندوان بر کسی پوشیده نیست ولی این زیبایی چه ربطی به کوروش کبیر، داریوش و خشایارشا دارد نامشخص است .
"این مکان تنها هتل صخره ای دنیا می باشد که در دل کوه ها حک شده است" این جمله نادرست است چون در کاپادوکیه صدها خانه ی این مدلی را به هتل و مهمانخانه تبدیل کرده اند و در واقع کل دهکده های این مدلی در کاپادوکیه را تبدیل به دهکده های توریستی با صدها هتل غاری تبدیل کرده اند. بعضی فصول سال خیلی هم ارزان هستند و رقابت شدیدی با هم برای جذب مشتری دارند. همه خانه ها را هتل کرده اند.
عالیست
جنس سنگ کندوان سنگ آذرین ایگنیمبرایت است که نوعی سنگ آذرآواری ساخته شده از تکه ها ی شیشه (بلورین نشده یا بی شکل یا اریخت) و تکه های سنگ و بلورهای ریز است.
ایرانه دیگه همه چیش تو دنیا تکه.
به خودم میبالم که یه ایرانیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار