بازدید 3087

اسقف اعظم کانتربری کناره‌گیری می‌کند

او که ریاست کلیسایی را با ۸۵ میلیون پیرو به عهده دارد، گفته است که خدمت به عنوان اسقف اعظم "سعادتی بسیار بزرگ" بوده است.
کد خبر: ۲۳۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۷ 17 March 2012
روان ویلیامز، اسقف اعظم کانتربری و بلندپایه‌ترین مقام کلیسای انگلیکن اعلام کرده است که در ماه دسامبر آینده، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

به گزارش ايسنا در وب‌سایت روان ویلیامز آمده است که او از ژانویه سال میلادی آینده، ریاست کالج مگدالن، یکی از کالج‌های مهم دانشگاه کمبریج را به عهده خواهد داشت.

ویلیامز که ۶۱ سال دارد، در سال ۲۰۰۲ میلادی به عنوان یکصدوچهارمین اسقف اعظم کانتربری انتخاب شد.

او که ریاست کلیسایی را با ۸۵ میلیون پیرو به عهده دارد، گفته است که خدمت به عنوان اسقف اعظم "سعادتی بسیار بزرگ" بوده است.

به گزارش بي.بي.سي، او گفت که کناره‌گیری از این سمت، تصمیم آسانی نبوده است و در طول مدتی که تا پایان دوره خدمتش باقی مانده است، "کارهای زیادی برای انجام دادن دارد."

ویلیامز از افرادی که در کلیسای انگلستان و جامعه کلیسای انگلیکن که در طول دوره ریاست او "بصیرت، امید و هیجان به همراه آورده‌اند"، تشکر کرد.

در طول دوره ریاست او، مقامات کلیسای انگلستان بر سر بحث‌های مربوط به انتصاب روحانیون همجنسگرا و اسقف‌های زن، با اختلاف‌نظرهای شدید روبه‌رو بودند.

ویلیامز به طور مداوم از انتصاب زنان حمایت کرده است و پیش از این، نسبت به انتصاب فردی که علنا هم‌جسنگرا بود به عنوان اسقف ردینگ اعتراضی نکرد.

او که در اظهاراتی بحث‌برانگیز در سال ۲۰۰۸ میلادی، گفته بود که منظور کردن جنبه‌های مشخصی از قانون شریعت در نظام قضایی بریتانیا "اجتناب‌ناپذیر" به نظر می‌رسد، گفته است که همچنان به این حرف‌های خود اعتقاد دارد.

روان ویلیامز برای بیش از ۲۰ سال در سمت اسقف و اسقف اعظم فعالیت کرده است. لرد کری که پیش از ویلیامز اسقف اعظم کانتربری بود، این سمت را برای ۱۱ سال و نیم به عهده داشت و در ۶۶ سالگی در سال ۲۰۰۲ میلادی بازنشسته شد.

کمیسیونی که مسئول انتخاب جانشین ویلیامز است، در فرصتی که تا پایان دوره خدمت او وجود دارد، اسقف اعظم آتی کانتربری را انتخاب خواهد کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگليس نیز گفته است که ویلیامز "هدایت کلیسا را در طول دوره‌هایی چالش‌برانگیز و پرتغییر" به عهده داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل