بازدید 2450

تظاهرات گسترده يمني‌ها عليه صالح

مردم يمن روز جمعه با برگزاري تظاهرات گسترده در شماري از شهرهاي اين كشور از جمله صنعاء خواهان محاكمه عاملان كشتار عليه تظاهركنندگان انقلاب يمن شدند.
کد خبر: ۲۳۳۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳ 17 March 2012
شمار زيادي از مردم يمن با برگزاري تظاهرات در شماري از شهرهاي اين كشور خواهان محاكمه علي عبدالله صالح و عاملان كشتار تظاهركنندگان انقلاب يمني شدند.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت اينترنتي مفكرة الاسلام، مردم يمن روز جمعه با برگزاري تظاهرات گسترده در شماري از شهرهاي اين كشور از جمله صنعاء خواهان محاكمه عاملان كشتار عليه تظاهركنندگان انقلاب يمن شدند.

در اين تظاهرات كه تحت عنوان "جمعه ميليوني براي اعلام ميثاق با شهداي انقلاب" برگزار شده بود، تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي لغو مصونيت قضايي علي عبدالله صالح و محاكمه وي را به خاطر صدور فرمان كشتار تظاهركنندگان خواستار شدند.

شركت‌كنندگان همچنين اعلام كردند: صالح و شماري از معاونانش به مصونيت قضايي به عنوان يكي از شرط‌هايشان براي كناره‌گيري از قدرت دست يافتند اين در حالي است كه صالح شخصا در هليكوپتري كه بر فراز تظاهركنندگان در پرواز بود، شاهد كشتار مردم بي‌گناه يمن بود.

از سوي ديگر، هزاران تن از طرفداران جنبش‌هاي جداي طلب جنوب يمن روز جمعه با برگزاري تظاهراتي تحت عنوان "وفاداري به "باعوم" يكي از رهبران برجسته جنبش‌هاي جنوبي در شهر عدن از سازمان ملل خواستند براي نجات مردم جنوب يمن وارد عمل شود.

تظاهركنندگان در اين تظاهرات پرچم‌هاي دولت جنوب و تصاوير برخي از قربانيان اعتراضات مناطق جنوبي را در دست داشتند.

در اين تظاهرات خطيب جمعه عدن ضمن تاكيد بر مسالمت‌آميز بودن تظاهرات‌ مناطق جنوبي يمن مسئولان امنيتي را به اعمال خشونت عليه طرفداران جنبش‌هاي استقلال‌طلب جنوب متهم كرد.

در همين حال، مخالفان يمني نيز اعلام كردند در صورتي كه صالح بخواهد به فعاليت‌هاي سياسي خود ادامه دهد در گفت‌وگوهاي ملي شركت نخواهند كرد.

از سوي ديگر، يك منبع محلي يمن اعلام كرد: دو فرد مسلح يك زن سوئيسي را در يمن ربوده و در استان شبوه در جنوب شرق يمن زنداني كرده‌اند.

اين منبع در ادامه القاعده را مسئول اين آدم‌ربايي دانست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی