بازدید 6613

از كدام راه سفر كنيم؟

کد خبر: ۲۳۳۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳ 17 March 2012
به منظور ارتقاي ضريب ايمني و ايجاد كشش و رواني ترافيك به دليل افزايش حجم سفر و ظرفيت تردد در تعطيلات نوروز 91 در محورهاي مواصلاتي كشور از 25 اسفند سال جاري تا 14 فرودين سال 91 محدوديت‌ها و ممنوعيت‌هاي عبور و مرور در محورهاي پرترافيك كشور اجرا مي‌شود.

به گزارش ايسنا، عبور و مرور انواع موتورسيكلت در ايام اجراي طرح نوروزي در تمامي آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها و جاده‌هاي اصلي برون شهري كشور ممنوع است. در تمامي محورهاي برون شهري از 25 اسفند سال جاري تا 14 فرودين سال 91 ممنوعيت و محدوديت ترافيكي براي انواع تريلر و كاميون اعمال مي‌شود كه بر اساس آن عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهاي حامل مواد سوختي و فاسد شدني از اين امر مستثني بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راه‌هايي اعمال مي‌شود كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آنها اجرا مي‌شود و يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.

كرج – چالوس

تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت همچنان در محور كرج – چالوس و بالعكس ممنوع است. همچنين تردد انواع وسايل نقليه در محور كرج – چالوس از ساعت 12 الي 24 روزهاي 4 و 12 و 13 فروردين 91 از كرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 الي 24 در اين روزها از مرزن آباد به سمت كرج به صورت يكطرفه خواهد بود.

هراز

تردد انواع تريلر در محور هراز كماكان ممنوع است و تردد انواع كاميون و كاميونت به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 روز چهارشنبه 24 اسفند تا ساعت 1 بامداد روز شنبه پنج فروردين و از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين از تهران به آمل و بالعكس ممنوع است. تردد انواع وسايل نقليه در محور هراز از ساعت 13 الي 24 روزهاي 4 و 12 و 13 فروردين از رودهن به آب اسك ممنوع است و تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 15 تا 24 در اين روزها از آب اسك تا رودهن به صورت يكطرفه خواهد بود.

فيروز كوه

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 روز شنبه 27 اسفند(امروز) تا ساعت 24 روز شنبه پنج فروردين و همچنين از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين از تهران به قائم‌شهر و بالعكس ممنوع است.

قزوين – رشت

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 روز يكشنبه 28 اسفند تا ساعت 1 بامداد روز شنبه پنج فروردين و همچنين از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين از قزوين به رشت و بالعكس ممنوع است.

محور قديم ساوه – همدان

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 12 روز يكشنبه 28 اسفند تا ساعت 24 روز چهارشنبه دوم فروردين و همچنين از ساعت 12 روز چهارشنبه 9 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين از ساوه تا سه‌راهي دخان و بالعكس ممنوع است.

اردبيل – آستارا، ‌اردبيل – سراب و خلخال به اسالم و بالعكس

بنابراعلام پليس راه ناجا، تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا ساعت 24 روز يكشنبه 13 فروردين 91 از محورهاي اردبيل – آستارا، ‌اردبيل – سراب و خلخال به اسالم و بالعكس ممنوع است.

مشهد – قوچان، مشهد – نيشابور و سبزوار و بالعكس

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي 27 و 28 و 29 اسفند و نيز روزهاي 11 و 12 و 13 فروردين در محورهاي مشهد – قوچان، مشهد – نيشابور و سبزوار و بالعكس ممنوع است.

چمن بيد – بجنورد – شيروان و بالعكس

همچنين تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي 27 و 28 و 29 اسفند و نيز روزهاي 11 و 12 و 13 فروردين در محورهاي چمن بيد – بجنورد – شيروان و بالعكس ممنوع است.

بانه – سقز – سنندج و مريوان و بالعكس

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي 27 و 28 و 29 اسفند و نيز روزهاي 11 و 12 و 13 فروردين در محورهاي محورهاي بانه – سقز – سنندج و مريوان و بالعكس ممنوع است.

گلوگاه – گرگان – جنگل گلستان – چمن بيد و بالعكس

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي 27 و 28 و 29 اسفند و روزهاي 3 و 4 و 11 و 12 و 13 فروردين در محور محور گلوگاه – گرگان – جنگل گلستان – چمن بيد و بالعكس ممنوع است.

محورهاي اصلي استان بوشهر

تردد انواع كاميون‌هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت 7 روز شنبه 27 اسفند تا ساعت 24 روز جمعه چهارم فروردين و نيز از ساعت7 روز پنجشنبه 10 فروردين تا ساعت 24 روز دوشنبه 14 فروردين در محورهاي استان بوشهر ممنوع است.

محورهاي اصلي استان اصفهان

تردد انواع كاميون‌هاي كمپرسي حامل سنگ و مصالح ساختماني از ساعت 7 روز شنبه 27 اسفند تا ساعت 24 روز جمعه 4 فروردين و نيز از ساعت هفت روز پنج‌شنبه 10 فروردين تا ساعت 24 دوشنبه 14 فروردين در محورهاي اصلي استان اصفهان ممنوع است.

گچساران – بهبهان، گچساران – نور آباد و ياسوج – بابا ميدان و بالعكس

همچنين تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا ساعت 24 روزهاي 27 و 28 و 29 اسفند و نيز روزهاي 10 و 11 و 12 و 13 فروردين در اين محورها ممنوع است.

سلفچگان – قم جاده قديم كاشان – قم و جاده قديم تهران – قم

به گزارش ايسنا، تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي جمعه و يكشنبه مورخ 3 و 13 فروردين در اين محورها ممنوع است.

بندرعباس- سيرجان و بالعكس

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي 27 و 28 و 29 اسفند و نيز روزهاي 10 و 11 و 12 و 13 فروردين در اين محورها ممنوع است.

سيرجان - بافت

تردد انواع تريلر و كاميون به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 7 تا 24 روزهاي 12 و 13 فروردين در محور سيرجان - بافت ممنوع است.

محورهاي اصلي شمال سيستان و بلوچستان

تردد وسايل نقليه باري سنگين به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 14 تا 21 مورخ 24 اسفند تا يكم فروردين و نيز تاريخ‌هاي 3 و 4 و 11 و 12 فروردين از محورهاي زاهدان – زابل، زاهدان – نهبندان و زابل – نهبندان و بالعكس ممنوع است. تردد موتورسيكلت و وسايل نقليه باري سنگين به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 5 تا 22 روز يكشنبه 13 فروردين از كليه محورهاي اصلي شمال استان سيستان و بلوچستان ممنوع است. تردد وسايل نقليه باري سنگين به استثناي حاملان مواد سوختي و فاسد شدني از ساعت 18 تا 24 مورخ 24 اسفند تا 14 فروردين 91 از محور زاهدان – خاش و بالعكس ممنوع است.

محدوديت‌هاي جابجايي محموله‌هاي ترافيكي

بنابر اعلام پليس راه، جابجايي محمولات ترافيكي در تمامي راه‌هاي اصلي برون شهري كشور از تاريخ 25 اسفند تا پايان روز 15 فروردين ممنوع است و در روزهاي 6 و 7 و 8 و 9 فروردين نيز تنها براي محمولات ترافيكي اضطراري داراي ضرورت ملي حسب تشخيص مرجع صادركننده، مجوز عبور محموله صادر مي‌‌شود. در محورهايي كه ممنوعيت تردد انواع وسايل نقليه باربري در آنها صورت مي‌گيرد، رفت و آمد وسايل نقليه مذكور از ساعت23 تا 7 روز بعد در اين‌گونه محورها مجاز است مگر اينكه به علت معاذير فني و ترافيكي و با تشخيص رئيس قرارگاه پليس راه استان امكان تردد وسايل نقليه باري در يك محور و يا محورهايي، موقتا مقدور نباشد.

در صورت نياز به اعمال محدوديت‌هاي پيش‌بيني نشده در محورهاي تحت پوشش استان‌ها به منظور كنترل و تنظيم عبور و مرور وسايل نقليه، روساي قرارگاه‌هاي پليس راه با هماهنگي پليس راه ناجا به صورت مقطعي و موضعي تصميمات مقتضي اتخاذ مي‌كنند و در صورت نياز به اعمال محدوديت‌هاي پيش‌بيني نشده در محورهاي مواصلاتي بين استاني، رئيس قرارگاه پليس راه استان با روساي قرارگاه پليس راه استان‌هاي همجوار و ادارات كل راه‌ و ترابري و حمل و نقل و پايانه‌هاي استان‌هاي مربوطه هماهنگي لازم به عمل آورده و پس از كسب مجوز از پليس راه ناجا نسبت به اعمال محدوديت و ممنوعيت مورد نياز، اقدام لازم به عمل مي‌آورد. رانندگان وسايل نقليه باربري و حاملان مواد سوختي و فاسد شدني هنگامي كه فاقد بار هستند در محورهايي كه محدوديت تردد تريلر، كاميون و كاميونت اعمال شده، مجاز به تردد نيستند. همچنين رانندگان وسايل نقليه‌اي كه در طول مسير محدوديت در حركتند، موظفند به نحوي برنامه ريزي و تردد كنند كه قبل از ساعت اجراي محدوديت از جاده عبور كنند در غير اين صورت از حركت آنان جلوگيري خواهد شد. مركز اطلاعات و كنترل ترافيك پليس راه راهور ناجا با شماره تلفن 88255555 به طور شبانه‌روزي پاسخگوي وضعيت راه‌هاي كشور و امداد رساني احتمالي به هموطنان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل