بازدید 39241

افشاگري هاي مجری سابق صدای آمریکا

کد خبر: ۲۳۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۳ 16 March 2012
جمشيد چالنگي از مجريان با سابق شبکه صداي آمريکا که چندي است از اين شبکه اخراج شده، با انتشار بيانيه اي به "دلايل اخراج خود از صداي آمريکا" پرداخته است.

به گزارش جام نیوز ،در بيانيه چالنگي آمده است، سرانجام پس از 5 ماه که از تعليق من گذشت حکم «توقف هم‌کاري» يا برکناري من از صداي آمريکا به دست من رسيد. ‌

در اين مدت اما همواره اين پرسش براي من مطرح بوده است که آيا دليل واقعي تعليق و برکناري من از صداي آمريکا اين نيست که من از رئيس وقت بخش فارسي صداي آمريکا‌، آقاي رامين عسگرد و مسئولان ديگر پرسيدم «چرا برنامه‌هاي تلويزيوني صداي آمريکا از جمله «تفسير خبر» را براي ارزيابي به آقاي «هومن مجد» مترجم رسمي محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي که به نوشته خودش مشاور او و محمد خاتمي نيز بوده و هست، داده‌ايد؟»

آيا دليل تعليق و سپس برکناري من از صداي آمريکا اين نيست که در برابر اعضاي «بي. بي. جي» (BBG)به رياست آقاي "والتر آيزاکسون" من مشکلات موجود در بخش فارسي صداي آمريکا و سوء مديريت‌ از جمله تبعيض و فساد اداري در اين بخش را تشريح و وضعيت موجود در بخش فارسي را به وضعيت در ادارات شوروي سابق تشبيه کردم؟

آيا به خاطر اين نيست که در ديدار با آقاي «اندرس ويمبوش» از مسئولان بي.‌بي.‌جي که مسئول رفع مشکلات بخش فارسي صداي آمريکا شده بود، هم‌سويي خط مشي برنامه‌هاي بخش فارسي صداي آمريکا را در موارد بسيار با تبليغات حتي ضد آمريکايي جمهوري اسلامي بر شمردم‌؟

چالنگي در بخشي از بيانيه خود يکي از دلايل برکناري خود را درخواست وي براي پخش ويدئوي قتل "نداي آقا سلطان" دانسته و مي نويسد: پرسيده‌ام آيا دليل واقعي تعليق و سپس برکناري من از صداي آمريکا اين نيست که من در جريان جنبش سبز در ايران به مسئولان وقت در بخش فارسي صداي آمريکا اعتراض کردم چرا اجازه نمي‌دهيد ويدئوي قتل «ندا» در تهران را که به دست ما رسيده پخش کنيم؟ پاسخي که به من داده شد اين بود که اين ويدئو ساختگي است. صداي آمريکا اين ويدئو را با تاخير بسيار و پس از آن‌که شبکه‌هاي تلويزيوني ديگر بارها و بارها پخش کردند‌، منتشر ساخت.»

وي افزود: «آيا به خاطر اين من سرا‌نجام از صداي آمريکا کنار گذاشته نشدم که عملکرد بخش فارسي آن‌را در بازتاب خبرهاي آن عاشوراي خونين(!) [عاشورا سال 88 و حمله طرفداران مير حسين موسوي به عزاداران سيد شهدا حرمت شکني روز عاشورا...] ايران در جريان جنبش سبز و نيز درگذشت آيت‌الله منتظري و پي‌آمد‌هاي آن غير‌حرفه‌اي خوانده و مورد انتقاد قرار دادم؟

وي در پايان بيانيه خود مي نويسد: «پرسش‌هاي‌ مشابه من در اين زمينه بسيار است از جمله اين‌که آيا سر‌انجام من مورد انتقام‌جويي کساني در صداي آمريکا قرار نگرفته‌ام که نمي‌خواهند‌ اين رسانه مهم که با هزينه مردم آمريکا اداره مي‌شود در جهت هد‌ف‌هاي اصلي و اساسي خود عمل کند؟ يافتن پاسخ روشن براي پرسش‌هاي خود را وظيفه دادگاهي مي‌دانم که در آينده به شکايت من در اين زمينه رسيدگي خواهد کرد.»

گفتني است به نظر مي آيد اين هياهو و فرافکني از سوي چالنگي نه به خاطر ادعاهاي او بلکه به خاطر افشاگري در مورد باند مخوفي است که او در بخش فارسي صداي آمريکا تشکيل داده بود. باندي که از بانوان صداي آمريکا مانند نگار محمدي با قول پيشرفت حرفه اي سوء استفاده مي نمود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل