بازدید 13161
لاریجانی در جلسه علنی:

مجلس جای شوخی نیست

این حرف‌ها جایگاهش مجلس نیست. نمایندگانی که در مجلس هستند یا از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل شدند که مدارک حوزوی دارند یا از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شدند که مدارک دانشگاهی دارند.
کد خبر: ۲۳۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰ 14 March 2012
رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکرات و اخطارهای پی در پی نمایندگان به صحبت‌های رئیس جمهور در صحن علنی مجلس گفت: مجلس جای شوخی نیست، جای مسایل جدی و مهم است.

به گزارش مهر، در جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی پس از سخنان رئیس جمهور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در قالب اخطارهای آئین نامه یا اخطار قانون اساسی به سخنان رئیس جمهور واکنش نشان دادند.

محمدرضا خباز اولین نماینده ای بود که با اعلام اخطار قانون اساسی گفت: پاسخ‌های رئیس جمهور به سوالات نمایندگان غیرمستدل بود.

وی افزود: رئیس جمهور به جای پاسخ به سوالات نمایندگان برخی سوالاتی را که از نظر خودش اهمیت داشت پاسخ داد و پررنگ کرد و به راحتی از سوالات دیگر گذشت.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور اعلام کرد من نمی دانم این پولها در کجا خرج می‌شود، گفت: رئیس جمهور مسئول اجرایی کشور است و دخل و خرج کشور با ایشان است.

خباز تصریح کرد: ایشان بیش از 10 دفعه کلمه شوخی را به کار بردند مگر مجلس محل شوخی است؟ مجلس محل منطق است. بازخورد صحبت‌های رئیس جمهور در جامعه بین‌الملل بسیار بد خواهد بود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در جای دیگری می گوید طراح سوال با فشار دادن شاسی فوق ‌لیسانس گرفته، افزود: آقای مطهری دکترا دارند.

یکی از طراحان سوال از رئیس جمهور خطاب به لاریجانی گفت: ما انتظار داشتیم شما جلوی حرفهای غیرمستدل رئیس جمهور را بگیرید اما این کار را نکردید.

وی افزود: آخرین جمله رئیس جمهور خیلی بد بود بسیار بعید است که رئیس جمهور در جایگاه ارشد اجرایی کشور به مجلس و ملت ایران توهین کند.

وی در پایان از هیات رئیسه مجلس خواست تا از طی بیانیه‌ای پاسخ توهین‌های رئیس جمهور را بدهند.

علی لاریجانی رئیسی مجلس در پاسخ به تذکر خباز گفت: مجلس احتیاج به اینکه عده ای زیر بغلش را بگیرند و از آن تعریف کنند ندارد.

وی افزود: مسئله مهم این بود که سوالی مطرح شد و رئیس جمهور پاسخ داد که این نمایانگر نظام دموکراتیک است.

لاریجانی افزود: بنده هم فکر می‌کنم بعضی حرف ها نباید اینجا زده می شد.

وی تاکید کرد: این جایگاه، جایگاه مجلس است که از رئیس جمهور سوال می‌کند، مجلس جای شوخی نیست. محلی برای طرح مسایل جدی می باشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه تعبیر رئیس جمهور مبنی بر اینکه "شاسی را فشار دادند و فوق لیسانس گرفتند"، تعبیر غلطی است افزود: این حرف‌ها جایگاهش مجلس نیست. نمایندگانی که در مجلس هستند یا از حوزه علمیه فارغ‌التحصیل شدند که مدارک حوزوی دارند یا از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شدند که مدارک دانشگاهی دارند.

وی از نمایندگان خواست به متن آئین نامه مجلس برای سوال از رئیس جمهور دقت کنند و گفت: طبق قانون اساسی رئیس جمهور به سوالات شما پاسخ داد و آیین نامه هم دستور نداده که در پایان صحبت‌های رئیس جمهور رای‌گیری شود شما هم از ما انتظار نداشته باشید که خلاف قانون اساسی و آیین نامه عمل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی